StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.05.2021 00:00

Lidl stawia na kosmetyki

Z okazji Dani Matki w sklepach Lidl pojawiły się takie marki jak BeBio by Ewa Chodakowska, Hagi, Body Club, Tuva Siberica, Paese i Ziaja. Dodatkowo dyskont wprowadza promocję na wszystkie markowe kosmetyki – przy zakupie przynajmniej dwóch produktów, drugi kosztuje 1 zł. Sieć zapowiada także, że w kolejnym tygodniu nie zabraknie kosmetyków dla dzieci oraz kolejnych kosmetycznych promocji.

Sieć Lidla, wychodząc założenia, że kosmetyki do pielęgnacji oraz makijażu to uniwersalny pomysł na prezent, od początku tygodnia oferuje poszerzoną ofertę markowych kosmetyków. W tym roku postawiła na polskie marki kosmetyczne proponując m.in. kolekcję produktów do ciała marki Ziaja Baltic Home Spa.

W sklepach pojawiła się również szeroka oferta kosmetyków naturalnych. Na półkach stanęły mn.in. balsamy do ciała marki Hagi z serii modelującej, nawilżająco-relaksującej oraz odżywczej. W ramach festiwalu kosmetyków Lidla pojawiły się również produkty BeBio by Ewa Chodakowaska: krem do rąk, mydło w płynie, dezodorant w kulce, żel pod prysznic oraz balsam do ciała. Dyskont proponuje również odżywcze kosmetyki do ciała marki Tuva Siberica.   

Sieć Lidl Polska rozwija również własną markę kosmetyków Cien. Jako prezent proponuje nowość: aromatyczny koktajl pod prysznic lub krem nawilżający do twarzy w promocyjnej cenie -25 proc. oraz swoje bestsellerowe kremy przeciwzmarszczkowe z koenzymem Q10 do twarzy na dzień oraz na noc w promocji 1 + 1 gratis

W ofercie kosmetyków kolorowych dyskont zachęca do zakupu produktów z limitowanej edycji kosmetyków marki Paese dostępnej tylko w sklepach Lidl, w tym pomady do brwi, prasowanego różu do policzków, bronzerów, wyświetlaczy, błyszczyków do ust, cieni do brwi czy palet cieni.

Od czwartku 20 maja do soboty 22 maja Lidl przygotował także promocję obejmującą wszystkie kosmetyki markowe. Klienci kupujący jeden produkt, drugi otrzymają za 1 zł (limit produktów na paragon to cztery).

Sieć zapowiada, że już szykuje atrakcyjną ofertę kosmetyków dla dzieci oraz kolejne kosmetyczne promocje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 10:53
Kosmetyki w Żabce? Być może już niedługo; sieć szuka ekspozytorów
DALL-E

Sieć sklepów Żabka ogłosiła w serwisie Logintrade zapytanie ofertowe na dostawę ekspozytorów przeznaczonych do prezentacji kosmetyków. Postępowanie ruszyło 11 kwietnia 2025 roku i zakończy się 18 kwietnia o godzinie 13:00. Firmy zainteresowane współpracą miały czas do 15 kwietnia, aby zadawać pytania do specyfikacji.

Żabka planuje zamówić ekspozytory w dwóch wariantach szerokości: 64 cm i 98 cm. Każdy z nich ma mieć głębokość 25 cm oraz dwie półki z odstępem 20 cm. Na każdej półce powinno znaleźć się miejsce na cenówki o wysokości 40 mm. Co ciekawe, w miejscu montażu nie będzie możliwości podłączenia oświetlenia elektrycznego, dlatego sieć oczekuje alternatywnych rozwiązań, takich jak zastosowanie fluorescencyjnej płyty plexi. Wygląd ekspozytora ma być elegancki i wyróżniający się, jednak forma nie jest z góry narzucona – do zapytania załączono jedynie inspiracyjne zdjęcie.

Zamówienie dotyczy docelowo około 1000 sklepów, co oznacza znaczącą skalę przedsięwzięcia. Żabka oczekuje, że dostawcy zapewnią transport do poszczególnych lokalizacji. Termin realizacji zamówienia określono na jedną dobę, co jest jednym z kryteriów oceny ofert. Drugim, zdecydowanie ważniejszym, jest cena – stanowi ona aż 90 proc. wagi punktowej. Termin płatności wynosi 60 dni.

Dotychczas oferta kosmetyczna w sklepach Żabka była bardzo ograniczona – klienci mogli znaleźć jedynie pojedyncze, podstawowe produkty, takie jak dezodoranty, kremy do rąk czy żele pod prysznic w wersjach podręcznych. Brakowało jednak szerokiego asortymentu czy wyraźnie wyeksponowanej przestrzeni dla tej kategorii. Poszukiwanie dedykowanego ekspozytora może więc sygnalizować większą zmianę – możliwe, że sieć przygotowuje się do wprowadzenia własnej linii kosmetyków oznaczonych logo Żabki lub do znacznego poszerzenia dotychczasowego portfolio produktów drogeryjnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2025 15:15