StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2021 00:00

Lewiatan: 43 sklepy dołączyły do Polskiej Sieci Handlowej w pierwszym kwartale

Od początku roku w ramach sieci uruchomiono 43 nowe sklepy. Z ich oferty skorzystają m.in. mieszkańcy Częstochowy, Pcimia, Gdańska, Darłowa czy Wołomina. Sieć inwestuje również w modernizację już istniejących placówek. W pierwszym kwartale gruntowną przemianę przeszło 55 sklepów. Do końca roku sieć planuje otwarcie ponad 200 sklepów i modernizację blisko 140 placówek.  

Rozwój sieci to jeden z priorytetów w strategii Lewiatana na ten rok. Ścieżka ekspansji odbywa się zarówno poprzez przystępowanie do sieci nowych przedsiębiorców, jak również rozwój biznesów tych, którzy działają już pod szyldem Lewiatana o kolejne sklepy.

Jak komentuje Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A. sieć ma w tym roku ambitne plany związane z rozwojem.

- W minionym roku pomimo pandemii otworzyliśmy 170 sklepów, w tym roku zamierzamy powiększyć naszą sieć o 250 nowych punktów. Od stycznia do marca do naszej sieci dołączyły 43 sklepy. Dla porównania w pierwszej połowie minionego roku do Lewiatana włączyliśmy 74 sklepy. Szczególnie cieszy mnie fakt, że na otwarcie nowych placówek decydują się przedsiębiorcy, którzy już z nami współpracują. Rekordziści mają nawet po kilkanaście sklepów w danym regionie. Rośnie też średnia powierzchnia otwieranych sklepów, dziś to już 200 m.kw. – mówi.

Najwięcej placówek pod względem powierzchni powstało na zachodzie Polski oraz w Małopolsce i na Mazowszu. Nowe sklepy otwarto m.in. w: Bieżuniu i Brwilnie (woj. kujawsko-pomorskie), Mogilnie (woj. wielkopolskie), Krakowie, Nowym Sączu i Pcimiu (woj. małopolskie), Kobyłce (woj. mazowieckie) czy Darłowie i Wisełce (woj. zachodniopomorskie). Największy z otwartych sklepów znajduje się natomiast w Barlinku. Łączna powierzchnia hali sprzedażowej wynosi tu 1300 m kw. 

Nowo otwarte sklepy mają łącznie blisko 8600 m kw., a średnia powierzchnia otwieranego sklepu w przybliżeniu wynosi obecnie 200 m kw. Zostały przystosowane do standardów sieci Lewiatan. Po remoncie placówki charakteryzuje nowy układ przestrzeni. Każda z nich jest również przyjazna środowisku ze względu na zastosowane w niej rozwiązania oszczędzające energię elektryczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 15:17