StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.12.2017 00:00

Carrefour Pro – cyfrowe rozwiązania w realnym sklepie

Carrefour Pro to najnowocześniejszy hipermarket sieci otwarty w CH Atrium Promenada, w którym klienci korzystają z niestosowanych wcześniej  rozwiązań cyfrowych i nowych konceptów handlowych. Innowacyjne rozwiązania zostały opracowane przez firmę w ramach strategii omnikanałowej.

Nowy hipermarket na powierzchni wielkości ok. 2 tys. mkw oferuje prawie 13 tys. produktów spożywczych i przemysłowych. Klienci sklepu mają jednak również możliwość domówienia niedostępnych na miejscu produktów spożywczych lub przemysłowych na jednym z 19 interaktywnych ekranów – jest to zupełnie nowy koncept stosowany w Carrefour. Do złożenia zamówienia wymagana jest aplikacja Mój Carrefour, którą klienci mogą skanować kody QR przypisane do konkretnych produktów. Zamówienie złożone w ten sposób zostanie dostarczone pod wskazany adres w Warszawie albo przygotowane do odbioru w sklepie lub w Coolomacie zlokalizowanym na zewnątrz centrum handlowego (paczkomacie przystosowanym do przechowywania produktów spożywczych) – w zależności od indywidualnych preferencji klienta. Dzięki temu klienci zyskują dostęp do 16,5 tys. produktów spożywczych dostępnych w sklepie internetowym eCarrefour.pl oraz ok. 6 tys. produktów niespożywczych z oferty własnej sieci na Carrefour.pl.

– Sklep w Promenadzie to podsumowanie naszych prac prowadzonych od kilku lat i opracowanych przez nas technologii i innowacji. Jest to przykład wdrożenia strategii omnikanałowej i kierunek, w którym chcemy podążać na polskim rynku – wyznaczać trendy i implementować pionierskie pomysły – mówi Ronan Martin, dyrektor operacji w Carrefour Polska.

W strefie z produktami sezonowymi zostały umieszczone banery, na których klienci zapoznają się z aktualną ofertą produktów niespożywczych i bieżącymi promocjami w sklepie. W tym samym miejscu również zostały zlokalizowane ekrany, w których klienci mogą złożyć zamówienie na produkty dostępne w sklepach internetowych Carrefour.pl i eCarrefour.pl.

Hipermarket Carrefour PRO to także kolejny sklep, w którym została zaimplementowana usługa Scan&Go. Umożliwia ona skanowanie produktów za pomocą telefonu i mobilną płatność za zakupy za pomocą portfela elektronicznego Masterpass od Mastercard. W sklepie w CH Atrium Promenada są zlokalizowane również dedykowane kasy do dokonania płatności z użyciem Scan&Go. Klient będzie mógł dokonać w nich płatności na podstawie kodu wygenerowanego przez aplikację. Także sama linia kas tradycyjnych i siedmiu kas samoobsługowych zaprojektowana została w sposób niestandardowy. Nie znajduje się ona przy wejściu do sklepu, ale w jego głębi, podobnie jak w sklepach wolnocłowych lub z asortymentem odzieżowym, co powoduje, że sklep jest bardziej otwarty dla klientów. Ponadto przy Punkcie Obsługi Klienta został umieszczony Fakturomat, za pomocą którego klienci mogą własnoręcznie wygenerować faktury za zakupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2024 05:20