StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.08.2018 00:00

Lidl ruszy w Polsce z e-sklepem. Dyskont wykorzysta Paczkomaty Inpostu

Lidl oraz Inpost zawarły umowę, zgodnie z którą przed dyskontami stanie kilkaset paczkomatów - donosi portal Spider`s Web. Z jednej strony to element ekspansji maszyn firmy Inpost, a z drugiej to realizacja internetowej ekspansji drugiej największej sieci dyskontów w kraju.

Pierwsze paczkomaty Inpostu stoją już przed sklepami Lidla w Poznaniu i Komornikach. To dopiero początek współpracy, której zwieńczeniem będzie start sprzedaży online w sieci. Według Spider`s Web stanie się to w 2019 lub 2020 roku.

Przypomnijmy, jak jeszcze w maju br. dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, dyskontowa sieć zrekrutowała szefa e-commerce na Polskę, a także rozpoczęła poszukiwania analityków e-commerce, product managera e-commerce i asystenta do działu e-commerce. Szefem e-commerce na Polskę w Lidlu został Wojciech Milewski, związany z siecią od grudnia 2016 r.

- To nie jest kwestia tego "czy", ale "kiedy" - mówił kilka miesięcy temu portalowi jeden z wysokich przedstawicieli Lidla, zapytany o ewentualne otwarcie w Polsce sklepu internetowego z artykułami przemysłowymi.

Zgodnie z informacjami Spider's Web, klienci będą mogli skorzystać z paczkomatów do odbioru zamówień w sklepach Lidl. Sieć dyskontów weźmie na siebie przygotowanie terenów, a Inpost dostarczy maszyny. Docelowo Inpost chce posiadać aż 40 proc. polskich paczkomatów pod Lidlami. Przypomnijmy, obecnie w Polsce działa ponad 600 sklepów tej sieci, a w 2020 roku będzie ich już 700.

Według doniesień portalu, średni koszt podłączenia jednego paczkomatu to 8000 złotych. To więcej, niż się początkowo spodziewano - a mianowicie 1000 złotych.

W ubiegłym roku wdrożył w Polsce dwa pierwsze projekty z zakresu e-commerce. Chodzi o Winnicę Lidla, platformę pozwalającą klientom na rezerwowanie przez internet alkoholi (odbiór produktów odbywa się w sklepie stacjonarnym), oraz serwis Lidl Podróże, poprzez który sprzedawane są wycieczki.

Podobny plan rozwoju w sektorze e-commerce ma Biedronka. Firma chce do końca roku przy swoich sklepach zamontować 300 maszyn paczkowych firmy Swipbox. Partnerem w realizacji projektu będzie DHL. Firma współpracuje ze Swipbox przy użytkowaniu już istniejących 60 maszynach w Warszawie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.07.2024 15:03
Precordia Capital i Septyma nabyły udziały w parku handlowym Vis à Vis Wilanów
Ulokowanie Street Mall Vis à Vis Wilanów w bliskości dwóch dzielnic Warszawy i Konstancina-Jeziorny gwarantuje duży ruch kliencki.Street Mall Vis à Vis Wilanów
Precordia Capital Sp. z o.o., której właścicielem jest Jerzy Motz, oraz spółka Septyma Sp. z o.o., należąca do Piotra Beaupre, nabyły 66 proc. udziałów w parku handlowym Street Mall Vis à Vis Wilanów. Sprzedającym udziały była firma Capital Park Sp. z o.o. Nowymi zarządcami nieruchomości została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A.

Street Mall Vis à Vis Wilanów zlokalizowany jest w południowej części Warszawy, przy ul. Przyczółkowej 219. Jego lokalizacja przy głównej drodze łączącej Centrum z Wilanowem i Konstancinem-Jeziorną sprawia, że jest łatwo dostępny dla mieszkańców zarówno miasta, jak i okolic. Park handlowy oferuje 17 sklepów oraz lokali usługowych i gastronomicznych o łącznej powierzchni najmu 4300 mkw., a także 104 miejsca parkingowe. Wśród najemców Vis à Vis Wilanów znajdują się takie marki, jak Decathlon, Deseo, Drogeria Hebe, MAX Premium Burgers, RTV EURO AGD, Sakana Sushi&Sticks oraz ZooZoo.pl. Obiekt jest obecnie w pełni wynajęty.

Prezes Zarządu Precordia Capital Sp. z o.o., Jerzy Motz, wyraził zadowolenie z przeprowadzonej transakcji. Wskazał, że parki handlowe typu convenience, takie jak Vis à Vis Wilanów, okazały się najbardziej odporne na skutki pandemii COVID-19. Lokalny charakter tego typu obiektów idealnie wpisał się w nową rzeczywistość, zaspokajając potrzeby konsumentów, którzy zaczęli spędzać więcej czasu w swoim sąsiedztwie. Analizy wykazały, że centra convenience osiągają najlepsze wyniki wśród formatów handlowych, co potwierdza zasadność inwestycji w tego typu nieruchomości.

Nowym zarządcą Vis à Vis Wilanów została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A. Spółka ta przejęła odpowiedzialność za bieżące zarządzanie nieruchomością, dbając o utrzymanie wysokiego standardu obsługi najemców oraz klientów parku handlowego. Przejęcie zarządzania przez doświadczoną firmę ma zapewnić dalszy rozwój i stabilność obiektu, podnosząc jego wartość na rynku nieruchomości komercyjnych.

Czytaj także: Nowy park handlowy pod Warszawą: na granicy z Konstancinem powstanie nowy obiekt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.07.2024 16:03
Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?
Kaufland Global Marketplace obejmuje 64 kategorie produktów, w tym kosmetyki i perfumyfot. Kaufland
Kaufland Global Marketplace będzie dostępny także w Polsce. Sieć podała datę premiery platformy, przez którą sprzedawcy będą mogli sprzedawać we wszystkich krajach, gdzie marketplace jest dostępny. Na jakich warunkach z biznesem e-commerce niemieckiego detalisty będą mogli współpracować sprzedawcy z Polski?

Jak podaje Kaufland, na polskiej platformie sprzedażowej Kauflad.pl zarejestrowanych jest obecnie 2 tys. sprzedawców. Ma ona ruszyć 7 sierpnia br.

Polska platforma będzie kolejnym rynkiem, na którym będzie działał Kaufland Global Marketplace. W takiej formule niemiecki detalista sprzedaje już w Niemczech, Słowacji  i Czechach. Platformy w Austrii i w Polsce zostaną wkrótce odpalone.

Sprzedaż online odbywa się na zasadzie współpracy z zewnętrznymi przedsiębiorcami, którzy rejestrują się na marketplace i samodzielnie wystawiają i sprzedają swoje produkty. Sami są również odpowiedzialni za wysyłkę towaru i wystawianie faktur Kaufland zajmuje się działaniami marketingowymi. Można także skorzystać z międzynarodowej usługi logistycznej sieci (Fullfilment by Kaufland).

Sprzedawca wnosi miesięczną opłatę podstawową w wysokości 175 zł i zmienną prowizję od sprzedaży, od 7 do 16 proc. Np. dla kategorii perfum prowizja na start na polskiej platformie wynosi 8 proc., na pozostałych rynkach 10 proc. Dla kategorii pielęgnacja ciała i zdrowie w Polsce prowizja od sprzedaży wynosi 8 proc. na start, na pozostałych rynkach 13 proc. Prowizja jest naliczana za zakupione produkty, które nie zostały anulowane lub zwrócone.

Dodatkowo płatne jest dodanie na marketplace bezpośredniego linku do sklepu sprzedawcy, w tej opcji miesięczna opłata wynosi 220 zł.

Kaufland obiecuje sprzedawcom dostęp do wszystkich platform, którymi dysponuje, a tym samym do 56 mln potencjalnych klientów.

Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 11:03