StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.05.2022 00:00

Lidl stawia na swoje marki własne. To właśnie one przeważają w ofercie kosmetycznej sieci [FOTOREPORTAŻ]

Dział kosmetyczny w Lidlu jest estetyczny i dobrze oświetlony, a szeroka alejka pozwala na komfortowe zakupy. Jednak oferta drogeryjna sieci jest dość podstawowa. Przeważają marki koncernowe takie jak Elseve, Garnier, Nivea, Dove, Gliss, Fructis, Pantene, Schauma, Rexona czy Palmolive. Do tego kilka polskich marek jak Tołpa, Eveline i Bielenda. Przeważa kosmetyczna marka własna Lidla, czyli Cien. Jej oferta jest naprawdę spora.

Cien Food for skin bryluje na półce i to w każdej kategorii produktowej. W ofercie szeroki wybór kosmetyków: od żeli pod prysznic przez mydła, szampony do włosów, odżywki, kremy, dezodoranty, balsamy do ciała, płyny po goleniu, płyny micelarne, sole do kąpieli… jednym słowem wszystko.

Najlepiej zaopatrzona jest półka dla dzieci. Tam również króluje marka własna sieci Lidl Polska czyli Lupilu, której oferta obejmuje artykuły dla niemowląt i małych dzieci: pieluszki, pantsy, kosmetyki, nawilżane chusteczki, a do tego pierwsze dania dla maluszków z certyfikatem BIO oraz ubranka dla najmłodszych. Produkty dla dzieci Cien również są obecne w tej strefie. Oprócz tego mleka modyfikowane, kaszki i słoiczki popularnych producentów.

Panowie w Lidlu też znajdą kosmetyki dla siebie, ale tutaj także oferta jest podstawowa. Kupić można między innymi pianki do golenia, golarki, płyny po goleniu czy dezodoranty.

Półka chemiczna, wydaje się być większa od kosmetycznej, ale i tutaj asortyment jest klasyczny i raczej mało rozbudowany, a na pierwszy plan wychodzą produkty marki W5. Nie zabrakło oczywiście popularnych marek z obszaru chemii domowej takich jak Persil, Perwoll, Lenor, Coccolino, Finish czy Ludwik.

Aby być jak najbardziej obiektywnym warto podkreślić, że Lidl bardzo rozwija swoje kosmetyczne marki i stawia na ich jakość. Pisaliśmy już na ten temat na naszym portalu.

Przeczytaj również: Kosmetyki Cien mają nową formułę bez mikroplastiku
Przeczytaj również: Lidl wprowadza ulepszone wersje pieluszek marki własnej

Sieć wprowadza także nowe marki i stara się rozwijać swoją ofertę kosmetyczną.

Przeczytaj również: Lidl wprowadza kolejną markę kosmetyczną na wyłączność
Przeczytaj również: Lidl rozszerza ofertę o biodegradowalne chusteczki WaterWipes
Przeczytaj również: Lidl rozszerza ofertę produktów do higieny intymnej dla kobiet

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. W Polsce siec Lidl to około 800 sklepów.

Marta Kudosz
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 12:42