StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.08.2020 00:00

Carrefour Polska zapowiada zwolnienia grupowe. Pracę straci około 400 osób

Carrefour Polska kontynuuje realizację strategii “Carrefour 2022”, wdrażając na polskim rynku kolejny etap budowy omnikanałowej organizacji proklienckiej. Realizowany obecnie etap strategii obejmuje uproszczenie struktur i procesów w sklepach oraz w centrali firmy. Następstwem zmian będą zwolnienia ok 400 osób zatrudnionych w hipermarketach francuskiej sieci.

Carrefour, chcąc przyspieszyć proces decyzyjny w interakcji z klientami, spłaszczy swoje struktury i zmniejszy hierarchiczność organizacji. Sieć stworzy również nowe stanowiska doradców klientów w sklepach, którzy staną się lokalnymi ambasadorami transformacji żywieniowej Carrefour w Polsce oraz wprowadzi nową organizację stanowisk w ramach działów produktów świeżych i przemysłowych w hipermarketach, aby bardziej elastycznie odpowiadać na potrzeby klientów i budować z nimi bliższe relacje.

Planowane uproszczenie i płaska struktura oznaczają zmiany dla wszystkich pracowników sklepów i centrali firmy. Natomiast przewidywane jest odejście około 3 proc. pracowników (na zasadach zwolnienia grupowego), co stanowi około 400 osób spośród kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach.

- Od 2018 roku Carrefour realizuje w Polsce plan transformacji strategicznej „Carrefour 2022”. Dwuletnie działania w oparciu o tę strategię oraz wyniki, które osiągnęliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że najważniejszym kierunkiem, w którym chcemy zmierzać, jest budowanie jak najlepszych doświadczeń klientów i skupienie całej uwagi na ich potrzebach - mówi Tareck Ouaibi, wiceprezes zarządu, dyrektor operacyjny Carrefour Polska.
- Wierzymy, że wszystkie te elementy stanowią podstawę przyszłości Carrefour na konkurencyjnym rynku w Polsce. Tylko zadowoleni i powracający do nas na zakupy klienci zagwarantują stabilny rozwój naszej firmy w Polsce - dodaje.

Carrefour Polska jest obecnie na półmetku realizacji globalnego planu strategicznego “Carrefour 2022”, ogłoszonego na początku 2018 roku i którego celem jest przeprowadzenie głębokiej transformacji firmy. Plan ten opiera się na czterech głównych filarach: transformacji żywieniowej, transformacji omnikanałowej, wprowadzeniu uproszczonej i otwartej organizacji oraz podnoszeniu produktywności i konkurencyjności firmy.

W ciągu ostatnich dwóch lat działania, Carrefour zrealizował w Polsce szereg innowacyjnych projektów odpowiadających na dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów. Znalazły się wśród nich, m.in.  konkretne działania w ramach transformacji żywieniowej Act for Food, zachęcające Polaków do dokonywania zdrowych wyborów żywieniowych, omnikanałowe rozwiązania umożliwiające klientom wygodne zakupy w dowolnym czasie i miejscu, w tym nowe formaty sklepów stacjonarnych, jak Carrefour BIO, Supeco, samoobsługowy 7/24 czy innowacyjne rozwiązania z obszaru e-commerce czy usług okołozakupowych.

Carrefour Polska to sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Osługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 07:22