StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.12.2022 00:00

L‘Oréal i Lidl wprowadzają koncepcję działu kosmetycznego Beauty Box

Beauty Box to nazwa przestrzeni poświęconej higienie i urodzie, pilotowanej od lutego w sklepie Lidl w Osny w Val d‘Oise we Francji i rozwijanej we współpracy z działem konsumenckim L‘Oréal. Zadaniem nowej strefy beauty jest zapewnienie klientom i klientom możliwie najprzyjemniejszego doświadczenia zakupowego.

Pilotaż nowej strefy urodowo-pielęgnacyjnej w sieci Lidl rozpoczęła się na początku bieżącego roku we francuskim Osny. Aby stworzyć ten kącik kosmetyczny, połączono dwie różne formaty szaf i półek w ramach strefy Beauty Box, oraz dodano specjalne, ciepłe oświetlenie. Nową ekspozycję w szczególności podkreśla odnowione oznakowanie podkreślające różne ekspozycje poświęcone produktom do pielęgnacji i stylizacji włosów, kosmetykom dla mężczyzn, higienie ciała i jamy ustnej, parafarmaceutyce, a nawet produktom organicznym i do makijażu. Szczególnym zabiegom poddano również te dwie ostatnie kategorie, które poszerzają się w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie konsumentów. Do oferty sklepu dodano około sześćdziesięciu SKU, a marka własna Lidla stanowi 70% oferty. O ile marki grupy L‘Oréal są szczególnie wyeksponowane na półkach, obecni są tam także inni gracze w branży kosmetycznej, jak Pulpe de Vie.

Dwa lata temu rozpoczęliśmy prace koncepcyjne nad kategorią higiena-uroda, aby zidentyfikować potencjał wzrostu, który należy aktywować. [...] Przeprowadzenie tego eksperymentu z L‘Oreal wydawało nam się oczywiste, ponieważ koncern ma doskonałą znajomość kategorii i jest zaufanym partnerem od 2008 roku”, wyjaśnia Élodie Memin, dyrektorka ds. analiz klientów i zarządzania kategorią w Lidl France, w szczególności odpowiedzialna za opinie konsumentów.

Projekt, który jest owocem rocznej pracy, połączył wiedzę giganta kosmetycznego i zespołów projektowych sieci Lidl, która ma 1580 sklepów we Francji. Nie ujawniono co prawda jeszcze żadnego harmonogramu wdrażania, ale spekuluje się, że projekt ma zostać przeniesiony także na inne rynki. „Wzrosły obroty działu. Badanie jakościowe przeprowadzone przez Iri wykazało również zadowolenie klientów, z których ponad 70 proc. określa zakupy jako Jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o ogólnym, całościowym wdrożeniu Beauty Box, ponieważ wciąż jesteśmy w trakcie analizy wyników” – oświadcza Lidl.

Czytaj także: Lidl przeznaczy ponad 230 mln zł na wzrost płac i nowe miejsca pracy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2025 15:26
Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży
Z myślą o przyszłości, Rituals kontynuuje strategię rozszerzania swojej obecności, ze szczególnym uwzględnieniem rynków europejskich. Główne kierunki rozwoju to Francja, Niemcy i Włochy.Rituals

Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ciągłe innowacje produktowe oraz globalna ekspansja — Rituals konsekwentnie utrzymuje tempo otwierania jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy.

Firma odnotowała wzrost zarówno w sprzedaży detalicznej stacjonarnej, jak i internetowej. Obroty ze sklepów fizycznych zwiększyły się o 24 proc., natomiast sprzedaż online wzrosła o 17 proc., obecnie odpowiadając za 15 proc. całkowitych przychodów marki. Te dane podkreślają skuteczność strategii wielokanałowej oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Na koniec 2024 roku Rituals posiadała ponad 1300 sklepów w 42 krajach. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w regionie Azji oraz na rynkach europejskich. Do sukcesu firmy przyczyniła się także popularność linii luksusowych oraz edycji limitowanych, które nie tylko zwiększają wartość koszyka zakupowego, ale także przyciągają nowych klientów.

Patrząc w przyszłość, Rituals planuje dalszą ekspansję, szczególnie w Europie. Firma skupia się na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Włochy, a w Wielkiej Brytanii odnotowała wzrost sprzedaży aż o 39 proc. w 2024 roku. W ramach strategii rozwoju globalnego na 2025 rok marka zakłada osiągnięcie obrotów przekraczających 2 miliardy funtów (2,4 miliarda euro) oraz otwarcie ponad 240 nowych sklepów, w tym 37 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Szczególny nacisk położony zostanie również na ekspansję w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 20:34