Akcja jest rozwijana w całej Polsce i ma poparcie Ministerstwa Zdrowia. Do udziału zachęceni zostali zarówno właściciele obiektów, jak i najemcy. Celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na konieczność stosowania podstawowych zasad sanitarnych, czyli DDM – dystans, dezynfekcja, maseczka, aby uniknąć rozprzestrzeniania się pandemii.
Kampanię pod hasłem "Bezpieczna witryna – bierz przykład z manekina" objął honorowym patronatem minister zdrowia Adam Niedzielski.
Powodem podjęcia wspólnych działań jest wyraźne zmniejszenie liczby osób używających masek na terenach obiektów handlowych, w środkach transportu publicznego i innych publicznych miejscach. Jest to kolejne działanie podjęte przez branżę w celu przeciwdziałania pandemii i jej konsekwencjom.
– Obserwuję ludzi w różnych miejscach, także poza centrami. Niektórzy zapomnieli o zagrożeniu, może nie uświadamiają sobie niebezpieczeństwa. Jednak ono istnieje, jest bardzo realne. Wiemy, że zagraża nam kolejna fala pandemii, podobnie jak innym krajom – mówił pod koniec sierpnia Jan Dębski, prezes PRCH.