StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.05.2022 00:00

Lidl zatrudnił 120 obywateli Ukrainy. Rekrutacje wciąż trwają

Lidl Polska uruchomił możliwość zatrudniania osób z Ukrainy, publikując wybrane ogłoszenia o pracę w języku ukraińskim. Prowadzone rekrutacje do tej pory zaowocowały zatrudnieniem 120 pracowników z Ukrainy. Sieć zapewnia, że nadal będzie oferować nowe wakaty.

Lidl Polska, zgodnie z polityką równych szans, jest otwarta na pracowników różnych narodowości. Mając świadomość, że wielu obywateli Ukrainy nieustannie szuka w Polsce pracy, sieć dostosowała swoje platformy rekrutacyjne do aktualnych potrzeb. Prowadzone rekrutacje do tej pory zaowocowały zatrudnieniem 120 pracowników z Ukrainy.

Zespół Lidl Polska liczy aktualnie ponad 25 tys. osób. Sieć w dalszym ciągu planuje systematycznie zwiększać zatrudnienie (bieżące oferty pracy – https://kariera.lidl.pl/), przeznaczając na utworzenie nowych miejsc pracy blisko 100 mln zł . Planowane w tym roku inwestycje przełożą się na stworzenie ok. 1,5 tys. kolejnych etatów w sklepach, magazynach oraz centrali Lidl Polska.

Sieć Lidl zapewnia też, że wszystkim kandydatom, niezależnie od narodowości, oferuje takie samo wynagrodzenie oraz pakiet benefitów pozapłacowych. Na początku zatrudnienia, wszyscy pracownicy sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie od 3750 zł brutto do 4600 zł brutto. Już po roku pracy wynagrodzenie rośnie do wysokości od 3850 zł brutto do 4800 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 4100 zł brutto do 5050 zł brutto. 

Natomiast w przypadku pensji załogi magazynów, wynosi ona od 4350 zł brutto do 4750 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy wzrośnie do poziomu – 4550 zł brutto do 5000 zł brutto. Po dwóch latach zatrudnienia wyniesie od 4800 zł brutto do 5250 zł brutto, a po trzech latach pracy od 5100 zł brutto do 5500 zł brutto.

Dodatkowo, stawiając na kulturę włączania, wszystkim nowym pracownikom z Ukrainy Lidl oferuje darmowe lekcje polskiego. Sieć uruchomiła także infolinię pomocową dla pracowników z Ukrainy prowadzoną w ich językach narodowych. Osobom, które wyjechały do Ukrainy celem ewakuacji swoich rodzin, zagwarantowano możliwość powrotu do pracy. Firma deklaruje także wsparcie dla uchodźców z Ukrainy, którzy będą zainteresowani pracą w Lidl Polska oraz pomoc w uzyskaniu niezbędnych pozwoleń.

Grupa Schwarz, do której należy Lidl Polska, przeznaczyła na pomoc obywatelom Ukrainy wsparcie o wartości 47 mln zł. W Polsce sieć wspiera produktowo oraz finansowo organizacje takie jak Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności oraz Polska Akcja Humanitarna. W Ukrainie firma przekazuje produkty organizacjom NGO, w tym Caritas Ukraina. W sklepach Lidl Polska nieustannie trwają natomiast zbiórki żywności dla Federacji Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 10:53
Kosmetyki w Żabce? Być może już niedługo; sieć szuka ekspozytorów
DALL-E

Sieć sklepów Żabka ogłosiła w serwisie Logintrade zapytanie ofertowe na dostawę ekspozytorów przeznaczonych do prezentacji kosmetyków. Postępowanie ruszyło 11 kwietnia 2025 roku i zakończy się 18 kwietnia o godzinie 13:00. Firmy zainteresowane współpracą miały czas do 15 kwietnia, aby zadawać pytania do specyfikacji.

Żabka planuje zamówić ekspozytory w dwóch wariantach szerokości: 64 cm i 98 cm. Każdy z nich ma mieć głębokość 25 cm oraz dwie półki z odstępem 20 cm. Na każdej półce powinno znaleźć się miejsce na cenówki o wysokości 40 mm. Co ciekawe, w miejscu montażu nie będzie możliwości podłączenia oświetlenia elektrycznego, dlatego sieć oczekuje alternatywnych rozwiązań, takich jak zastosowanie fluorescencyjnej płyty plexi. Wygląd ekspozytora ma być elegancki i wyróżniający się, jednak forma nie jest z góry narzucona – do zapytania załączono jedynie inspiracyjne zdjęcie.

Zamówienie dotyczy docelowo około 1000 sklepów, co oznacza znaczącą skalę przedsięwzięcia. Żabka oczekuje, że dostawcy zapewnią transport do poszczególnych lokalizacji. Termin realizacji zamówienia określono na jedną dobę, co jest jednym z kryteriów oceny ofert. Drugim, zdecydowanie ważniejszym, jest cena – stanowi ona aż 90 proc. wagi punktowej. Termin płatności wynosi 60 dni.

Dotychczas oferta kosmetyczna w sklepach Żabka była bardzo ograniczona – klienci mogli znaleźć jedynie pojedyncze, podstawowe produkty, takie jak dezodoranty, kremy do rąk czy żele pod prysznic w wersjach podręcznych. Brakowało jednak szerokiego asortymentu czy wyraźnie wyeksponowanej przestrzeni dla tej kategorii. Poszukiwanie dedykowanego ekspozytora może więc sygnalizować większą zmianę – możliwe, że sieć przygotowuje się do wprowadzenia własnej linii kosmetyków oznaczonych logo Żabki lub do znacznego poszerzenia dotychczasowego portfolio produktów drogeryjnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. kwiecień 2025 14:29