StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.08.2018 00:00

Nowa sieć z kosmetykami w kolejnym mieście

Bio Family otworzy kolejny ekologiczny supermarket. Oprócz żywności na półkach nowej sieci sklepów znajdziemy też kosmetyki.

Otwarcie planowane jest we wrześniu br. Obecnie trwają prace aranżacyjne. Supermarket zostanie otwarty w podobnym koncepcie jak dwa pierwsze supermarkety Bio Family w Poznaniu i Swarzędzu.

W supermarketach Bio Family można znaleźć ponad 6 tys. ekologicznych produktów, które posiadają europejski certyfikat żywności ekologicznej oraz europejskie certyfikaty ekologicznych kosmetyków i środków czystości. W tym duży wybór ekologicznych produktów wegańskich, wegetariańskich, bezglutenowych, bez laktozy i bez cukru rafinowanego.

Są to m.in. ekologiczne warzywa i owoce, mięso i wędliny, sery i nabiały, świeże pieczywo, przyprawy, kawy i herbaty, artykuły spożywcze dla dzieci i niemowląt, kosmetyki i środki czystości, i wiele innych certyfikowanych i ekologicznych produktów.

Przypomnijmy, jak informowaliśmy w listopadzie 2017 roku, pierwszy sklep nowej sieci Bio Family wystartował w Poznaniu przy ul. Murawa 2. Druga placówka pojawiła się przy ul. Poznańskiej 49, tuż przy stacji benzynowej BP, w maju br.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.01.2025 16:00
2024 to był rekordowy rok dla inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce
Shutterstock

Wzrost wartości inwestycji w nieruchomości komercyjne w 2024 roku przekroczył wszelkie oczekiwania. Łączna wartość transakcji wyniosła ponad 4,5 miliardów euro, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do 2023 roku, kiedy to rynek osiągnął wartość zaledwie 2 mld euro. Zdaniem ekspertów z CBRE, takie wyniki to efekt korzystnych warunków ekonomicznych oraz zmieniających się cen na rynku nieruchomości.

Pierwszym czynnikiem, który wpłynął na rekordowy wynik, była korekta cen nieruchomości, co pozwoliło inwestorom na zakup nowoczesnych obiektów w atrakcyjnych warunkach. Ponadto obniżki stóp procentowych w strefie euro wpłynęły na poprawę dostępności finansowania. Według ekspertów kolejne obniżki w 2025 roku mogą jeszcze bardziej zwiększyć aktywność na rynku. W 2024 roku rynek magazynowy odnotował dużą płynność, a konkurencja między inwestorami była intensywna. Wśród najważniejszych transakcji wymienia się sprzedaż portfela Diamond Business Park w Warszawie, Strykowie i Gliwicach.

W sektorze handlowym dominowały inwestycje w parki handlowe oraz centra handlowe. Największymi transakcjami były zakupy Centrum Handlowego Magnolia Park we Wrocławiu za 373 mln euro oraz Silesia City Center w Katowicach za 405 mln euro, dokonane przez NEPI Rockcastle. Polski rynek nieruchomości komercyjnych pozostaje atrakcyjny dla inwestorów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz kapitału lokalnego. Eksperci przewidują, że rok 2025 przyniesie dalszy wzrost zainteresowania, szczególnie na rynku magazynowym, który od lat cieszy się dużym uznaniem inwestorów.

Zdaniem Przemysława Łachmaniuka z CBRE, polski rynek nieruchomości komercyjnych ma solidne fundamenty, a stopy zwrotu z inwestycji w Polsce są bardziej konkurencyjne niż w Europie Zachodniej. Wzrost liczby zapytań ze strony funduszy inwestycyjnych potwierdza pozytywny trend, który może zaowocować jeszcze lepszymi wynikami w nadchodzącym roku.

Czytaj także: Multibrandowy butik Moliera2 dołącza do najemców Metropolitan Warszawa

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
09.01.2025 15:00
Primark inwestuje w Polsce: trzy nowe sklepy i 25 milionów euro na rozwój
wiadmoscikosmetyczne.pl

Primark zapowiada dynamiczny rozwój swojej sieci sklepów w Polsce, ogłaszając inwestycję o wartości ponad 25 milionów euro. Marka planuje otwarcie trzech nowych lokalizacji, które zwiększą liczbę sklepów w kraju do 10 oraz poszerzą całkowitą powierzchnię handlową o ponad 25 proc.

Primark ogłosił, że nowe sklepy powstaną w kluczowych miastach Polski: Lublinie (centrum handlowe Felicity), Białymstoku (Atrium Biała) oraz w Warszawie (Promenada). Ich otwarcia zaplanowano na lata finansowe 2025/2026 i 2026/2027. Nowe lokalizacje będą oferować szeroką gamę produktów, od najnowszych trendów w modzie po kosmetyki, wyposażenie domu i artykuły lifestyle’owe, dostosowane do potrzeb szerokiego grona klientów.

Polska, jako strategiczny rynek dla Primark, zyskała już 7 sklepów od debiutu marki w 2020 roku w warszawskiej Galerii Młociny. Obecnie Primark posiada sklepy m.in. w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi, a nowa inwestycja ma przyspieszyć dalszy rozwój. – „Rozwój naszej działalności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej nieustannie jest dla nas kluczowym priorytetem, a my nie zamierzamy zwalniać tempa. Polska to dla nas strategiczny rynek, na którym Primark stale poszerza swoją obecność. Zaledwie 4 lata po otwarciu pierwszego sklepu zbudowaliśmy silny biznes z lojalną i rosnącą bazą klientów.” – podkreśla Maciej Podwojski, Head of Primark CEE.

Primark rozwija swoją działalność w Europie Środkowo-Wschodniej, kończąc 2024 rok z 16 sklepami w sześciu krajach. Polska, jako największy rynek w tym regionie, jest kluczowym punktem dalszej ekspansji marki, która zdobyła już stabilną pozycję w takich krajach jak Czechy (3 sklepy) czy Rumunia (3 sklepy). Dzięki nowym inwestycjom Primark umacnia swoją obecność i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie klientów w regionie.

Czytaj także: Primark otworzy siódmy sklep w Polsce i zapowiada wejście na Węgry. Do końca 2025 chce mieć 16 sklepów w tej części Europy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. styczeń 2025 15:12