Wysokie nasycenie powierzchnią handlową w miastach aglomeracyjnych przyspiesza rozwój nowych parków handlowych w mniejszych miastach. W pierwszych trzech kwartałach 2019 r. w Polsce otwarto dwa nowe parki handlowe o powierzchni najmu pow. 5 tys. mkw., a 6 takich obiektów zostało rozbudowanych. Projekty te znajdowały się przeważnie w miastach zamieszkałych przez mniej niż 100 tys. osób.
Eksperci CBRE oceniają, że parki handlowe są perspektywicznym formatem również w dużych miastach. Najwyższym poziomem nasycenia powierzchnią handlową wyróżniają się aglomeracja poznańska i wrocławska. Na koniec III kw. 2019 r. wskaźnik nasycenia w tych regionach wynosił odpowiednio 612 i 610 mlw. GLA/1000 mieszkańców. W tym czasie średnie nasycenie powierzchnią handlową w 8 największych aglomeracjach wyniosło 522 mkw. GLA na 1000 mieszkańców.
W budowie obecnie znajduje się prawie 320 tys. mkw. GLA. Z analiz wynika, że w 2019 r. suma powierzchni wszystkich nowych obiektów handlowych oddanych do użytku wyniesie ok. 300 tys. mkw. Oznacza to najmniejszy przyrost w ciągu ostatnich 20 lat.