Francuski gigant zanotował wzrost sprzedaży LfL o 8,8 proc. W I kw. 2019 r. wskaźnik ten był prawie trzy razy niższy. Z kolei w IV kwartale, kiedy przedświąteczne zakupy windują sprzedaż, wynik ten wynosił 4,7 proc.
Ogółem w Europie (poza Francją) wzrost sprzedaży LfL w I kw. wyniósł 6,1 proc. Jak wynika z komunikatu firmy, w marcu Carrefour skorzystał na zakupach zapobiegawczych przed wprowadzeniem ograniczeń w handlu i ogólnej kwarantanny.
Co ciekawe, sprzedaż w Polsce rosła szybciej niż we Francji czy Hiszpanii. Liderem wśród krajów, które zaopatrywały się w sieci była Rumunia. Tu wzrost sprzedaży LfL wyniósł aż 9,7 proc. We Francji ten współczynnik wyniósł 4,3 proc., w Hiszpanii – 6,6 proc, a we Włoszech – 2,5 proc.
Przychody całej Grupy Carrefour w I kw. 2020 r. wyniosły 19,44 mld euro. W związku z pandemią koronawirusa sieć Carrefour zdecydowała się wypłacić niższą dywidendę za 2019 rok. Mniejsze uposażenie będzie również otrzymywał jej prezes Alexandre Bompard.