StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.01.2019 00:00

Gunnar Günther, prezes Kaufland Polska: Na nowy rok zaplanowaliśmy kolejne nowości w markach własnych

Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska Markety podsumował w komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl rok 2018 w działalności firmy. W roku ubiegłym dużym sukcesem okazały się m.in. automatyzacja procesów w logistyce, czy wprowadzenie programu lojalnościowego. Zapowiedział także inwestycje w marki własne, w tym drogeryjne.

Szef Kauflandu zapowiedział dalszy rozwój sieci na polskim rynku, a także inwestycje w logistykę i zielone technologie. - Obecnie mamy w Polsce 208 sklepów i w najbliższym czasie planujemy kolejne inwestycje. Równolegle intensywnie modernizujemy dotychczasowe markety, nie tylko odświeżając ich wygląd, ale także wdrażając nowoczesne i przyjazne dla środowiska rozwiązania. W sklepach i centrach logistycznych stawiamy na nowoczesną, wydajną energetycznie technologię. Wprowadzamy m.in. technologię odzysku ciepła odpadowego, która pozwala nam na  zmniejszenie zużycia energii oraz emisji CO2. W ubiegłym roku uruchomiliśmy jeden z najnowocześniejszych magazynów w Europie. Efektem wprowadzonej automatyzacji jest trzykrotny wzrost wydajności - mówi Gunnar Günther.

Fundamentalnym celem dla firmy jest poprawa wygody zakupów w sklepach sieci. Kaufland wprowadza nowe rozwiązania, które mają ułatwić klientom zakupy. - Przykładem są nowoczesne kasy samoobsługowe, które wdrożyliśmy w naszych marketach. W minionym roku wprowadziliśmy też nowy format gazety reklamowej. Oprócz standardowych informacji na klientów czeka szereg dodatkowych materiałów dostępnych za pośrednictwem dedykowanej, darmowej aplikacji ,,Kaufland - Gazetka 3D’’. Umożliwiliśmy klientom także dokonywanie płatności poprzez Apple Pay – wylicza Gunnar Günther.

Dodaje, że od kwietnia 2018 r. w marketach sieci w Polsce funkcjonuje Program Payback, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Kaufland stał się tym samym jedyną siecią handlową w Polsce, która może zaoferować swoim klientom multipartnerski program lojalnościowy.

Firma bardzo mocno inwestuje także w ofertę asortymentową, jednym z kluczowych obszarów są produkty marki własnej. - W 2018 roku znacząco poszerzyliśmy asortyment naszych marek własnych. Wprowadziliśmy nowe marki spożywcze: K-Free oraz K-to go, markę drogeryjną Bevola oraz tekstylia dla dzieci: Kuniboo i Hip&Hopps. Na nowy rok zaplanowaliśmy kolejne nowości i mamy nadzieję, że spodobają się naszym klientom – mówi prezes Kauflandu w Polsce.

Kaufland, tak jak pozostałe firmy z branży handlowej w Polsce, musi się mierzyć ze zmianami w obszarze regulacji prawnych. - Wiele nieoczekiwanych zmian w 2018 r. przyniosła ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele. Do tej pory skutki tych regulacji trudno jednoznacznie ocenić, ponieważ zarówno branża, jak i sami konsumenci wciąż dostosowują się do wprowadzonych zmian. Niemniej jednak rok 2018 potwierdził, że nasz model działalności oparty na połączeniu hipermarketowej różnorodności asortymentu i dyskontowych cen jest kierunkiem, w którym nadal chcemy się rozwijać. Działamy na wyjątkowo trudnym i wymagającym rynku, ale mimo to nasza konsekwentnie prowadzona strategia przynosi dobre rezultaty, co pozwala nam z ufnością patrzeć w przyszłość – podsumowuje Gunnar Günther.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 17:49