StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.05.2021 00:00

Lidl stawia na kosmetyki

Z okazji Dani Matki w sklepach Lidl pojawiły się takie marki jak BeBio by Ewa Chodakowska, Hagi, Body Club, Tuva Siberica, Paese i Ziaja. Dodatkowo dyskont wprowadza promocję na wszystkie markowe kosmetyki – przy zakupie przynajmniej dwóch produktów, drugi kosztuje 1 zł. Sieć zapowiada także, że w kolejnym tygodniu nie zabraknie kosmetyków dla dzieci oraz kolejnych kosmetycznych promocji.

Sieć Lidla, wychodząc założenia, że kosmetyki do pielęgnacji oraz makijażu to uniwersalny pomysł na prezent, od początku tygodnia oferuje poszerzoną ofertę markowych kosmetyków. W tym roku postawiła na polskie marki kosmetyczne proponując m.in. kolekcję produktów do ciała marki Ziaja Baltic Home Spa.

W sklepach pojawiła się również szeroka oferta kosmetyków naturalnych. Na półkach stanęły mn.in. balsamy do ciała marki Hagi z serii modelującej, nawilżająco-relaksującej oraz odżywczej. W ramach festiwalu kosmetyków Lidla pojawiły się również produkty BeBio by Ewa Chodakowaska: krem do rąk, mydło w płynie, dezodorant w kulce, żel pod prysznic oraz balsam do ciała. Dyskont proponuje również odżywcze kosmetyki do ciała marki Tuva Siberica.   

Sieć Lidl Polska rozwija również własną markę kosmetyków Cien. Jako prezent proponuje nowość: aromatyczny koktajl pod prysznic lub krem nawilżający do twarzy w promocyjnej cenie -25 proc. oraz swoje bestsellerowe kremy przeciwzmarszczkowe z koenzymem Q10 do twarzy na dzień oraz na noc w promocji 1 + 1 gratis

W ofercie kosmetyków kolorowych dyskont zachęca do zakupu produktów z limitowanej edycji kosmetyków marki Paese dostępnej tylko w sklepach Lidl, w tym pomady do brwi, prasowanego różu do policzków, bronzerów, wyświetlaczy, błyszczyków do ust, cieni do brwi czy palet cieni.

Od czwartku 20 maja do soboty 22 maja Lidl przygotował także promocję obejmującą wszystkie kosmetyki markowe. Klienci kupujący jeden produkt, drugi otrzymają za 1 zł (limit produktów na paragon to cztery).

Sieć zapowiada, że już szykuje atrakcyjną ofertę kosmetyków dla dzieci oraz kolejne kosmetyczne promocje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.11.2024 13:37
Action zwiększa sprzedaż o prawie 21 proc. i otwiera kolejne sklepy w Europie
Action

Po trzech kwartałach 2024 roku sieć Action odnotowała znaczący wzrost sprzedaży netto, osiągając 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka dynamicznie rozwija się w Europie, otwierając nowe sklepy i inwestując w zrównoważony rozwój.

W trzech pierwszych kwartałach 2024 roku Action zwiększyło sprzedaż netto do 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyklucza wpływ nowych sklepów, wzrósł o 9,8%. Rozwój sieci jest napędzany rosnącą liczbą klientów, a dodatkowo sprzyja mu obniżenie 4 000 cen, co podkreślił Hajir Hajji, CEO Action. Do tej pory w 2024 roku Action otworzyło 189 nowych sklepów, co podniosło ich całkowitą liczbę do 2 755 w 12 krajach europejskich. Do końca roku firma planuje otwarcie około 350 nowych obiektów, co przekracza wcześniejsze prognozy o 20 placówek.

Ekspansja Action jest szczególnie widoczna na rynkach Europy Południowej. Sieć świętowała ważne momenty, takie jak otwarcie setnego sklepu we Włoszech w miejscowości Nola, co oznacza osiągnięcie liczby 2 000 pracowników w tym kraju. W Hiszpanii, w Santiago de Compostela, otworzono pięćdziesiąty sklep, a w Portugalii, w Guarda, siódmy od początku działalności na tym rynku w lutym br. Action zyskało uznanie włoskich konsumentów, zdobywając nagrodę „Insegna dell Anno”.

Zrównoważony rozwój jest priorytetem Action, czego dowodem jest nowo otwarte Centrum Dystrybucyjne w Illescas, Hiszpania. Obiekt ten, obsługujący sklepy w Hiszpanii i Portugalii, spełnia najwyższe standardy ekologiczne i otrzymał certyfikat BREEAM „Outstanding”. Centrum to jest pierwszym w sieci, które do ogrzewania nie używa gazu. Action planuje dalsze inwestycje w infrastrukturę, z zamiarem wybudowania pięciu nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie w ciągu najbliższych dwóch lat, opierając się na standardach zrównoważonego budownictwa, takich jak w Illescas.

Czytaj także: Woolworth rozszerza sieć sklepów w Polsce – 12 nowych placówek jeszcze w 2024 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.11.2024 11:13
W Polsce przybywa komercyjnych powierzchni handlowych. Parki handlowe w czołówce komercjalizowanych obiektów
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany na polskim rynku handlowym. Do użytku oddano aż 37 nowych obiektów handlowych, a 12 zostało rozbudowanych. Poniżej przybliżamy szczegóły dotyczące najnowszych inwestycji oraz kluczowe dane liczbowe, które obrazują rozwój tego sektora.

Według najnowszego raportu CBRE, w 2024 roku na polski rynek wprowadzono 37 nowych obiektów handlowych, z czego aż 35 to parki handlowe, co podkreśla wzrost zainteresowania mniejszymi formatami w mniejszych miejscowościach. W budowie pozostaje 588,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni, z których 69 proc. stanowią parki handlowe, a 27 proc. – centra handlowe o powierzchni przekraczającej 10 tysięcy. mkw. Największe ukończone obiekty to OTO Park w Koszalinie (38 tysięcy. mkw.), BIG Ostróda (27 tysięcy. mkw.) oraz BIG Gorzów (25 tysięcy. mkw.).

Zgodnie z danymi CBRE, powierzchnia handlowa w Polsce osiągnęła 14,42 milionów mkw. W okresie od stycznia do września 2024 roku przybyło 337,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni. W budowie znajduje się cztery duże centra handlowe, m.in. Galeria Podhalańska w Nowym Targu (50 tysięcy. mkw.), Nowa Sukcesja w Łodzi (35 tysięcy. mkw.) oraz Brama Jury w Zawierciu (16,2 tysięcy. mkw.). Inwestorzy coraz częściej wybierają małe miasta, które już teraz stanowią 28 proc. całkowitej powierzchni handlowej na polskim rynku.

Pomimo spadku sprzedaży detalicznej o 3 proc. we wrześniu, trend wzrostowy sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach roku był widoczny, z ogólnym wzrostem o 2,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z 2023 roku. Wartość inwestycji od stycznia do września 2024 roku sięgnęła 612 milionów euro. Eksperci z CBRE prognozują, że inflacja, wynosząca 4,9 proc. we wrześniu, może jeszcze wzrosnąć, ale nie osiągnie poziomów z ubiegłych miesięcy.

Wśród nowych marek na polskim rynku pojawiły się znane międzynarodowe firmy, takie jak TAG Heuer ze Szwajcarii, Arket ze Szwecji czy GAP z USA. Widoczny jest również wzrost zainteresowania inwestycjami zgodnymi z zasadami zrównoważonego rozwoju, co staje się priorytetem zarówno dla inwestorów, jak i właścicieli starszych obiektów, którzy dążą do zgodności z unijną taksonomią i strategii dekarbonizacji.

Czytaj także: Ile powierzchni handlowej powstanie w Polsce w najbliższych latach?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 01:21