StoryEditor
Sieci i centra handlowe
12.11.2020 00:00

Kaufland: Kolejne sklepy już po modernizacji. Zakres zmian robi wrażenie

Kasy samoobsługowe, cyfrowe ekrany, butelkomaty, nowe regały i lady chłodnicze, specjalnie wydzielony dział „Świadomego Żywienia” z produktami m.in. niezawierającymi konserwantów. To tylko część zmian, jakie pojawiły się w zmodernizowanych marketach Kaufland. Co jeszcze znajdziemy w tych sklepach?

Od czwartku 12 listopada zakupy w pełni odnowionych obiektach mogą zrobić mieszkańcy Brzegu, Ełku, Jeleniej Góry oraz Świdnika.

Gruntowne prace renowacyjne, których głównym celem jest poprawa komfortu klientów, rozpoczęły się w sierpniu tego roku. Przez cały czas ich trwania w marketach Kaufland nadal można było zrobić zakupy – zmiany zostały zaplanowane w taki sposób, by jak najmniej kolidowały z bieżącym funkcjonowaniem sklepów. Po zakończeniu modernizacji klienci mogą skorzystać z szeregu udogodnień i nowych rozwiązań.

Podobne rozwiązania zostały już zastosowane – poza Brzegiem, Ełkiem, Jelenią Górą i Świdnikiem – w markecie Kaufland w Bełchatowie. Niebawem z kolei renowacja dobiegnie końca w Chorzowie, Szczecinie i Żorach (we wszystkich trzech lokalizacjach – 16 listopada), a także w Kaliszu (26 listopada).

Zakres przebudowy  został dopasowany indywidualnie do każdego obiektu. Prace obejmowały m.in. zmianę wystroju (w tym malowanie ścian) oraz montaż oznaczeń grup towarowych. W zmodernizowanych marketach zainstalowano także nowoczesne nośniki informacyjne – cyfrowe ekrany, dzięki którym klienci mogą zapoznać się z aktualną ofertą promocyjną. 

We wszystkich odnowionych marketach znajduje się także po sześć specjalnych terminali zastępujących tradycyjne czytniki cen. Dodatkowo urządzenia umożliwiają klientom zapoznanie się z ofertą promocyjną, a terminal znajdujący się przy ladzie obsługowej – również ze składem produktów oferowanych na wagę. Na terminalu ulokowanym w punkcie informacyjnym można wyświetlić także informacje na temat programu lojalnościowego PAYBACK oraz – w niektórych lokalizacjach – plan marketu. 

W każdym zmodernizowanym obiekcie zostało zamontowanych po sześć kas samoobsługowych. Są również butelkomaty, do których klienci mogą oddawać kaucjowane butelki i w ten sposób otrzymać bon do wykorzystania w sieci Kaufland. Pojawiły się także nowe regały i lady chłodnicze na mięso, wędliny, sery, ryby oraz w strefie z produktami  do wzięcia na drogę, a w części lokalizacji – również na mrożonki i nabiał. Poza tym sklepy w Brzegu, Jeleniej Górze i Świdniku (a wkrótce także w Żorach i Kaliszu) zostały wyposażone we własne wędzarnie. A w każdym unowocześnionym markecie pojawiła się także piekarnia Kaufland w nowym standardzie.

Pracami renowacyjnymi we wszystkich obiektach zostały objęte także toalety dla klientów. Odświeżono poza tym pomieszczenia socjalne dla pracowników oraz strefę najemców. W ramach zmian proekologicznych zainstalowano oświetlenie LED zarówno wewnątrz sklepów, jak i na przylegających do nich parkingach.
Klienci robiący zakupy w odnowionych sklepach Kaufland w Brzegu, Ełku, Jeleniej Górze i Świdniku będą mogli skorzystać ze specjalnych promocji dostępnych od 12 listopada.

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. Należy do dużych przedsiębiorstw handlowych Europy z branży nowoczesnych sklepów wielkopowierzchniowych. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1300 sklepów i zatrudnia ok. 130 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 225 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników. Asortyment sieci Kaufland liczy w zależności od marketu od 15 000 do 21 000 produktów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.03.2025 17:36
Rituals otwiera 66. sklep w Polsce, i zarazem pierwszy w Olsztynie
Sklep Rituals w Złotych Tarasach (Warszwa)M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Już 5 marca o godzinie 10 Rituals otworzy swój 66. sklep w Polsce, tym razem w olsztyńskiej Galerii Warmińskiej. Z okazji otwarcia na pierwszych 50 odwiedzających czekać będą specjalne torby z upominkami.

Na klientów z okazji otwarcia czeka również szereg specjalnych promocji cenowych. Na dodatkowe korzyści mogą liczyć także członkowie programu lojalnościowego My Rituals, którzy dokonają zakupów za minimum 190 zł (otrzymają oni mini patyczki zapachowe w prezencie). 

Czytaj też: Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]

Jak podkreśla Rituals, otwarcie sklepu w Olsztynie to kontynuacja dynamicznego rozwoju marki w Polsce.

W lutym Rituals Cosmetics powitało swoich klientów w trzech nowych lokalizacjach: 5 lutego w CH Pogoria w Dąbrowie Górniczej, 12 lutego w Port Łódź, a 26 lutego w Galerii Olimpia w Bełchatowie. 

Każdy nowy sklep to nie tylko przestrzeń zakupowa, ale też miejsce, gdzie można odnaleźć chwilę wytchnienia i radości w swojej codziennej pielęgnacji.

Już niedługo ogłoszone zostaną kolejne otwarcia – zapowiada Rituals.

Czytaj też: Rituals podsumowało 2024 rok, wśród osiągnięć m.in. pierwszy sklep w Japonii

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.02.2025 11:22
Małe galerie rosną, średnie tracą klientów – zróżnicowane wyniki centrów handlowych w 2024 roku
(fot. Shutterstock)Shutterstock

W 2024 roku centra handlowe w Polsce odnotowały niewielki spadek odwiedzalności, jednak mimo to ich obroty utrzymały się na dodatnim poziomie. Według Retail Institute liczba klientów zmniejszyła się o 1 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a wskaźnik L4L – oparty na analizie tych samych galerii i liczby dni handlowych – spadł o 0,2 proc. Pomimo tego, obroty najemców wzrosły o 1,4 proc. rok do roku, co wskazuje na zwiększoną wartość pojedynczych transakcji i większe wydatki konsumentów w sklepach stacjonarnych.

Sytuacja na rynku detalicznym pozostawała pod wpływem ogólnej kondycji gospodarki, która po okresie spowolnienia zaczęła się stopniowo stabilizować. Inflacja na koniec roku wyniosła 3,6 proc., co było znaczną poprawą w porównaniu do 2023 roku, jednak dodatkowe obciążenia, takie jak przywrócenie 5-procentowego VAT-u na żywność i wzrost cen energii, osłabiły siłę nabywczą Polaków. Jednocześnie pozytywnymi czynnikami dla handlu były rosnące wynagrodzenia oraz niskie bezrobocie, co pozwalało konsumentom na dalsze zakupy, choć w bardziej przemyślany sposób.

Handel stacjonarny od kilku lat mierzy się z dynamicznymi zmianami na rynku – od pandemii COVID-19 i ograniczeń handlowych po skutki wojny w Ukrainie i rosnących kosztów życia. Konsumenci dostosowują się do tych wyzwań, kupując rzadziej, ale bardziej świadomie, a także wybierając różne formaty handlu, zarówno tradycyjne, jak i online. Według ekspertów Retail Institute kluczowymi kategoriami wzrostu w centrach handlowych pozostają moda, usługi beauty oraz rozrywka, które wciąż przyciągają klientów mimo zmieniających się nawyków zakupowych.

Różne formaty centrów handlowych radziły sobie odmiennie w 2024 roku. Małe galerie handlowe odnotowały wzrost odwiedzalności o 0,7 proc. oraz wzrost obrotów o 6,3 proc., szczególnie w sektorach gastronomii, zdrowia i urody oraz elektroniki. Centra średniej wielkości miały trudniejszy rok, z 2,1-procentowym spadkiem odwiedzalności i 2-procentowym spadkiem obrotów, co pokazuje ich problem ze znalezieniem niszy na rynku. Duże obiekty handlowe utrzymały swoją pozycję, notując 0,7-procentowy spadek odwiedzalności, ale jednocześnie wzrost L4L o 0,2 proc. i wzrost obrotów o 1,3 proc. Ostatecznie dane pokazują, że mimo spadku liczby klientów, centra handlowe potrafią dostosować się do nowych warunków rynkowych, utrzymując wzrost wartości sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. marzec 2025 12:08