Sklepy Arket obejmują wydzielone obszary z kawiarnią, co stanowi integralną część ich konceptu. H&M konsekwentnie łączy ofertę gastronomiczną z asortymentem odzieżowym, przykładając szczególną wagę do wysokiej jakości składników oraz promowania zdrowego stylu życia. Marka Arket już działa w kilku krajach, takich jak Chiny, Niemcy, Belgia, Dania, Szwajcaria i Wielka Brytania, gdzie pierwszy salon został otwarty w Londynie w 2017 roku. Od tego czasu firma rozwija także sprzedaż online, wysyłając zakupy internetowe do 31 krajów.
W każdym z krajów, gdzie Arket ma sklepy stacjonarne, firma otwiera tylko kilka lokalizacji. Jedynie jeden salon działa w Estonii, Finlandii, Francji, Włoszech, Łotwie, Luksemburgu i Hiszpanii. Sklepy Arket różnią się między sobą. Chociaż każdy z nich jest zaprojektowany w jasnym, skandynawskim stylu, zarówno witryny, jak i układ sklepów są unikatowe. Projektanci marki odwołują się do filozofii nordyckiego modernizmu przy tworzeniu każdego z salonów.
W minionym roku Arket otworzył swoje pierwsze placówki w Estonii i Szwajcarii, a w grudniu pojawił się pierwszy sklep na Łotwie, w Rydze. Natomiast w bieżącym roku planowany jest debiut Arket w Polsce. Przed wejściem na polski rynek firma otworzy jeszcze sklepy w Hiszpanii i we Włoszech. Według strategii H&M, sklep w Polsce ma zostać uruchomiony w 2024 roku. Wiadomo, że będzie zlokalizowany w Warszawie, jednak szczegółów dotyczących konkretnego miejsca na razie brakuje. Szwedzka firma może wybrać albo wynajęcie nowej lokalizacji, preferując centrum handlowe o prestiżowej lokalizacji z uwagi na położenie marki, albo przekształcenie istniejącego już sklepu H&M. W bieżącym roku grupa planuje renegocjacje licznych umów najmu oraz modernizację i dostosowanie liczby oraz powierzchni sklepów, aby zapewnić optymalne portfolio placówek na każdym rynku.
Pod koniec listopada 2023 roku Grupa H&M posiadała łącznie 4369 sklepów stacjonarnych, działających pod siedmioma różnymi markami. Największą sieć stanowi H&M, posiadająca 3872 sklepy. Na drugim miejscu pod względem liczby placówek jest COS (245), a na trzecim &Other Stories (72). W skład grupy wchodzą również marki Monki (64 sklepy), Weekday (53) oraz H&M Home (33), chociaż ta ostatnia marka jest także dostępna w 433 sklepach H&M. Ponadto, do portfela spółki należą również marki internetowe Afound i Sellpy.
Czytaj także: H&M Beauty zmienia formuły swoich kosmetyków do makijażu na wegańskie