StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.12.2017 00:00

Carrefour Pro – cyfrowe rozwiązania w realnym sklepie

Carrefour Pro to najnowocześniejszy hipermarket sieci otwarty w CH Atrium Promenada, w którym klienci korzystają z niestosowanych wcześniej  rozwiązań cyfrowych i nowych konceptów handlowych. Innowacyjne rozwiązania zostały opracowane przez firmę w ramach strategii omnikanałowej.

Nowy hipermarket na powierzchni wielkości ok. 2 tys. mkw oferuje prawie 13 tys. produktów spożywczych i przemysłowych. Klienci sklepu mają jednak również możliwość domówienia niedostępnych na miejscu produktów spożywczych lub przemysłowych na jednym z 19 interaktywnych ekranów – jest to zupełnie nowy koncept stosowany w Carrefour. Do złożenia zamówienia wymagana jest aplikacja Mój Carrefour, którą klienci mogą skanować kody QR przypisane do konkretnych produktów. Zamówienie złożone w ten sposób zostanie dostarczone pod wskazany adres w Warszawie albo przygotowane do odbioru w sklepie lub w Coolomacie zlokalizowanym na zewnątrz centrum handlowego (paczkomacie przystosowanym do przechowywania produktów spożywczych) – w zależności od indywidualnych preferencji klienta. Dzięki temu klienci zyskują dostęp do 16,5 tys. produktów spożywczych dostępnych w sklepie internetowym eCarrefour.pl oraz ok. 6 tys. produktów niespożywczych z oferty własnej sieci na Carrefour.pl.

– Sklep w Promenadzie to podsumowanie naszych prac prowadzonych od kilku lat i opracowanych przez nas technologii i innowacji. Jest to przykład wdrożenia strategii omnikanałowej i kierunek, w którym chcemy podążać na polskim rynku – wyznaczać trendy i implementować pionierskie pomysły – mówi Ronan Martin, dyrektor operacji w Carrefour Polska.

W strefie z produktami sezonowymi zostały umieszczone banery, na których klienci zapoznają się z aktualną ofertą produktów niespożywczych i bieżącymi promocjami w sklepie. W tym samym miejscu również zostały zlokalizowane ekrany, w których klienci mogą złożyć zamówienie na produkty dostępne w sklepach internetowych Carrefour.pl i eCarrefour.pl.

Hipermarket Carrefour PRO to także kolejny sklep, w którym została zaimplementowana usługa Scan&Go. Umożliwia ona skanowanie produktów za pomocą telefonu i mobilną płatność za zakupy za pomocą portfela elektronicznego Masterpass od Mastercard. W sklepie w CH Atrium Promenada są zlokalizowane również dedykowane kasy do dokonania płatności z użyciem Scan&Go. Klient będzie mógł dokonać w nich płatności na podstawie kodu wygenerowanego przez aplikację. Także sama linia kas tradycyjnych i siedmiu kas samoobsługowych zaprojektowana została w sposób niestandardowy. Nie znajduje się ona przy wejściu do sklepu, ale w jego głębi, podobnie jak w sklepach wolnocłowych lub z asortymentem odzieżowym, co powoduje, że sklep jest bardziej otwarty dla klientów. Ponadto przy Punkcie Obsługi Klienta został umieszczony Fakturomat, za pomocą którego klienci mogą własnoręcznie wygenerować faktury za zakupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.11.2024 13:37
Action zwiększa sprzedaż o prawie 21 proc. i otwiera kolejne sklepy w Europie
Action

Po trzech kwartałach 2024 roku sieć Action odnotowała znaczący wzrost sprzedaży netto, osiągając 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka dynamicznie rozwija się w Europie, otwierając nowe sklepy i inwestując w zrównoważony rozwój.

W trzech pierwszych kwartałach 2024 roku Action zwiększyło sprzedaż netto do 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyklucza wpływ nowych sklepów, wzrósł o 9,8%. Rozwój sieci jest napędzany rosnącą liczbą klientów, a dodatkowo sprzyja mu obniżenie 4 000 cen, co podkreślił Hajir Hajji, CEO Action. Do tej pory w 2024 roku Action otworzyło 189 nowych sklepów, co podniosło ich całkowitą liczbę do 2 755 w 12 krajach europejskich. Do końca roku firma planuje otwarcie około 350 nowych obiektów, co przekracza wcześniejsze prognozy o 20 placówek.

Ekspansja Action jest szczególnie widoczna na rynkach Europy Południowej. Sieć świętowała ważne momenty, takie jak otwarcie setnego sklepu we Włoszech w miejscowości Nola, co oznacza osiągnięcie liczby 2 000 pracowników w tym kraju. W Hiszpanii, w Santiago de Compostela, otworzono pięćdziesiąty sklep, a w Portugalii, w Guarda, siódmy od początku działalności na tym rynku w lutym br. Action zyskało uznanie włoskich konsumentów, zdobywając nagrodę „Insegna dell Anno”.

Zrównoważony rozwój jest priorytetem Action, czego dowodem jest nowo otwarte Centrum Dystrybucyjne w Illescas, Hiszpania. Obiekt ten, obsługujący sklepy w Hiszpanii i Portugalii, spełnia najwyższe standardy ekologiczne i otrzymał certyfikat BREEAM „Outstanding”. Centrum to jest pierwszym w sieci, które do ogrzewania nie używa gazu. Action planuje dalsze inwestycje w infrastrukturę, z zamiarem wybudowania pięciu nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie w ciągu najbliższych dwóch lat, opierając się na standardach zrównoważonego budownictwa, takich jak w Illescas.

Czytaj także: Woolworth rozszerza sieć sklepów w Polsce – 12 nowych placówek jeszcze w 2024 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.11.2024 11:13
W Polsce przybywa komercyjnych powierzchni handlowych. Parki handlowe w czołówce komercjalizowanych obiektów
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany na polskim rynku handlowym. Do użytku oddano aż 37 nowych obiektów handlowych, a 12 zostało rozbudowanych. Poniżej przybliżamy szczegóły dotyczące najnowszych inwestycji oraz kluczowe dane liczbowe, które obrazują rozwój tego sektora.

Według najnowszego raportu CBRE, w 2024 roku na polski rynek wprowadzono 37 nowych obiektów handlowych, z czego aż 35 to parki handlowe, co podkreśla wzrost zainteresowania mniejszymi formatami w mniejszych miejscowościach. W budowie pozostaje 588,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni, z których 69 proc. stanowią parki handlowe, a 27 proc. – centra handlowe o powierzchni przekraczającej 10 tysięcy. mkw. Największe ukończone obiekty to OTO Park w Koszalinie (38 tysięcy. mkw.), BIG Ostróda (27 tysięcy. mkw.) oraz BIG Gorzów (25 tysięcy. mkw.).

Zgodnie z danymi CBRE, powierzchnia handlowa w Polsce osiągnęła 14,42 milionów mkw. W okresie od stycznia do września 2024 roku przybyło 337,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni. W budowie znajduje się cztery duże centra handlowe, m.in. Galeria Podhalańska w Nowym Targu (50 tysięcy. mkw.), Nowa Sukcesja w Łodzi (35 tysięcy. mkw.) oraz Brama Jury w Zawierciu (16,2 tysięcy. mkw.). Inwestorzy coraz częściej wybierają małe miasta, które już teraz stanowią 28 proc. całkowitej powierzchni handlowej na polskim rynku.

Pomimo spadku sprzedaży detalicznej o 3 proc. we wrześniu, trend wzrostowy sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach roku był widoczny, z ogólnym wzrostem o 2,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z 2023 roku. Wartość inwestycji od stycznia do września 2024 roku sięgnęła 612 milionów euro. Eksperci z CBRE prognozują, że inflacja, wynosząca 4,9 proc. we wrześniu, może jeszcze wzrosnąć, ale nie osiągnie poziomów z ubiegłych miesięcy.

Wśród nowych marek na polskim rynku pojawiły się znane międzynarodowe firmy, takie jak TAG Heuer ze Szwajcarii, Arket ze Szwecji czy GAP z USA. Widoczny jest również wzrost zainteresowania inwestycjami zgodnymi z zasadami zrównoważonego rozwoju, co staje się priorytetem zarówno dla inwestorów, jak i właścicieli starszych obiektów, którzy dążą do zgodności z unijną taksonomią i strategii dekarbonizacji.

Czytaj także: Ile powierzchni handlowej powstanie w Polsce w najbliższych latach?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 13:26