StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.01.2024 12:28

Pepco odnotowuje rekordowy kwartał, Dealz prymusem w grupie

Pepco to jeden z najpopularniejszych dyskontów niespożywczych w Polsce. / mat. prasowe Pepco Group
W ramach trzech marek należących do Grupy Pepco, czyli Pepco, Poundland i Dealz, największy wzrost w pierwszym kwartale osiągnęła marka Dealz (o 41,8 proc.). Jednocześnie, sklepy działające pod tą marką zanotowały największy spadek w sprzedaży porównywalnej, który wyniósł 4,6 proc. Przychód ze sprzedaży w sklepach pod szyldem Dealz wyniósł 89 milionów euro.

Pomimo mówienia przez Pepco o rekordowym kwartale, spółka zanotowała spadek sprzedaży na poziomie LfL. W pierwszym kwartale roku obrotowego 2024, kończącym się w spółce w grudniu 2023 r., przychody Pepco Group wyniosły 1,87 miliarda euro, co oznacza wzrost o prawie 11 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Niemniej jednak, spółka odnotowała spadek przychodów, jeśli porównywać je z danymi z analogicznego okresu, który wyniósł 2,3 proc.

Wśród trzech marek należących do spółki, tj. Pepco, Poundland i Dealz, marka Dealz odnotowała największy wzrost wynoszący 41,8 proc. Jednakże, sklepy działające pod tą marką zanotowały także największy spadek w sprzedaży porównywalnej, który wyniósł 4,6 proc. Marka Dealz przyniosła firmie dochód w wysokości 89 milionów euro.

image

Pepco Group - podsumowanie I kwartału roku obrotowego 2024

Pepco

Sklepy głównej marki, czyli Pepco, osiągnęły przychód w wysokości 1,18 miliarda euro, co stanowi wzrost o 14,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Niemniej jednak sprzedaż w sklepach porównywalnych spadła o 3,7 proc. Poundland przyczynił się do zwiększenia przychodów Pepco Group o 596 milionów euro, przy wzroście sprzedaży o 3,1 proc. i LfL na poziomie 0,9 proc. Pod koniec grudnia 2023 roku, Pepco Group posiadało łącznie 4 832 sklepy, co stanowi wzrost w porównaniu do 4 629 sklepów w poprzednim roku. W tym okresie spółka otworzyła 240 nowych placówek i zamknęła 37 (co stanowi 203 netto).

Pod marką Pepco otwarto 137 nowych sklepów, zamknięto 10 (co stanowi 127 netto). Na koniec omawianego kwartału, działało 3 650 sklepów Pepco w porównaniu do 3 523 w roku poprzednim.

Sieć Dealz powiększyła się o 26 marketów, osiągając liczbę 309 sklepów na koniec 2023 roku, przy braku zamknięć. W sieci Poundland na koniec kwartału działało 873 sklepy, z otwarciem 77 nowych i zamknięciem 27 (50 netto). Warto dodać, że ta liczba obejmuje jednorazowy wzrost w postaci przekształcenia 54 sklepów Wilko na sklepy Poundland w Wielkiej Brytanii.

Czytaj także: Sieć Dealz przekroczyła zakładany plan rozwoju na 2023 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.11.2024 13:37
Action zwiększa sprzedaż o prawie 21 proc. i otwiera kolejne sklepy w Europie
Action

Po trzech kwartałach 2024 roku sieć Action odnotowała znaczący wzrost sprzedaży netto, osiągając 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka dynamicznie rozwija się w Europie, otwierając nowe sklepy i inwestując w zrównoważony rozwój.

W trzech pierwszych kwartałach 2024 roku Action zwiększyło sprzedaż netto do 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyklucza wpływ nowych sklepów, wzrósł o 9,8%. Rozwój sieci jest napędzany rosnącą liczbą klientów, a dodatkowo sprzyja mu obniżenie 4 000 cen, co podkreślił Hajir Hajji, CEO Action. Do tej pory w 2024 roku Action otworzyło 189 nowych sklepów, co podniosło ich całkowitą liczbę do 2 755 w 12 krajach europejskich. Do końca roku firma planuje otwarcie około 350 nowych obiektów, co przekracza wcześniejsze prognozy o 20 placówek.

Ekspansja Action jest szczególnie widoczna na rynkach Europy Południowej. Sieć świętowała ważne momenty, takie jak otwarcie setnego sklepu we Włoszech w miejscowości Nola, co oznacza osiągnięcie liczby 2 000 pracowników w tym kraju. W Hiszpanii, w Santiago de Compostela, otworzono pięćdziesiąty sklep, a w Portugalii, w Guarda, siódmy od początku działalności na tym rynku w lutym br. Action zyskało uznanie włoskich konsumentów, zdobywając nagrodę „Insegna dell Anno”.

Zrównoważony rozwój jest priorytetem Action, czego dowodem jest nowo otwarte Centrum Dystrybucyjne w Illescas, Hiszpania. Obiekt ten, obsługujący sklepy w Hiszpanii i Portugalii, spełnia najwyższe standardy ekologiczne i otrzymał certyfikat BREEAM „Outstanding”. Centrum to jest pierwszym w sieci, które do ogrzewania nie używa gazu. Action planuje dalsze inwestycje w infrastrukturę, z zamiarem wybudowania pięciu nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie w ciągu najbliższych dwóch lat, opierając się na standardach zrównoważonego budownictwa, takich jak w Illescas.

Czytaj także: Woolworth rozszerza sieć sklepów w Polsce – 12 nowych placówek jeszcze w 2024 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.11.2024 11:13
W Polsce przybywa komercyjnych powierzchni handlowych. Parki handlowe w czołówce komercjalizowanych obiektów
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany na polskim rynku handlowym. Do użytku oddano aż 37 nowych obiektów handlowych, a 12 zostało rozbudowanych. Poniżej przybliżamy szczegóły dotyczące najnowszych inwestycji oraz kluczowe dane liczbowe, które obrazują rozwój tego sektora.

Według najnowszego raportu CBRE, w 2024 roku na polski rynek wprowadzono 37 nowych obiektów handlowych, z czego aż 35 to parki handlowe, co podkreśla wzrost zainteresowania mniejszymi formatami w mniejszych miejscowościach. W budowie pozostaje 588,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni, z których 69 proc. stanowią parki handlowe, a 27 proc. – centra handlowe o powierzchni przekraczającej 10 tysięcy. mkw. Największe ukończone obiekty to OTO Park w Koszalinie (38 tysięcy. mkw.), BIG Ostróda (27 tysięcy. mkw.) oraz BIG Gorzów (25 tysięcy. mkw.).

Zgodnie z danymi CBRE, powierzchnia handlowa w Polsce osiągnęła 14,42 milionów mkw. W okresie od stycznia do września 2024 roku przybyło 337,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni. W budowie znajduje się cztery duże centra handlowe, m.in. Galeria Podhalańska w Nowym Targu (50 tysięcy. mkw.), Nowa Sukcesja w Łodzi (35 tysięcy. mkw.) oraz Brama Jury w Zawierciu (16,2 tysięcy. mkw.). Inwestorzy coraz częściej wybierają małe miasta, które już teraz stanowią 28 proc. całkowitej powierzchni handlowej na polskim rynku.

Pomimo spadku sprzedaży detalicznej o 3 proc. we wrześniu, trend wzrostowy sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach roku był widoczny, z ogólnym wzrostem o 2,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z 2023 roku. Wartość inwestycji od stycznia do września 2024 roku sięgnęła 612 milionów euro. Eksperci z CBRE prognozują, że inflacja, wynosząca 4,9 proc. we wrześniu, może jeszcze wzrosnąć, ale nie osiągnie poziomów z ubiegłych miesięcy.

Wśród nowych marek na polskim rynku pojawiły się znane międzynarodowe firmy, takie jak TAG Heuer ze Szwajcarii, Arket ze Szwecji czy GAP z USA. Widoczny jest również wzrost zainteresowania inwestycjami zgodnymi z zasadami zrównoważonego rozwoju, co staje się priorytetem zarówno dla inwestorów, jak i właścicieli starszych obiektów, którzy dążą do zgodności z unijną taksonomią i strategii dekarbonizacji.

Czytaj także: Ile powierzchni handlowej powstanie w Polsce w najbliższych latach?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 21:18