StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.09.2022 00:00

Biedronka ze strefą kosmetyczną w Elektrowni Powiśle

Biedronka otworzyła swój sklep w formacie ultra mini w designerskiej galerii handlowej Elektrownia Powiśle w Warszawie. Częścią placówki jest elegancka strefa kosmetyczna.

Biedronka – największa dyskontowa sieć w Polsce – prowadzi obecnie około 100 sklepów w małym formacie nazywanym ultra mini. Sieć odświeżyła ten format, otwierając sklep w warszawskiej Elektrowni Powiśle, designerskim centrum handlowym w Warszawie.

Elektrownia Powiśle działa od 2020 r. w odrestaurowanych budynkach starej kotłowni i maszynowi. Do tej pory nie miała typowego supermarketu. Działał tu natomiast targ żywności Plonoteka. Obecnie Biedronka zajęła ok. 6  tys. mkw. powierzchni, oferuje 2,3 tys. pozycji asortymentowych.

Czytaj także: Marka Bell wspólnie z GenZie stworzyła kolekcję kosmetyków dla sieci Biedronka

Sklep został zaprojektowany w najnowszym formacie 3.0, wykorzystującym ekologiczne rozwiązania, takie jak oświetlenie LED czy urządzenia chłodnicze, w których zastosowano przyjazny dla środowiska naturalny gaz CO2. Cała powierzchnia placówki została rozplanowana tak, aby było przyjemnie i przestronnie, a we wnętrzu zachowano elementy dawnej elektrowni.

W nowej Biedronce nie mogło zabraknąć elegancko zaaranżowanej przestrzeni beauty. Działy z poszczególnymi kategoriami produktów zostały wyraźnie oznaczone i podzielone na strefę damską i męską. Oprócz podstawowych kosmetyków higienicznych i pielęgnacyjnych jest również strefa piękna z kosmetykami do makijażu. Oddzielnie wyeksponowano artykuły kosmetyczne i higieniczne oraz żywność dla dzieci.

Czytaj więcej o kosmetykach w Biedronce: Co znajdziemy na drogeryjnych półkach Biedronki? [REPORTAŻ]

Według danych PMR, dyskonty spożywcze są  motorem napędowym sprzedaży kosmetyków w kanałach innych niż wyspecjalizowane w  sprzedaży tego asortymentu. Właśnie w nich, według prognoz PMR, popyt na kosmetyki będzie rósł (w przeciwieństwie do hipermarketów i supermarketów). Wiodącym kanałem sprzedaży dla kosmetyków pozostają drogerie z 40 proc. udziałem w rynku.  

Czytaj więcej: Karolina Szałas, PMR: Sprzedaż kosmetyków w dyskontach spożywczych będzie nadal rosła

Biedronka jest obecna na polskim rynku od 27 lat. Jest największą siecią detaliczną w Polsce. Na koniec drugiego kwartału 2022 miała 3283 sklepy zlokalizowane w ponad 1100 miejscowościach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.07.2024 15:03
Precordia Capital i Septyma nabyły udziały w parku handlowym Vis à Vis Wilanów
Ulokowanie Street Mall Vis à Vis Wilanów w bliskości dwóch dzielnic Warszawy i Konstancina-Jeziorny gwarantuje duży ruch kliencki.Street Mall Vis à Vis Wilanów
Precordia Capital Sp. z o.o., której właścicielem jest Jerzy Motz, oraz spółka Septyma Sp. z o.o., należąca do Piotra Beaupre, nabyły 66 proc. udziałów w parku handlowym Street Mall Vis à Vis Wilanów. Sprzedającym udziały była firma Capital Park Sp. z o.o. Nowymi zarządcami nieruchomości została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A.

Street Mall Vis à Vis Wilanów zlokalizowany jest w południowej części Warszawy, przy ul. Przyczółkowej 219. Jego lokalizacja przy głównej drodze łączącej Centrum z Wilanowem i Konstancinem-Jeziorną sprawia, że jest łatwo dostępny dla mieszkańców zarówno miasta, jak i okolic. Park handlowy oferuje 17 sklepów oraz lokali usługowych i gastronomicznych o łącznej powierzchni najmu 4300 mkw., a także 104 miejsca parkingowe. Wśród najemców Vis à Vis Wilanów znajdują się takie marki, jak Decathlon, Deseo, Drogeria Hebe, MAX Premium Burgers, RTV EURO AGD, Sakana Sushi&Sticks oraz ZooZoo.pl. Obiekt jest obecnie w pełni wynajęty.

Prezes Zarządu Precordia Capital Sp. z o.o., Jerzy Motz, wyraził zadowolenie z przeprowadzonej transakcji. Wskazał, że parki handlowe typu convenience, takie jak Vis à Vis Wilanów, okazały się najbardziej odporne na skutki pandemii COVID-19. Lokalny charakter tego typu obiektów idealnie wpisał się w nową rzeczywistość, zaspokajając potrzeby konsumentów, którzy zaczęli spędzać więcej czasu w swoim sąsiedztwie. Analizy wykazały, że centra convenience osiągają najlepsze wyniki wśród formatów handlowych, co potwierdza zasadność inwestycji w tego typu nieruchomości.

Nowym zarządcą Vis à Vis Wilanów została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A. Spółka ta przejęła odpowiedzialność za bieżące zarządzanie nieruchomością, dbając o utrzymanie wysokiego standardu obsługi najemców oraz klientów parku handlowego. Przejęcie zarządzania przez doświadczoną firmę ma zapewnić dalszy rozwój i stabilność obiektu, podnosząc jego wartość na rynku nieruchomości komercyjnych.

Czytaj także: Nowy park handlowy pod Warszawą: na granicy z Konstancinem powstanie nowy obiekt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.07.2024 16:03
Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?
Kaufland Global Marketplace obejmuje 64 kategorie produktów, w tym kosmetyki i perfumyfot. Kaufland
Kaufland Global Marketplace będzie dostępny także w Polsce. Sieć podała datę premiery platformy, przez którą sprzedawcy będą mogli sprzedawać we wszystkich krajach, gdzie marketplace jest dostępny. Na jakich warunkach z biznesem e-commerce niemieckiego detalisty będą mogli współpracować sprzedawcy z Polski?

Jak podaje Kaufland, na polskiej platformie sprzedażowej Kauflad.pl zarejestrowanych jest obecnie 2 tys. sprzedawców. Ma ona ruszyć 7 sierpnia br.

Polska platforma będzie kolejnym rynkiem, na którym będzie działał Kaufland Global Marketplace. W takiej formule niemiecki detalista sprzedaje już w Niemczech, Słowacji  i Czechach. Platformy w Austrii i w Polsce zostaną wkrótce odpalone.

Sprzedaż online odbywa się na zasadzie współpracy z zewnętrznymi przedsiębiorcami, którzy rejestrują się na marketplace i samodzielnie wystawiają i sprzedają swoje produkty. Sami są również odpowiedzialni za wysyłkę towaru i wystawianie faktur Kaufland zajmuje się działaniami marketingowymi. Można także skorzystać z międzynarodowej usługi logistycznej sieci (Fullfilment by Kaufland).

Sprzedawca wnosi miesięczną opłatę podstawową w wysokości 175 zł i zmienną prowizję od sprzedaży, od 7 do 16 proc. Np. dla kategorii perfum prowizja na start na polskiej platformie wynosi 8 proc., na pozostałych rynkach 10 proc. Dla kategorii pielęgnacja ciała i zdrowie w Polsce prowizja od sprzedaży wynosi 8 proc. na start, na pozostałych rynkach 13 proc. Prowizja jest naliczana za zakupione produkty, które nie zostały anulowane lub zwrócone.

Dodatkowo płatne jest dodanie na marketplace bezpośredniego linku do sklepu sprzedawcy, w tej opcji miesięczna opłata wynosi 220 zł.

Kaufland obiecuje sprzedawcom dostęp do wszystkich platform, którymi dysponuje, a tym samym do 56 mln potencjalnych klientów.

Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 14:01