StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.05.2020 00:00

Drogerie Vica tworzą strefy piękna w marketach Grupy SPAR! W planach 45 placówek. [Galeria zdjęć]

Polska sieć drogerii Vica rozpoczęła współpracę z Grupą SPAR. W placówkach tej sieci stworzy strefy piękna Vica, które będą działały na zasadzie sklepu w sklepie. Pierwsza drogeria tego typu została już otwarta w markecie Eurospar w Poznaniu. Kolejna, na początku czerwca ruszy w warszawskim centrum handlowym Blue City. – Docelowo strefy z własną ekspozycją Vica mogą pojawić się nawet w 45 sklepach SPAR – potwierdził dla "Wiadomości Kosmetycznych" Rob Philipson, członek zarządu Spar Group.

Polska sieć drogerii Vica prowadzi ponad 30 własnych drogerii. Teraz podpisała także umowę z Grupą SPAR, w ramach której zagospodaruje strefy piękna w jej marketach. Umowa dotyczy placówek, które SPAR przejął po sieci delikatesów Piotr i Paweł i dostosowuje je asortymentowo i wizualizacyjnie do swoich standardów.

Drogeryjna sieć Vica dostała do dyspozycji ok. 100 mkw. w marketach Eurospar do zagospodarowania na przestrzeń kosmetyczną, którą będzie zarządzać. Na razie jest to projekt pilotażowy obejmujący dwa markety. Pierwszy market po rebrandingu, gdzie powstała strefa Vica, został otwarty 26 maja przy ul. Promienistej w Poznaniu, drugi na początku czerwca ruszy w Blue City w Warszawie. Docelowo może to być 45 marketów pod szyldem Eurospar, w których wnętrzu pojawią się strefy pod logo Vica.

– Współpraca z nowym partnerem – polską siecią drogerii Vica – dotyczy placówek, które przechodzą rebranding – dostosowujemy je asortymentowo i wizualizacyjnie do standardów naszej sieci sklepów. Na razie projekt obejmuje dwie lokacje pilotażowe – będziemy dokładnie analizować potrzeby i zadowolenie naszych klientów. Ekspozycje drogerii Vica z produktami kosmetycznymi w naszych placówkach będą wielkości ok. 100 mkw. Wraz ze wzrostem zainteresowania artykułami drogeryjnymi będziemy wdrażać kolejne etapy projektu Shop in Shop tej marki – docelowo strefy z własną ekspozycją Vica mogą pojawić się nawet w 45 sklepach SPAR – potwierdził dla "Wiadomości Kosmetycznych" Rob Philipson, członek zarządu Spar Group. – Nie zwalniamy tempa i planujemy kolejne wdrożenia ekspozycji Shop in Shop także innych partnerów w sklepach SPAR, m.in. marki Greno – dostarczającej najwyższej jakości ręczniki, pościeli i inne tekstylia domowe – w następnych 21 sklepach – dodał Rob Philipson.

Drogerie Vica to polska, lokalna sieć sklepów działająca na terenie województw wielkopolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego i łódzkiego. Należy do niej ponad 30 drogerii. Specjalizuje się w sprzedaży kosmetyków, w tym hiszpańskich marek i naturalnych produktów (także chemii gospodarczej). Średnia powierzchnia drogerii Vica to 130 mkw., liczba pozycji asortymentowych – ok. 11 tys. SKU. Drogerie Vica odwiedza miesięcznie ok. 100 tys. klientów. Sieć prowadzi własny program lojalnościowy Vica Club (100 tys. wydanych kart). Sieć prowadzi także własną drogerię internetową vica.pl, która ma w ofercie ponad 4 tys. produktów. Organizatorem siec Vica i głównym dostawcą dla niej jest hurtownia Davi.

Spółka Wasz Sklep SPAR należy do SPAR Group i jest wyłącznym operatorem licencji SPAR na terenie Polski. Spółka zakłada dysponowanie 400 sklepami w ciągu 5 lat w Polsce – na bazie placówek Piotr i Paweł, a także w oparciu o nowe umowy z niezależnymi detalistami. 26 maja spółka otworzyła 4 nowe sklepy jednego dnia – trzy w Poznaniu, jeden w Częstochowie. SPAR prowadzi w Polsce ponad 210 sklepów w systemie partnerskim pod szyldami SPAR, SPAR Express i Eurospar.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 10:53
Kosmetyki w Żabce? Być może już niedługo; sieć szuka ekspozytorów
DALL-E

Sieć sklepów Żabka ogłosiła w serwisie Logintrade zapytanie ofertowe na dostawę ekspozytorów przeznaczonych do prezentacji kosmetyków. Postępowanie ruszyło 11 kwietnia 2025 roku i zakończy się 18 kwietnia o godzinie 13:00. Firmy zainteresowane współpracą miały czas do 15 kwietnia, aby zadawać pytania do specyfikacji.

Żabka planuje zamówić ekspozytory w dwóch wariantach szerokości: 64 cm i 98 cm. Każdy z nich ma mieć głębokość 25 cm oraz dwie półki z odstępem 20 cm. Na każdej półce powinno znaleźć się miejsce na cenówki o wysokości 40 mm. Co ciekawe, w miejscu montażu nie będzie możliwości podłączenia oświetlenia elektrycznego, dlatego sieć oczekuje alternatywnych rozwiązań, takich jak zastosowanie fluorescencyjnej płyty plexi. Wygląd ekspozytora ma być elegancki i wyróżniający się, jednak forma nie jest z góry narzucona – do zapytania załączono jedynie inspiracyjne zdjęcie.

Zamówienie dotyczy docelowo około 1000 sklepów, co oznacza znaczącą skalę przedsięwzięcia. Żabka oczekuje, że dostawcy zapewnią transport do poszczególnych lokalizacji. Termin realizacji zamówienia określono na jedną dobę, co jest jednym z kryteriów oceny ofert. Drugim, zdecydowanie ważniejszym, jest cena – stanowi ona aż 90 proc. wagi punktowej. Termin płatności wynosi 60 dni.

Dotychczas oferta kosmetyczna w sklepach Żabka była bardzo ograniczona – klienci mogli znaleźć jedynie pojedyncze, podstawowe produkty, takie jak dezodoranty, kremy do rąk czy żele pod prysznic w wersjach podręcznych. Brakowało jednak szerokiego asortymentu czy wyraźnie wyeksponowanej przestrzeni dla tej kategorii. Poszukiwanie dedykowanego ekspozytora może więc sygnalizować większą zmianę – możliwe, że sieć przygotowuje się do wprowadzenia własnej linii kosmetyków oznaczonych logo Żabki lub do znacznego poszerzenia dotychczasowego portfolio produktów drogeryjnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. kwiecień 2025 15:37