StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.07.2020 00:00

Na kosmetycznej półce w Biedronce zrobiło się ekologicznie

Od czwartku 16 lipca sieć Biedronka oferuje wegańskie i ekologiczne kosmetyki relaksacyjne – maski na tkaninie, kwiatowe i ziołowe sole i kule do kąpieli, a także kosmetyki koreańskie. 

W ofercie dyskontera znalazły się maski na tkaninie Marion (3,99 zł/szt.) z wysoką zawartością składników pochodzenia naturalnego (aż do 95 proc.). W ich formułach znalazły się zielone algi i kwas hialuronowy, ekstrakt z kawy i żeńszenia oraz ekstrakt z ogórka i herbata matcha.

Czytaj więcej o kosmetykach w Biedronce: Co znajdziemy na drogeryjnych półkach Biedronki? [REPORTAŻ]

W zgodzie z naturalnym trendem przygotowano też propozycje pod marką własną Biedronki. Są to zestawy wegańskich, musujących kul do kąpieli (BeBeauty Mix, 9,99 zł/3 szt.) o zapachach inspirowanych naturą, m.in. lawendy, róży, kwiatu pomarańczy czy mango. Formuła kosmetyków zawiera olej z awokado i pestek winogron. Wegańskie i testowane dermatologicznie są również wszystkie sole do kąpieli (BeBeauty, 2,99 zł/opak.) – ziołowe, z dodatkiem oleju z awokado i ekstraktów roślinnych z aloesu oraz kwiatowe, z olejami z nasion bawełny i ziaren słonecznika. Z myślą o pielęgnacji stóp przygotowano perełki (BeBeauty Mix, 2,99 zł/opak.) o zapachu bazylii i cytryny lub mango.

– Klienci sieci sklepów Biedronka to bardzo świadomi konsumenci, którzy dużą wagę przykładają nie tylko do składów artykułów spożywczych, ale i produktów kosmetycznych. Uważnie śledzą urodowe nowości i trendy, jak np. produkty ze składnikami naturalnymi oraz ekstraktami bio. W odpowiedzi na ich oczekiwania, a także w trosce o zrównoważony rozwój stale rozbudowujemy naszą własną linię naturalnych, w większości wegańskich, a przy tym bardzo przystępnych cenowo kosmetyków BeBeauty – mówi Dorota Dłużniewska z działu zakupów sieci sklepów Biedronka.

W Biedronce pojawiły się też kosmetyki inspirowane wieloetapową koreańską pielęgnacją ze składnikami chroniącymi skórę przed letnim przesuszeniem (m.in. z kolagenem, filtratem ze śluzu ślimaka oraz ekstraktem z aloesu) oraz opóźniającymi procesy starzeniowe (np. z platyną koloidalną czy witaminą E). W ofercie znalazły się maseczki w płacie Coscodi (4,99 zł/opak.) oraz szampony i odżywki marki Kerasys Perfume (19,99 zł/opak., 600 ml), w trzech odsłonach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2025 15:26
Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży
Z myślą o przyszłości, Rituals kontynuuje strategię rozszerzania swojej obecności, ze szczególnym uwzględnieniem rynków europejskich. Główne kierunki rozwoju to Francja, Niemcy i Włochy.Rituals

Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ciągłe innowacje produktowe oraz globalna ekspansja — Rituals konsekwentnie utrzymuje tempo otwierania jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy.

Firma odnotowała wzrost zarówno w sprzedaży detalicznej stacjonarnej, jak i internetowej. Obroty ze sklepów fizycznych zwiększyły się o 24 proc., natomiast sprzedaż online wzrosła o 17 proc., obecnie odpowiadając za 15 proc. całkowitych przychodów marki. Te dane podkreślają skuteczność strategii wielokanałowej oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Na koniec 2024 roku Rituals posiadała ponad 1300 sklepów w 42 krajach. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w regionie Azji oraz na rynkach europejskich. Do sukcesu firmy przyczyniła się także popularność linii luksusowych oraz edycji limitowanych, które nie tylko zwiększają wartość koszyka zakupowego, ale także przyciągają nowych klientów.

Patrząc w przyszłość, Rituals planuje dalszą ekspansję, szczególnie w Europie. Firma skupia się na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Włochy, a w Wielkiej Brytanii odnotowała wzrost sprzedaży aż o 39 proc. w 2024 roku. W ramach strategii rozwoju globalnego na 2025 rok marka zakłada osiągnięcie obrotów przekraczających 2 miliardy funtów (2,4 miliarda euro) oraz otwarcie ponad 240 nowych sklepów, w tym 37 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Szczególny nacisk położony zostanie również na ekspansję w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 13:17