Pierwszą strefę Vica otworzono w sklepie EUROSPAR na ul. Promienistej w Poznaniu w maju tego roku. Wraz ze wzrostem zainteresowania artykułami drogeryjnymi SPAR zamierza wdrażać kolejne etapy projektu Shop in Shop tej marki – docelowo strefy z własną ekspozycją Vica mogą pojawić się nawet w 45 sklepach SPAR.
– Ekspozycje polskiej sieci drogerii Vica są świetnym uzupełnieniem asortymentu i elementem dostosowania do wysokich standardów sieci SPAR placówek Piotr i Paweł, które przechodzą rebranding. Dwie lokacje pilotażowe stref Vica w Poznaniu i Warszawie pozwolą nam zaobserwować potrzeby naszych klientów. Zakładamy, że Shop in Shop drogerii Vica może pojawić się nawet w 45 naszych sklepach – podkreślił Rob Philipson, członek zarządu SPAR Group.
Drogeria Vica nie są jedyną Polską firmą, której oferta jest dostępna na terenie sklepów sieci SPAR. Holenderski detalista współpracuje tez z markami Dajar, Gatta, Greno oraz Passioncards.
– Nie zwalniamy tempa i planujemy kolejne wdrożenia ekspozycji Shop in Shop także innych partnerów w sklepach SPAR. Będzie to m.in. marka Greno – dostarczająca ręczniki, pościel i inne tekstylia domowe – której oferta pojawi się w następnych 21 sklepach – zdradził Rob Philipson.
Proces rebrandingu sklepów Piotr i Paweł rozłożony jest na cały 2020 rok. Spółka zakłada, że w ciągu najbliższych pięciu latach będzie zarządzać w Polsce 400 sklepami. Powstaną one bazie placówek Piotr i Paweł, a także w oparciu o nowe umowy z niezależnymi detalistami.
Sklepy SPAR obecne są w Republice Południowej Afryki, a także w innych krajach afrykańskich, w tym w Angoli, Zambii, Botswanie, Namibii, Mozambiku, Malawi, Lesotho, Suazi. Firma działa również w Irlandii, południowo-zachodniej Anglii, Szwajcarii i na Sri Lance.