StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.01.2019 00:00

Gunnar Günther, prezes Kaufland Polska: Na nowy rok zaplanowaliśmy kolejne nowości w markach własnych

Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska Markety podsumował w komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl rok 2018 w działalności firmy. W roku ubiegłym dużym sukcesem okazały się m.in. automatyzacja procesów w logistyce, czy wprowadzenie programu lojalnościowego. Zapowiedział także inwestycje w marki własne, w tym drogeryjne.

Szef Kauflandu zapowiedział dalszy rozwój sieci na polskim rynku, a także inwestycje w logistykę i zielone technologie. - Obecnie mamy w Polsce 208 sklepów i w najbliższym czasie planujemy kolejne inwestycje. Równolegle intensywnie modernizujemy dotychczasowe markety, nie tylko odświeżając ich wygląd, ale także wdrażając nowoczesne i przyjazne dla środowiska rozwiązania. W sklepach i centrach logistycznych stawiamy na nowoczesną, wydajną energetycznie technologię. Wprowadzamy m.in. technologię odzysku ciepła odpadowego, która pozwala nam na  zmniejszenie zużycia energii oraz emisji CO2. W ubiegłym roku uruchomiliśmy jeden z najnowocześniejszych magazynów w Europie. Efektem wprowadzonej automatyzacji jest trzykrotny wzrost wydajności - mówi Gunnar Günther.

Fundamentalnym celem dla firmy jest poprawa wygody zakupów w sklepach sieci. Kaufland wprowadza nowe rozwiązania, które mają ułatwić klientom zakupy. - Przykładem są nowoczesne kasy samoobsługowe, które wdrożyliśmy w naszych marketach. W minionym roku wprowadziliśmy też nowy format gazety reklamowej. Oprócz standardowych informacji na klientów czeka szereg dodatkowych materiałów dostępnych za pośrednictwem dedykowanej, darmowej aplikacji ,,Kaufland - Gazetka 3D’’. Umożliwiliśmy klientom także dokonywanie płatności poprzez Apple Pay – wylicza Gunnar Günther.

Dodaje, że od kwietnia 2018 r. w marketach sieci w Polsce funkcjonuje Program Payback, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Kaufland stał się tym samym jedyną siecią handlową w Polsce, która może zaoferować swoim klientom multipartnerski program lojalnościowy.

Firma bardzo mocno inwestuje także w ofertę asortymentową, jednym z kluczowych obszarów są produkty marki własnej. - W 2018 roku znacząco poszerzyliśmy asortyment naszych marek własnych. Wprowadziliśmy nowe marki spożywcze: K-Free oraz K-to go, markę drogeryjną Bevola oraz tekstylia dla dzieci: Kuniboo i Hip&Hopps. Na nowy rok zaplanowaliśmy kolejne nowości i mamy nadzieję, że spodobają się naszym klientom – mówi prezes Kauflandu w Polsce.

Kaufland, tak jak pozostałe firmy z branży handlowej w Polsce, musi się mierzyć ze zmianami w obszarze regulacji prawnych. - Wiele nieoczekiwanych zmian w 2018 r. przyniosła ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele. Do tej pory skutki tych regulacji trudno jednoznacznie ocenić, ponieważ zarówno branża, jak i sami konsumenci wciąż dostosowują się do wprowadzonych zmian. Niemniej jednak rok 2018 potwierdził, że nasz model działalności oparty na połączeniu hipermarketowej różnorodności asortymentu i dyskontowych cen jest kierunkiem, w którym nadal chcemy się rozwijać. Działamy na wyjątkowo trudnym i wymagającym rynku, ale mimo to nasza konsekwentnie prowadzona strategia przynosi dobre rezultaty, co pozwala nam z ufnością patrzeć w przyszłość – podsumowuje Gunnar Günther.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
01.07.2024 11:46
Galerie i centra handlowe w końcu na plusie
Centrum handlowe Blue City w Warszawie.Shutterstock
Galerie i centra handlowe w Polsce odnotowują długo oczekiwany wzrost liczby odwiedzających. W pierwszych pięciu miesiącach 2024 roku ruch w tych obiektach zwiększył się o 95 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zwiększenie liczby unikalnych klientów o 173 proc. w tym samym okresie świadczy o rosnącym zainteresowaniu zakupami stacjonarnymi. Jest to wyraźna poprawa po trudnym roku 2023, kiedy to wiele obiektów zmagało się z małą frekwencją i spadkami przychodów.

Badania przeprowadzone przez firmę Proxi.cloud wykazały, że największy wzrost ruchu odnotowano w województwach łódzkim (136 proc.), mazowieckim (112 proc.) oraz świętokrzyskim (111 proc.). Te regiony przewodzą w pozytywnych zmianach, podczas gdy województwa warmińsko-mazurskie, podkarpackie i zachodniopomorskie zanotowały spadki. Mateusz Nowak z Proxi.cloud tłumaczy, że różnice te wynikają głównie z kondycji ekonomicznej poszczególnych regionów, gdzie bogatsze województwa, takie jak mazowieckie, radzą sobie lepiej dzięki większej sile nabywczej mieszkańców.

Jednym z kluczowych czynników wpływających na poprawę sytuacji w centrach handlowych była redukcja inflacji oraz wzrost wynagrodzeń, które przewyższyły wzrost wydatków. Dzięki temu, konsumenci mieli więcej pieniędzy do dyspozycji, co przełożyło się na wzrost zakupów. Dr Maria Andrzej Faliński, były dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD), zauważa, że galerie handlowe powoli odbudowują się po zapaści spowodowanej pandemią COVID-19, a popyt na powierzchnie handlowe rośnie, co widać po coraz mniejszej liczbie wolnych lokali do wynajęcia.

Tego typu obiektom ewidentnie coraz lepiej się powodzi. Wychodzą one z trendu dyskontyzacji rynku i tzw. potaniania zakupów. Podniosły zarówno opłaty czynszowe, jak i eksploatacyjne. Wiedzą, że klienci ich sklepów stawiają na wyższą półkę. Zatem butikom i tak opłaca się prowadzić działalność w tego typu placówkach. Dla przykładu, 10 transakcji premium daje większy zarobek niż 50 tanich. Jednak wiadomość, że unikalnych klientów przybyło, może doprowadzić do kolejnych wzrostów opłat za lokale

- podkreśla dr. Faliński.

Analiza zachowań konsumentów przeprowadzona przez Proxi.cloud, obejmująca ponad 28 milionów konsumentów, wykazała, że przeciętny czas wizyty w galeriach handlowych nieznacznie się skrócił. Mimo to, wzrost liczby unikalnych klientów jest wyraźnym sygnałem poprawy. Dr Nikodem Sarna z Proxi.cloud zaznacza jednak, że dla pełnej oceny kondycji finansowej tych obiektów konieczne są szczegółowe analizy danych finansowych. Wzrost liczby klientów może bowiem prowadzić do wyższych opłat czynszowych, co z kolei może wpłynąć na decyzje najemców.

Eksperci są zgodni, że o ile nie nastąpi drastyczny wzrost inflacji, galerie i centra handlowe mogą liczyć na dalszy wzrost ruchu i liczby klientów. Pomimo dynamicznego rozwoju e-commerce, zakupy stacjonarne wciąż cieszą się popularnością wśród Polaków. Możliwość odbioru zamówień online w centrach handlowych stanowi dodatkowy atut, który przyciąga klientów do tych obiektów. Mateusz Nowak z Proxi.cloud podkreśla, że bieżąca sytuacja ekonomiczna oraz wskaźnik inflacji będą kluczowe dla dalszego rozwoju tego sektora. Dr Sarna dodaje, że o ile nie nastąpi żadne drastyczne tąpnięcie na rynku, można spodziewać się dalszych wzrostów w zakresie ruchu i liczby unikalnych klientów.

Czytaj także: Tajemnicze wózki Auchan w nowej wersji — tym razem także z kosmetykami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
26.06.2024 10:52
Rossmann w nowym parku handlowym w Węgrowie
Smart Park w Węgowie, wizualizacjafot. materiały inwestora
Drogeria Rossmann znalazła się wśród najemców nowego parku handlowego, który powstaje w Węgrowie. Operatorem logistycznym będzie Biedronka.

Węgrów to niewielka, licząca około 11 tys. mieszkańców, miejscowość na wschodzie Polski nad rzeką Liwiec. Przy rondzie im. Bohaterów Bitwy pod Węgrowem powstaje w niej kompaktowy park handlowy.

Smart Park Węgrów ma 6600 mkw. powierzchni najmu. Znajdą się w nim sklepy popularnych sieci handlowych. Operatorem spożywczym będzie Biedronka. Ofertę drogeryjną zapewni sieć Rossmann.

Mix najemców tworzą także Dealz, Sinsay, Martes Sport i Media Expert.

Obiekt budują Smart Park Poland i RG Leasing. Firmy planują rozwój w różnych regionach kraju, z co najmniej 11 kolejnymi inwestycjami w mniejszych miastach w Polsce. 

Czytaj także: Drogerie dm i Rossmann w parku handlowym Silwana – największym kompleksie handlowym w województwie lubuskim

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 04:25