StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.06.2023 00:00

Karolina Tarnawska, Pepco: Pepco nie jest dyskontem

Karolina Tarnawska, global indirect procurement director w Grupie Pepco / fot. Shootit/wiadomoscihandlowe
Niektóre osoby określają Pepco, jako dyskont. Mijają się jednak z prawdą. Jesteśmy value retailerem. Oznacza to, że liczy się dla nas nie tylko jakość i cena, ale także to, żeby przestrzeń sklepu i obsługa klienta stały na odpowiednio wysokim poziomie, tak aby klientki dobrze czuły się w naszych sklepach – zaznaczyła Karolina Tarnawska, global indirect procurement director w Grupie Pepco podczas prezentacji „Wygoda i doświadczenie zakupowe klienta priorytetem dla handlu” na Retail Trends 2023.

Jak Pepco poznaje potrzeby swoich klientów? Karolina Tarnawska wskazała, że jej sieć prowadzi w tym obszarze badania opierające się na „trzech nogach”. Są nimi: dom, sklep i analizy.

Jak Pepco poznaje swoje klientki?

– Ankieterzy odwiedzają nasze klientki w domach, rozmawiają o tym co mają w szafie, co mają na sobie, i dlaczego im się to podoba? Dyskutują też o jakości naszych produktów. Na bazie analizy zgromadzonych danych powstają raporty, zawierające m.in. nagrania wywiadów z klientkami – wyjaśniła global indirect procurement director w Grupie Pepco.

– Bardzo ważni są dla nas również nasi pracownicy. Wierzymy w to, że bez względu na to, jakie kto zajmuje stanowisko w przedsiębiorstwie, każdy powinien być bardzo mocno związany z firmą. Dlatego udostępniamy wspomniane wcześniej nagrania, żeby ludzie poczuli, dlaczego nasze produkty się podobają klientom oraz jakich produktów nasi klienci szukają. Ten filar zbierania wiedzy określamy hasłem „poznaj swojego klienta” – kontynuowała.

Przepis Pepco na dobry sklep

Drugim filarem strategii Pepco jest sklep. – W tym obszarze prowadzimy tzw. shopper study i customer satisfaction index. Ten drugi, co do zasady, jest na poziomie 90 proc., czyli bardzo wysoko. Zbieramy dokładne informacje o wszystkim, co dzieje się w sklepie – podkreśliła Karolina Tarnawska.

– Dzięki nim wszelkiego rodzaju analizy, które robi nasz wewnętrzny dział analiz, jak również zatrudnione przez nas zewnętrzne firmy, pozwalają nam na kształtowanie oferty w taki sposób, aby optymalnie wpisywała się ona w oczekiwania naszych klientek – dodała.

Pepco oferuje 500 kategorii w każdym sklepie. Sieć wprowadza 250 nowych produktów tygodniowo. Każdego sezonu proponuje klientkom 80 nowych kolekcji. 40 proc. asortymentu stanowią ubrania dla dzieci, 32 proc. to drobne rzeczy do domu, 17 proc. ubrania dla kobiet, 8 proc. zabawki dla dzieci a 3 proc. akcesoria sezonowe.

Coraz więcej zrównoważonych produktów w Pepco

– Jako duży gracz, czujemy się odpowiedzialni za planetę. Wprowadzamy coraz więcej zrównoważonych produktów i nowych kolekcji. Wierzymy, że jesteśmy w stanie zmieniać ten świat na lepsze – zaznaczyła global indirect procurement director w Grupie Pepco.

Zwróciła też uwagę, że sklepy Pepco w całej Europie odwiedzają miliony klientów dokonując każdego miesiąca ponad 28 mln transakcji.

Pepco ma już ponad 3 tys. sklepów w 18 krajach. Placówki sieci działają w galeriach i parkach handlowych, w pobliżu głównych arterii miast, ale też osiedli mieszkaniowy

Łukasz Rawa
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.07.2024 15:03
Precordia Capital i Septyma nabyły udziały w parku handlowym Vis à Vis Wilanów
Ulokowanie Street Mall Vis à Vis Wilanów w bliskości dwóch dzielnic Warszawy i Konstancina-Jeziorny gwarantuje duży ruch kliencki.Street Mall Vis à Vis Wilanów
Precordia Capital Sp. z o.o., której właścicielem jest Jerzy Motz, oraz spółka Septyma Sp. z o.o., należąca do Piotra Beaupre, nabyły 66 proc. udziałów w parku handlowym Street Mall Vis à Vis Wilanów. Sprzedającym udziały była firma Capital Park Sp. z o.o. Nowymi zarządcami nieruchomości została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A.

Street Mall Vis à Vis Wilanów zlokalizowany jest w południowej części Warszawy, przy ul. Przyczółkowej 219. Jego lokalizacja przy głównej drodze łączącej Centrum z Wilanowem i Konstancinem-Jeziorną sprawia, że jest łatwo dostępny dla mieszkańców zarówno miasta, jak i okolic. Park handlowy oferuje 17 sklepów oraz lokali usługowych i gastronomicznych o łącznej powierzchni najmu 4300 mkw., a także 104 miejsca parkingowe. Wśród najemców Vis à Vis Wilanów znajdują się takie marki, jak Decathlon, Deseo, Drogeria Hebe, MAX Premium Burgers, RTV EURO AGD, Sakana Sushi&Sticks oraz ZooZoo.pl. Obiekt jest obecnie w pełni wynajęty.

Prezes Zarządu Precordia Capital Sp. z o.o., Jerzy Motz, wyraził zadowolenie z przeprowadzonej transakcji. Wskazał, że parki handlowe typu convenience, takie jak Vis à Vis Wilanów, okazały się najbardziej odporne na skutki pandemii COVID-19. Lokalny charakter tego typu obiektów idealnie wpisał się w nową rzeczywistość, zaspokajając potrzeby konsumentów, którzy zaczęli spędzać więcej czasu w swoim sąsiedztwie. Analizy wykazały, że centra convenience osiągają najlepsze wyniki wśród formatów handlowych, co potwierdza zasadność inwestycji w tego typu nieruchomości.

Nowym zarządcą Vis à Vis Wilanów została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A. Spółka ta przejęła odpowiedzialność za bieżące zarządzanie nieruchomością, dbając o utrzymanie wysokiego standardu obsługi najemców oraz klientów parku handlowego. Przejęcie zarządzania przez doświadczoną firmę ma zapewnić dalszy rozwój i stabilność obiektu, podnosząc jego wartość na rynku nieruchomości komercyjnych.

Czytaj także: Nowy park handlowy pod Warszawą: na granicy z Konstancinem powstanie nowy obiekt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.07.2024 16:03
Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?
Kaufland Global Marketplace obejmuje 64 kategorie produktów, w tym kosmetyki i perfumyfot. Kaufland
Kaufland Global Marketplace będzie dostępny także w Polsce. Sieć podała datę premiery platformy, przez którą sprzedawcy będą mogli sprzedawać we wszystkich krajach, gdzie marketplace jest dostępny. Na jakich warunkach z biznesem e-commerce niemieckiego detalisty będą mogli współpracować sprzedawcy z Polski?

Jak podaje Kaufland, na polskiej platformie sprzedażowej Kauflad.pl zarejestrowanych jest obecnie 2 tys. sprzedawców. Ma ona ruszyć 7 sierpnia br.

Polska platforma będzie kolejnym rynkiem, na którym będzie działał Kaufland Global Marketplace. W takiej formule niemiecki detalista sprzedaje już w Niemczech, Słowacji  i Czechach. Platformy w Austrii i w Polsce zostaną wkrótce odpalone.

Sprzedaż online odbywa się na zasadzie współpracy z zewnętrznymi przedsiębiorcami, którzy rejestrują się na marketplace i samodzielnie wystawiają i sprzedają swoje produkty. Sami są również odpowiedzialni za wysyłkę towaru i wystawianie faktur Kaufland zajmuje się działaniami marketingowymi. Można także skorzystać z międzynarodowej usługi logistycznej sieci (Fullfilment by Kaufland).

Sprzedawca wnosi miesięczną opłatę podstawową w wysokości 175 zł i zmienną prowizję od sprzedaży, od 7 do 16 proc. Np. dla kategorii perfum prowizja na start na polskiej platformie wynosi 8 proc., na pozostałych rynkach 10 proc. Dla kategorii pielęgnacja ciała i zdrowie w Polsce prowizja od sprzedaży wynosi 8 proc. na start, na pozostałych rynkach 13 proc. Prowizja jest naliczana za zakupione produkty, które nie zostały anulowane lub zwrócone.

Dodatkowo płatne jest dodanie na marketplace bezpośredniego linku do sklepu sprzedawcy, w tej opcji miesięczna opłata wynosi 220 zł.

Kaufland obiecuje sprzedawcom dostęp do wszystkich platform, którymi dysponuje, a tym samym do 56 mln potencjalnych klientów.

Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 10:56