StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.05.2021 00:00

Kaufland modernizuje kolejne sklepy. Wprowadza nowe rozwiązania

Nowe elewacje, butelkomaty, cyfrowe nośniki reklamowe oraz multimedialne czytniki cen – to niektóre z nowości, które pojawią się w zmodernizowanych marketach Kaufland. Zakupy w odnowionych placówkach mogą już robić mieszkańcy Pabianic, Sanoka oraz Nowej Soli, a kolejne modernizacje są w toku. 

Tuż przed długim majowym weekendem zakończyły się prace w Pabianicach, Nowej Soli i Sanoku, które ruszyły w styczniu br. Modernizacje w pozostałych marketach wybudowanych przez Kaufland rozpoczną się od maja 2021 r. do stycznia 2022 r. i zakończą się w pierwszej połowie 2022 roku. Zmiany zajdą w sklepach w Bielsku Podlaskim, Brodnicy, Kościanie, Lesznie, Nowym Dworze Mazowieckim, Pile i Wałczu. 

W najbliższym czasie modernizacji zostanie poddanych 14 marketów Kaufland w wybranych miastach w Polsce: 7 z nich to sklepy, które zostały wybudowane przez sieć, natomiast pozostałe 7 placówek to markety, które należały wcześniej do Tesco (m.in. w Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku). 

W zmodernizowanych placówkach klienci zauważą różnice już na wejściu do sklepów. W zależności od lokalizacji, odnowiona zostanie elewacja budynku oraz teren parkingu. Dodatkowo pojawią się nowe billboardy reklamowe i wizerunkowe. Zmiany będą dostrzegalne również wewnątrz placówek, w których, w zależności od lokalizacji. W sklepach zamontowane zostaną kasy samoobsługowe, cyfrowe ekrany wyświetlające aktualną ofertę promocyjną, a także multimedialne czytniki cen.

W niektórych marketach będzie można skorzystać z butelkomatów, czyli automatów przyjmujących kaucjonowane butelki, za które można otrzymać bon na zakupy w sklepach Kaufland. W odnowionych placówkach pojawią się również inne rozwiązania przyjazne dla środowiska, takie jak energooszczędne oświetlenie LED. W zależności od lokalizacji zaplanowana jest także wymiana mebli chłodniczych i instalacji chłodniczej na ekologiczną, która umożliwia wykorzystanie ciepła odpadowego do ogrzewania sklepów, co pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla. Poza tym w marketach pojawią się nowoczesne lady obsługowe oraz nowa zabudowa piekarni. Odnowione zostaną pomieszczenia socjalne oraz zaplecza.

Modernizacja marketów po Tesco 

Sieć Kaufland w 2020 roku otworzyła 12 nowych marketów, z czego 7 to placówki należące wcześniej do Tesco. Sklepy te posiadają zróżnicowane plany modernizacji, które obejmują między innymi montaż elementów wizualnych sieci Kaufland na zewnątrz budynków, nowych lad obsługowych, regałów i szaf chłodniczych. Sieć poprawi również infrastrukturę techniczną placówek (instalacje elektryczne, oświetleniowe, wentylacyjne oraz sieć LAN) i odnowi strefy socjalne dla pracowników.

Proces modernizacji marketów przejętych zakończy się w 2022 roku.
  
Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 132 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 227 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników. 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.11.2024 13:37
Action zwiększa sprzedaż o prawie 21 proc. i otwiera kolejne sklepy w Europie
Action

Po trzech kwartałach 2024 roku sieć Action odnotowała znaczący wzrost sprzedaży netto, osiągając 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka dynamicznie rozwija się w Europie, otwierając nowe sklepy i inwestując w zrównoważony rozwój.

W trzech pierwszych kwartałach 2024 roku Action zwiększyło sprzedaż netto do 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyklucza wpływ nowych sklepów, wzrósł o 9,8%. Rozwój sieci jest napędzany rosnącą liczbą klientów, a dodatkowo sprzyja mu obniżenie 4 000 cen, co podkreślił Hajir Hajji, CEO Action. Do tej pory w 2024 roku Action otworzyło 189 nowych sklepów, co podniosło ich całkowitą liczbę do 2 755 w 12 krajach europejskich. Do końca roku firma planuje otwarcie około 350 nowych obiektów, co przekracza wcześniejsze prognozy o 20 placówek.

Ekspansja Action jest szczególnie widoczna na rynkach Europy Południowej. Sieć świętowała ważne momenty, takie jak otwarcie setnego sklepu we Włoszech w miejscowości Nola, co oznacza osiągnięcie liczby 2 000 pracowników w tym kraju. W Hiszpanii, w Santiago de Compostela, otworzono pięćdziesiąty sklep, a w Portugalii, w Guarda, siódmy od początku działalności na tym rynku w lutym br. Action zyskało uznanie włoskich konsumentów, zdobywając nagrodę „Insegna dell Anno”.

Zrównoważony rozwój jest priorytetem Action, czego dowodem jest nowo otwarte Centrum Dystrybucyjne w Illescas, Hiszpania. Obiekt ten, obsługujący sklepy w Hiszpanii i Portugalii, spełnia najwyższe standardy ekologiczne i otrzymał certyfikat BREEAM „Outstanding”. Centrum to jest pierwszym w sieci, które do ogrzewania nie używa gazu. Action planuje dalsze inwestycje w infrastrukturę, z zamiarem wybudowania pięciu nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie w ciągu najbliższych dwóch lat, opierając się na standardach zrównoważonego budownictwa, takich jak w Illescas.

Czytaj także: Woolworth rozszerza sieć sklepów w Polsce – 12 nowych placówek jeszcze w 2024 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.11.2024 11:13
W Polsce przybywa komercyjnych powierzchni handlowych. Parki handlowe w czołówce komercjalizowanych obiektów
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany na polskim rynku handlowym. Do użytku oddano aż 37 nowych obiektów handlowych, a 12 zostało rozbudowanych. Poniżej przybliżamy szczegóły dotyczące najnowszych inwestycji oraz kluczowe dane liczbowe, które obrazują rozwój tego sektora.

Według najnowszego raportu CBRE, w 2024 roku na polski rynek wprowadzono 37 nowych obiektów handlowych, z czego aż 35 to parki handlowe, co podkreśla wzrost zainteresowania mniejszymi formatami w mniejszych miejscowościach. W budowie pozostaje 588,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni, z których 69 proc. stanowią parki handlowe, a 27 proc. – centra handlowe o powierzchni przekraczającej 10 tysięcy. mkw. Największe ukończone obiekty to OTO Park w Koszalinie (38 tysięcy. mkw.), BIG Ostróda (27 tysięcy. mkw.) oraz BIG Gorzów (25 tysięcy. mkw.).

Zgodnie z danymi CBRE, powierzchnia handlowa w Polsce osiągnęła 14,42 milionów mkw. W okresie od stycznia do września 2024 roku przybyło 337,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni. W budowie znajduje się cztery duże centra handlowe, m.in. Galeria Podhalańska w Nowym Targu (50 tysięcy. mkw.), Nowa Sukcesja w Łodzi (35 tysięcy. mkw.) oraz Brama Jury w Zawierciu (16,2 tysięcy. mkw.). Inwestorzy coraz częściej wybierają małe miasta, które już teraz stanowią 28 proc. całkowitej powierzchni handlowej na polskim rynku.

Pomimo spadku sprzedaży detalicznej o 3 proc. we wrześniu, trend wzrostowy sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach roku był widoczny, z ogólnym wzrostem o 2,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z 2023 roku. Wartość inwestycji od stycznia do września 2024 roku sięgnęła 612 milionów euro. Eksperci z CBRE prognozują, że inflacja, wynosząca 4,9 proc. we wrześniu, może jeszcze wzrosnąć, ale nie osiągnie poziomów z ubiegłych miesięcy.

Wśród nowych marek na polskim rynku pojawiły się znane międzynarodowe firmy, takie jak TAG Heuer ze Szwajcarii, Arket ze Szwecji czy GAP z USA. Widoczny jest również wzrost zainteresowania inwestycjami zgodnymi z zasadami zrównoważonego rozwoju, co staje się priorytetem zarówno dla inwestorów, jak i właścicieli starszych obiektów, którzy dążą do zgodności z unijną taksonomią i strategii dekarbonizacji.

Czytaj także: Ile powierzchni handlowej powstanie w Polsce w najbliższych latach?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 01:51