StoryEditor
Sieci i centra handlowe
11.07.2024 11:38

Biedronka próbowała skusić Słowaków do zakupów w Polsce w dzień świąteczny kampanią SMSową

Na zdj. Biedronka w Chorzowie (fot. Krzysztof Bubel/Shutterstock) / Krzysztof Bubel/Shutterstock
Biedronka zaskoczyła Słowaków nietypową akcją marketingową, wysyłając im SMS-y z zachętą do zakupów w Polsce w dniu święta narodowego, kiedy sklepy na Słowacji były zamknięte.

W ostatnich dniach wielu Słowaków otrzymało wiadomości od Biedronki w języku słowackim, informujące o otwarciu sklepów 5 lipca, w dniu święta św. Cyryla i Metodego. Wiadomości zawierały zaproszenie do zakupów w najbliższych polskich sklepach Biedronki. Uwagę klientów zwrócił spersonalizowany charakter wiadomości, co wskazuje na staranną strategię marketingową. Dane kontaktowe Słowaków pochodziły prawdopodobnie z programu lojalnościowego “Moja Biedronka”, w którym zarejestrowało się już ponad 36 tysięcy słowackich klientów.

W piątek 5 lipca nasze sklepy będą otwarte! Zapraszamy do zakupów po najlepszych cenach Biedronki

– informowała sieć w wiadomość. SMS informował także o sklepie sieci, który jest blisko danego klienta.

image
Wiadomość SMS rozesłana do słowackich klientów i klientek.
Aktuality.sk/Filip Maxa

Mimo że akcja była skierowana na zakupy w Polsce, Biedronka aktywnie przygotowuje się do wejścia na słowacki rynek. Firma już tworzy zespół menedżerów odpowiedzialnych za ekspansję w nowym kraju, co oznacza, że wkrótce Słowacy będą mogli robić zakupy w Biedronce również u siebie. Wejście dyskontu na nowy rynek może stanowić szansę dla rodzimych, polskich marek na dotarcie do nowych klientów — w tym dla marek kosmetycznych.

Sieć Biedronka potrzebuje przestrzeni do rozwoju i stało się dla nas jasnym, że Słowacja może nam tę przestrzeń zaoferować. W dodatku Słowacja oferuje nam bliskość kulturową i geograficzną. Wielu Słowaków i tak przyjeżdża na zakupy do Polski. Postanowiliśmy wykorzystać tę szansę

– poinformował w marcu Luis Araujo, CEO Biedronki.

Czytaj także: Kto produkuje kosmetyki marki Be Beauty?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.12.2024 14:43
Carrefour Polska rozwija strefy OUTLET – w tym dodając do nich kosmetyki i chemię
Od teraz w ofercie outletowej klienci Carrefoura znajdą też kosmetyki i chemię gospodarczą.Sebastian Góra

Carrefour Polska dynamicznie rozwija koncept stref OUTLET, oferując klientom nie tylko produkty non-food, ale także artykuły spożywcze, chemię domową i kosmetyki. W nowym modelu in-out, produkty te będą dostępne w limitowanych ilościach do wyczerpania zapasów. Rozszerzona oferta pojawiła się już w 10 lokalizacjach, m.in. w Warszawie, Krakowie i Łodzi, i jest częścią strategii sieci, która od 2020 roku otworzyła blisko 250 stref OUTLET w całej Polsce.

Nowy asortyment stref OUTLET obejmuje ponad 2000 produktów, w tym m.in. środki czystości, higieniczne oraz kosmetyki, dostępne w atrakcyjnych cenach zaczynających się od 29 groszy. Produkty grupowane są w kategorie cenowe, takie jak „do 5 zł” czy „super oferty”, co pozwala klientom łatwo znaleźć najlepsze okazje. Rotacja asortymentu odbywa się co tydzień, co stanowi dodatkową zachętę do częstych wizyt. Carrefour planuje także wprowadzenie stref OUTLET w formacie „mini” w sklepach franczyzowych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

Teraz do oferty OUTLETu dołączamy asortyment spożywczy i produkty z szeroko rozumianego FMCG. Są to wyselekcjonowane artykuły, których nie można znaleźć w naszej standardowej ofercie, dodatkowo oferowane w bardzo atrakcyjnych cenach. Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów, tak aby nie tylko odpowiadać na ich oczekiwania, ale również kreować nowe potrzeby

- powiedział Paweł Gadawski, dyrektor Działu Produktów Suchych.

Wprowadzenie chemii gospodarczej i kosmetyków do oferty OUTLET wpisuje się w strategię Carrefour, której celem jest nie tylko reagowanie na potrzeby klientów, ale także ich kreowanie. Jak podkreśla Gadawski, dzięki innowacyjnemu podejściu i konkurencyjnym cenom, strefy OUTLET stają się istotnym elementem strategii handlowej Carrefour, umacniając pozycję sieci na rynku detalicznym w Polsce.

Czytaj także: Carrefour oferuje klientom i klientkom tajemnicze koszyki kosmetyczne w ponad 170 sklepach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 09:11