StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2018 00:00

Błysk rusza z budową Galerii Wiślanka w Żorach

Na przełom 2019 i 2020 roku spółka Błysk zapowiada otwarcie Galerii Wiślanka w Żorach. Inwestor otrzymał właśnie pozwolenie na budowę. Centrum handlowe jest już skomercjalizowane w 70 proc.

 – Jestem przekonana, że Galeria Wiślanka sprosta oczekiwaniom mieszkańców Żor i okolic – mówi  Teresa Jonas, prezes zarządu spółki Błysk. – Dzięki doskonałej lokalizacji oraz szerokiej ofercie rekreacyjno-rozrywkowej, centrum stanie się miejscem lokalnej aktywności. Już wkrótce ruszymy z budową naszej inwestycji – zapowiada.

Na niemal 20 tys. mkw. powierzchni najmu znajdzie się 80 sklepów i punktów usługowych, w tym Helios – jedyne w mieście wielosalowe kino. Operatorem spożywczym będzie sieć Lidl, która zamierza otworzyć w galerii sklep w najnowszym koncepcie. Za komercjalizację obiektu odpowiada firma Mallson Polska.

– Będzie to pierwsza nowej generacji galeria handlowa w mieście, przyjazna rodzinom i sprzyjająca spędzaniu tu wolnego czasu, również w dni niehandlowe. Prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi najemcami  – mówi Ewa Ściubidło, wiceprezes zarządu Mallson Polska. Wiślanka nie będzie miała bezpośredniej konkurencji. Najbliższe centrum handlowe mieści się 60 km od Żor.

Galeria Wiślanka znajduje się przy skrzyżowaniu najważniejszych dróg szybkiego ruchu – krajowej 81 z drogą wojewódzką 935, stanowiącą część obwodnicy Żor, którą dojeżdża się do autostrady A1. Jej potencjał jest szacowany na 750 tys. klientów (w zasięgu 30 min. dojazdu). Zaplanowano dla nich 600 miejsc parkingowych.

Firma Błysk znana jest w branży kosmetycznej jako czołowy dystrybutor kosmetyków znanych marek, importer kosmetyków, oraz organizator franczyzowej sieci DP Drogerie Polskie. Odnogą Błysku jest spółka developerska, która zajmuje się budową i komercjalizacją galerii handlowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.04.2025 15:26
Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży
Z myślą o przyszłości, Rituals kontynuuje strategię rozszerzania swojej obecności, ze szczególnym uwzględnieniem rynków europejskich. Główne kierunki rozwoju to Francja, Niemcy i Włochy.Rituals

Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ciągłe innowacje produktowe oraz globalna ekspansja — Rituals konsekwentnie utrzymuje tempo otwierania jednego nowego sklepu w każdy dzień roboczy.

Firma odnotowała wzrost zarówno w sprzedaży detalicznej stacjonarnej, jak i internetowej. Obroty ze sklepów fizycznych zwiększyły się o 24 proc., natomiast sprzedaż online wzrosła o 17 proc., obecnie odpowiadając za 15 proc. całkowitych przychodów marki. Te dane podkreślają skuteczność strategii wielokanałowej oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Na koniec 2024 roku Rituals posiadała ponad 1300 sklepów w 42 krajach. Szczególnie dynamiczny wzrost nastąpił w regionie Azji oraz na rynkach europejskich. Do sukcesu firmy przyczyniła się także popularność linii luksusowych oraz edycji limitowanych, które nie tylko zwiększają wartość koszyka zakupowego, ale także przyciągają nowych klientów.

Patrząc w przyszłość, Rituals planuje dalszą ekspansję, szczególnie w Europie. Firma skupia się na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Włochy, a w Wielkiej Brytanii odnotowała wzrost sprzedaży aż o 39 proc. w 2024 roku. W ramach strategii rozwoju globalnego na 2025 rok marka zakłada osiągnięcie obrotów przekraczających 2 miliardy funtów (2,4 miliarda euro) oraz otwarcie ponad 240 nowych sklepów, w tym 37 w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Szczególny nacisk położony zostanie również na ekspansję w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 21:50