Sprzedaż sieci Biedronka w IV kw. ub. roku wyniosła, według wstępnych danych, 3,9 mld euro, co oznacza wzrost o 10 proc. wobec analogicznego okresu 2020 r.
W całym 2021 r. sprzedaż Biedronki wyniosła 14,5 mld euro, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. To oznacza, że sięgnęła ok 66,5 mld zł (po średnim kursie euro 4,5994 zł z dnia 31 grudnia 2021 r.). Sprzedaż LFL zwiększyła się o 8,3 proc. Przychody wzrosły aż o 11,5 proc. rok do roku i sięgnęły blisko 5,7 mld euro.
Dla porównania, w trzecim kwartale 2021 r. sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins wzrosła ogółem do ponad 5,3 mld euro, czyli o 11,2 proc. rok do roku. Natomiast w ujęciu całorocznym, przychody wzrosły o 8,3 proc. (wobec 2020 r.), i osiągnęły poziom 20,9 mld euro.
– Zapamiętamy 2021 rok jako ten, w którym, pomimo pandemii i negatywnych konsekwencji kursów walutowych, sprzedaż Jeronimo Martins znacznie przekroczyła kamień milowy 20 mld euro. Wzmocniliśmy naszą pozycję rynkową we wszystkich krajach, w których działamy – skomentował Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins Group.
Biedronka otworzyła 164 nowe lokalizacje (135 przyłączeń netto), wyprzedzając plan na 2021 r. i przemodelowała łącznie 334 sklepów w ciągu roku.
Czytaj także: Hebe zanotowało solidny wzrost w 2021 r. Sprzedaż internetowa sieci nabrała rozpędu