W 2023 roku Carrefour Polska mocno skupił swoją działalność, m.in. na rozwoju kanału e-commerce, w tym internetowej oferty food i non-food, optymalizacji procesów, a także nawiązaniu współpracy z zewnętrznymi partnerami.
Teraz sieć zapowiada, że dalej zamierza inwestować w zwiększenie zasięgu i rozwój swojej sprzedaży internetowej. Właśnie nawiązała strategiczne partnerstwo z Woltem, międzynarodową platformą dostaw jedzenia i produktów codziennego użytku, w tym kosmetyków. Wolt jest liderem w branży dostaw. Platforma założona w 2014 roku w Helsinkach, umożliwia użytkownikom zamawianie potraw z lokalnych restauracji oraz zakupów z pobliskich sklepów przez aplikację mobilną lub stronę internetową.
Marek Garus, dyrektor e-commerce w Carrefour Polska mówi:
Współpraca Carrefour z Wolt rozpoczęła się od testowej implementacji usługi w dwóch sklepach sieci w Warszawie: przy ul. Powsińskiej i Targowej oraz od asortymentu 10 tys. produktów. Ma to na celu ocenę i optymalizację procesów dostawy, by w najbliższym czasie rozszerzyć usługę do 20 tys. produktów dostępnych w 53 sklepach Carrefour w całej Polsce, które obecnie znajdują się w zasięgu operacyjnym Wolt.
Wojciech Chmielewski, retail business manager Wolt Polska komentuje:
Współpraca z Woltem jest częścią większej strategii Carrefour Polska. Ma ona na celu digitalizację doświadczeń zakupowych i dostosowanie ich do zmieniających się trendów oraz preferencji konsumentów. Platforma umożliwia bowiem dostawy w 35 minut od złożenia zamówienia, a już wkrótce dostępna będzie również opcja zaplanowania zakupów na wybrany, dogodny termin. Ponadto intuicyjny interfejs aplikacji pozwala na śledzenie statusu zamówienia w czasie rzeczywistym.
Carrefour Polska zarządza w Polsce pięcioma formatami sklepów stacjonarnych, w ramach których działa ponad 900 sklepów, oraz sklepem internetowym.