StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.09.2022 00:00

Kaufland inwestuje w kosmetyki i otwiera nowe sklepy

Kaufland rozwija półkę z kosmetykami, wprowadzając coraz więcej produktów naturalnych. W ocenie dostawców jest dla kosmetycznego sektora cennym partnerem. Sieć inwestuje w nowe sklepy. Wprowadza także nowe technologie ułatwiające i przyspieszające robienie zakupów.  

Kaufland prowadzi w Polsce 237 sklepów. Docelowo firma planuje zbudować na naszym rynku sieć mającą około 400 placówek i chce otwierać 10 sklepów rocznie.

Ile sklepów otwiera Kaufland?

Jak podał  „Puls Biznesu”, Kaufland przygotowuje się do otwarcia 5 nowych sklepów, już wystartowały  przetargi na budowę dwóch sklepów, a kolejne trzy mają się odbyć w listopadzie br. Według „PB” nowe supermarkety Kauflandu powstaną w Katowicach, Gdyni, Kaliszu, Rumi oraz Krasnymstawie, a na rozbudowę sieci placówek handlowych w Polsce sieć przeznaczy kilkaset mln zł. Sieć planuje otwierać 10 nowych sklepów rocznie

Współpraca z Kauflandem

Kaufland jest istotnym partnerem dla producentów kosmetyków. Hipermarkety mają rozbudowaną i wyraźnie oznaczoną strefę drogeryjną z asortymentem kosmetycznym i pozwalają zaistnieć na półkach nawet start-upowym markom. Chodzi szczególnie o te, które specjalizują się w naturalnych, ekologicznych produktach. Istotne są składy, opakowania, odpowiadanie na najnowsze trendy. Dlatego w Kauflandzie mogły się pojawić nawet tak niszowe produkty jak wielorazowe artykuły higieniczne. 

Na początku br. Kaufland deklarował, że w jego asortymencie znajdzie się jeszcze więcej naturalnych kosmetyków i faktycznie wywiązuje się z tej obietnicy. Takie produkty można także znaleźć wśród akcesoriów oraz w kategorii detergentów. Produkty bio, eko, certyfikowane są dostępne we wszystkich kosmetycznych kategoriach. Nie brakuje też tak znanych celebryckich marek jak BeBio Ewy Chodakowskiej.  

Czytaj więcej i zobacz zdjęcia: Ile naturalnych kosmetyków znajdziemy na półkach w Kauflandzie [FOTOREPORTAŻ] 

Według producentów kosmetyków, Kaufland jest ważnym partnerem w dystrybucji i imponuje swoim podejściem do kategorii kosmetycznej. Jest jednak także partnerem wymagającym i bardzo łatwo jest stracić z nim kontrakt.

Zakupy bezobsługowe

Kaufland wprowadza udogodnienia dla klientów sięgając po nowoczesne technologie. Podobnie jak w Rossmannie, w Kauflandzie można obecnie samemu skanować produkty przy półce korzystając z mobilnego skanera i usługi K-Scan. Nie można jeszcze za nie przy półce zapłacić, trzeba to zrobić w samoobsługowej kasie, ale w ocenie retailera zakupy, dzięki tej usłudze, skracają się do niezbędnego minimum, co jest zgodne z bieżącymi trendami. Kaufland podaje, że już 88 proc. Polaków jest zainteresowanych robieniem zakupów w sklepach bezobsługowych.  

O sieci Kaufland

Kaufland to wywodząca się z niemieckiego rynku międzynarodowa sieć sklepów. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 tys. pracowników. W Polsce sieć posiada obecnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 tys. pracowników. Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.11.2024 13:37
Action zwiększa sprzedaż o prawie 21 proc. i otwiera kolejne sklepy w Europie
Action

Po trzech kwartałach 2024 roku sieć Action odnotowała znaczący wzrost sprzedaży netto, osiągając 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka dynamicznie rozwija się w Europie, otwierając nowe sklepy i inwestując w zrównoważony rozwój.

W trzech pierwszych kwartałach 2024 roku Action zwiększyło sprzedaż netto do 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyklucza wpływ nowych sklepów, wzrósł o 9,8%. Rozwój sieci jest napędzany rosnącą liczbą klientów, a dodatkowo sprzyja mu obniżenie 4 000 cen, co podkreślił Hajir Hajji, CEO Action. Do tej pory w 2024 roku Action otworzyło 189 nowych sklepów, co podniosło ich całkowitą liczbę do 2 755 w 12 krajach europejskich. Do końca roku firma planuje otwarcie około 350 nowych obiektów, co przekracza wcześniejsze prognozy o 20 placówek.

Ekspansja Action jest szczególnie widoczna na rynkach Europy Południowej. Sieć świętowała ważne momenty, takie jak otwarcie setnego sklepu we Włoszech w miejscowości Nola, co oznacza osiągnięcie liczby 2 000 pracowników w tym kraju. W Hiszpanii, w Santiago de Compostela, otworzono pięćdziesiąty sklep, a w Portugalii, w Guarda, siódmy od początku działalności na tym rynku w lutym br. Action zyskało uznanie włoskich konsumentów, zdobywając nagrodę „Insegna dell Anno”.

Zrównoważony rozwój jest priorytetem Action, czego dowodem jest nowo otwarte Centrum Dystrybucyjne w Illescas, Hiszpania. Obiekt ten, obsługujący sklepy w Hiszpanii i Portugalii, spełnia najwyższe standardy ekologiczne i otrzymał certyfikat BREEAM „Outstanding”. Centrum to jest pierwszym w sieci, które do ogrzewania nie używa gazu. Action planuje dalsze inwestycje w infrastrukturę, z zamiarem wybudowania pięciu nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie w ciągu najbliższych dwóch lat, opierając się na standardach zrównoważonego budownictwa, takich jak w Illescas.

Czytaj także: Woolworth rozszerza sieć sklepów w Polsce – 12 nowych placówek jeszcze w 2024 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.11.2024 11:13
W Polsce przybywa komercyjnych powierzchni handlowych. Parki handlowe w czołówce komercjalizowanych obiektów
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany na polskim rynku handlowym. Do użytku oddano aż 37 nowych obiektów handlowych, a 12 zostało rozbudowanych. Poniżej przybliżamy szczegóły dotyczące najnowszych inwestycji oraz kluczowe dane liczbowe, które obrazują rozwój tego sektora.

Według najnowszego raportu CBRE, w 2024 roku na polski rynek wprowadzono 37 nowych obiektów handlowych, z czego aż 35 to parki handlowe, co podkreśla wzrost zainteresowania mniejszymi formatami w mniejszych miejscowościach. W budowie pozostaje 588,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni, z których 69 proc. stanowią parki handlowe, a 27 proc. – centra handlowe o powierzchni przekraczającej 10 tysięcy. mkw. Największe ukończone obiekty to OTO Park w Koszalinie (38 tysięcy. mkw.), BIG Ostróda (27 tysięcy. mkw.) oraz BIG Gorzów (25 tysięcy. mkw.).

Zgodnie z danymi CBRE, powierzchnia handlowa w Polsce osiągnęła 14,42 milionów mkw. W okresie od stycznia do września 2024 roku przybyło 337,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni. W budowie znajduje się cztery duże centra handlowe, m.in. Galeria Podhalańska w Nowym Targu (50 tysięcy. mkw.), Nowa Sukcesja w Łodzi (35 tysięcy. mkw.) oraz Brama Jury w Zawierciu (16,2 tysięcy. mkw.). Inwestorzy coraz częściej wybierają małe miasta, które już teraz stanowią 28 proc. całkowitej powierzchni handlowej na polskim rynku.

Pomimo spadku sprzedaży detalicznej o 3 proc. we wrześniu, trend wzrostowy sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach roku był widoczny, z ogólnym wzrostem o 2,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z 2023 roku. Wartość inwestycji od stycznia do września 2024 roku sięgnęła 612 milionów euro. Eksperci z CBRE prognozują, że inflacja, wynosząca 4,9 proc. we wrześniu, może jeszcze wzrosnąć, ale nie osiągnie poziomów z ubiegłych miesięcy.

Wśród nowych marek na polskim rynku pojawiły się znane międzynarodowe firmy, takie jak TAG Heuer ze Szwajcarii, Arket ze Szwecji czy GAP z USA. Widoczny jest również wzrost zainteresowania inwestycjami zgodnymi z zasadami zrównoważonego rozwoju, co staje się priorytetem zarówno dla inwestorów, jak i właścicieli starszych obiektów, którzy dążą do zgodności z unijną taksonomią i strategii dekarbonizacji.

Czytaj także: Ile powierzchni handlowej powstanie w Polsce w najbliższych latach?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 20:58