StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.09.2020 00:00

Lidl startuje z nową kampanią marki pracodawcy

Sieć wystartowała z nową kampanią employer brandingową „Twoja praca na lata”, w której podkreśla stabilność, a także elastyczność oferowanego zatrudnienia. Już ponad 8 500 pracowników Lidla pracuje w firmie powyżej 5 lat. Bohaterami kampanii są pracownicy sieci – Magda, Monika, Maciej oraz Patryk, którzy pracują w Lidlu od dłuższego czasu.

Lidl od lat jest liderem w branży w zakresie oferowanych wynagrodzeń. Z początkiem marca 2020 r. osoby na stanowisku pracownika sklepu zarabiają od 3 400 zł brutto do 4 150 zł brutto na początku zatrudnienia. Już po roku pracy sieć gwarantuje wzrost płacy do poziomu – 3 500 zł brutto do 4 350 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy od 3 700 zł brutto do 4 600 zł brutto.  

Dzięki przejrzystym warunkom zatrudnienia oraz możliwościom nieustannego rozwoju, sieć stała się pracodawcą godnym zaufania, z którym pracownicy zostają na lata. Niezwykle istotne dla osób pragnących planować swój budżet jest fakt, że w Lidlu na start wiedzą, ile będą zarabiać z biegiem czasu. Wartości wynagrodzenia w kolejnych latach pracy jest nie tylko deklaracją, ale przede wszystkim widocznym zapisem w umowie.

Z Lidlem zostaje się „na lata”

W najnowszej kampanii – „Praca na lata” – sieć przedstawia sylwetki czterech pracowników – Magdy, Moniki, Patryka oraz Macieja, którzy swoim stażem pracy potwierdzają, iż nie jest to praca tylko na chwilę.  Magda Suchomska, jak sama mówi, choć nie była kandydatką idealną - Lidl dał jej szansę. Dziś jest związana z firmą od ponad 4 lat, pracując w sklepie na stanowisku specjalistki non-food. Elastyczny wymiar pracy w Lidlu umożliwił jej zachowanie balansu i połączenie życia zawodowego z macierzyństwem.

Ważną kwestią, która sprawia, że pracownicy zostają w Lidlu na lata jest gwarantowany w umowie wzrost zarobków, a także sprawiedliwe wynagradzanie pracowników zajmujących równorzędne stanowiska i wykonujących tę samą pracę bez względu na płeć. W tym celu Lidl Polska ustanowił nagrodę Lidl Fair Pay, wyróżniającą firmy, których także celem jest równe traktowanie pracowników.

Do Lidla na chwilę przyszedł też Patryk Zarzecki. Zaczynał od pracy wakacyjnej, a teraz ma już pomysł na swoją karierę w firmie i stara się go realizować. Udział w Akademii Prestige, czyli cyklu szkoleń skierowanych do pracowników sklepów, umożliwił mu awans na stanowisko zastępcy managera sklepu. 

Inwestycja w przyszłość

Lidl oferuje liczne programy rozwojowe oraz doskonalenie kompetencji pracowników niezależnie od stanowiska. Każdy nowo zatrudniony pracownik otrzymuje swój indywidualny plan wdrożenia, który jest realizowany pod okiem managera, przy wsparciu działu personalnego. Osobą zajmującą się szkoleniami nowych pracowników w Lidlu jest między innymi bohater kampanii – Maciej, związany z firmą od 7 lat. W swojej codziennej pracy zajmuje się wdrażaniem nowych osób w codzienne obowiązki – pokazywanie drogi i kierunku, tak aby działania sklepu oraz całej firmy nie miały dla nich tajemnic. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Handel
06.11.2024 10:41
Super-Pharm wśród najbardziej innowacyjnych retailerów w Polsce
Skin & Beauty by Super-Pharm to zupełnie nowy koncept sklepów wprowadzony przez sieć Super-Pharm na rynek w 2024 r.

Sieć Super-Pharm została uznana za najbardziej innowacyjną w segmencie drogeryjnym w rankingu Blix Awards – Wybór Konsumentów, w którym firmy handlowe oceniało blisko 140 tys. konsumentów. Super-Pharm znalazła się również w gronie laureatów rankingu Drogeria Roku 2024 oraz ze specjalną statuetką przyznaną przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych za rynkowy debiut nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.

Biedronka, Kaufland, POLOmarket, Żabka, Chata Polska, Maxi Zoo, 4f, Dealz, Super-Pharm, Delio i Allegro to najbardziej innowacyjni retailerzy w Polsce – wynika z programu branżowego „Blix Awards – Wybór Konsumentów”, w którym głosowało blisko 140 tys. konsumentów. Konsumenci wyrazili łącznie blisko 4 mln opinii na temat aktywności 119 sieci handlowych oceniając sieci handlowe i platformy zakupowe i wskazując te, które w ostatnim czasie dokonały największego postępu innowacyjności.

W segmencie drogerii za takiego innowacyjnego retailera została uznana sieć Super-Pharm i do niej trafiła statuetka „Innowacyjna Sieć Roku”. 

Warto wspomnieć, że Super-Pharm znalazł się także wśród laureatów tegorocznej edycji rankingu Drogeria Roku, gdzie wskazany został przez konsumentów jako jedna z sieci, w których najczęściej kupują kosmetyki. Również redakcja Wiadomości Kosmetycznych przyznała sieci specjalną nagrodę za rynkowy debiut, w uznaniu za wprowadzenie nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.

Czytaj więcej: Drogeria Roku 2024: Gdzie Polacy zwykle kupują kosmetyki? Rossmann, Hebe, Super-Pharm wśród najczęściej wskazywanych drogerii

W programie „Blix Awards – Wybór Konsumentów”, w segmencie Dyskontów statuetka została przyznana sieci Biedronka. Wśród Hipermarketów – odebrała ją sieć Kaufland, w grupie Supermarketów – Polomarket, a w segmencie Convenience – Żabka. Spośród Podmiotów Regionalnych i Lokalnych została nagrodzona Chata Polska, a w obszarze Sklepów Branżowych – sieć Maxi Zoo. W kategorii E-grocery – statuetka trafiła do platformy zakupowej Delio, a w E-commerce – do Allegro. W segmencie Odzież i Obuwie nagroda została przyznana 4f, a w grupie Dom i Ogród – sieci Dealz.

Wśród firm, które odebrały wyróżnienia poza nagrodami głównymi, znalazła się także sieć Drogerie Natura. Drogeryjna sieć została wyróżniona m.in. za wdrożenie nowoczesnej platformy e-commerce z intuicyjnym interfejsem oraz aplikacją mobilną.

– Dzisiejszy rynek retailowy jest zróżnicowany pod względem dostosowania do oczekiwań i potrzeb konsumentów związanych z rozwojem technologicznym. Chociaż wiele sieci handlowych wdraża nowoczesne technologie i innowacje, nie wszystkie są na tym samym poziomie. Kluczowym wyzwaniem staje się nadążanie za rosnącymi wymaganiami konsumentów, którzy coraz bardziej oczekują zaawansowanych rozwiązań, zwłaszcza w obszarze dostępności z poziomu smartfona – skomentował dr Krzysztof Łuczak, członek Kapituły programu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
05.11.2024 16:24
Ile powierzchni handlowej powstanie w Polsce w najbliższych latach?
Sadyba Best Mall - galeria handlowa w Warszawie, w której działają m.in. Sephora, Skin & Beauty by Super-Pharm, Rituals i Rossmann fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

W Polsce jest ciągle duże zapotrzebowanie na nowoczesne powierzchnie handlowe, a najemcy walczą o najlepsze lokalizacje. Czy mogą liczyć na nowe inwestycje?

Polska Rada Centrów Handlowych przygotowała drugą edycję bazy obiektów handlowych w fazie planowania bądź budowy. Z danych tych wynika, że obecnie w fazie planowania, przygotowania inwestycji bądź w budowie jest blisko 1,2 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej przeznaczonej pod wynajem (GLA), z terminem otwarcia do końca 2026 r. To 9 proc. całości obecnej bazy nowoczesnych obiektów handlowych w Polsce. W ciągu trzech lat mają powstać lub zostać rozbudowane 123 obiekty, w tym: 11 centrów handlowych, 2 outlety i 110 parków handlowych.

– W budowie jest obecnie 40 inwestycji o łącznej powierzchni 389 tys. mkw. GLA, 30 obiektów o łącznej powierzchni ponad 284 tys. mkw. GLA uzyskało pozwolenie na budowę, a kolejne 53 o powierzchni 509 tys. mkw. GLA jest na etapie planowania – informuje Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Do końca 2024 r. otwartych ma być jeszcze 25 obiektów handlowych o powierzchni ponad 250 tys. mkw. GLA. W 2025 r. inwestorzy planują otwarcie kolejnych 47 obiektów, o łącznej powierzchni blisko 370 tys. mkw. GLA. W 2026 r. ma powstać 51 nieruchomości, o łącznej powierzchni ponad 562 tys. mkw. GLA. 103 inwestycje to obiekty o powierzchni najmu od 5 do 38 tys. mkw.  oraz 20 mniejszych, o powierzchni najmu poniżej 5 tys. mkw.  

Gdzie buduje się najwięcej obiektów handlowych?

W inwestycjach komercyjnych dominują Dolny Śląsk, Mazowsze i Wielkopolska. Tutaj  koncentruje się 36 proc. wszystkich obiektów oraz 36,5 proc. całości nowej powierzchni handlowej.

5 największych nowych inwestycji to:

BIG Piła - 38 tys. mkw. GLA

Nowa Sukcesja (przebudowa CH Sukcesja) - 35 tys. mkw. GLA

Osada Park - 33 tys. mkw. GLA

BIG Ostróda - 27 tys. GLA

Rock Park Pruszcz - 26 tys. GLA

Wiadomo też, że 2028 r. planowane jest otwarcie dwóch dużych obiektów mixed-use: Wilanów Park (51,5 tys. mkw. GLA) i Projekt Góraszka (43 tys. mkw. GLA).  

Jakich lokali szukają sieci drogeryjne?

O nowe powierzchnie handlowe zabiegają sieci drogeryjne rozwijające się w Polsce. Najchętniej inwestują w parki i centra handlowe. Mniejszą popularnością cieszą się lokale uliczne. O nowe, interesujące lokalizacje, szczególnie udostępniające duże powierzchnie najmu jest trudno. Tymczasem największe sieci drogeryjne czy perfumeryjne potrzebują lokali od minimum 400 mkw. powierzchni sali sprzedaży. Nowych lokali szuka m.in sieć DM Drogerie Markt, która zadebiutowała w Polsce dopiero w 2022 r. i obecnie musi zbudować dystrybucję w Polsce goniąc sieci, które zajęły już dobre pozycje. 

Czytaj więcej: DM Drogerie Markt przyspieszają z otwarciami nowych drogerii w Polsce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. listopad 2024 08:57