StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.09.2019 00:00

Biedronka i Lidl mają najbardziej lojalnych klientów

Polscy konsumenci najlepiej oceniają dyskonty. Szwajcarski bank inwestycyjny UBS, w rekomendacji giełdowej dla akcji Tesco, zamieścił badania postrzegania sieci handlowych w grudniu 2018 r. Biedronka i Lidl uzyskały najlepsze noty.

Przeanalizowano wizerunek sieci Biedronka, Lidl, Lewiatan, Auchan, Tesco i Carrefour. W badaniu ujęto wskaźnik Net Promoter Score (NPS), który pomaga ocenić lojalność klientów firm. Wartość NPS jest skorelowana ze wzrostem przychodów. Wynik NPS przedstawiany jest jako liczba w zakresie od -100 do 100. Obliczając wartość wskaźnika, odejmuje się liczbę osób niepolecających od liczby osób polecających. Obie te wartości wyrażone są w procentach. Liczba -100 odpowiada sytuacji, gdy każdy z badanych klientów jest krytykiem danej marki, a +100 odpowiada sytuacji gdzie każdy jest gotów polecić markę. W wyliczaniu wskaźnika pomijani są respondenci neutralni. Wartości dodatnie NPS uznawane są za wynik dobry, a wartości powyżej 50 za doskonały.

Z badania przeprowadzonego wśród klientów polskich sieci handlowych w grudniu 2018 r. wynika, że pozytywny wynik uzyskały tylko dwie marki. Respondenci pozytywnie oceniają Lidla (wartość NPS 15,04 proc.) oraz Biedronkę (9,19 proc.). Pod kreską znalazły się Auchan (-8,14 proc.) i Tesco (-11,67 proc.). Najgorzej wypadły Lewiatan (-16,5 proc.) i Carrefour (16,56 proc.). 

Co ciekawe, wśród sieci najgorzej ocenianych przez klientów, u Lewiatana wzrosła częstotliwość zakupów (o 6,8 proc.). W przypadku dobrze postrzeganych Biedronki i Lidla częstotliwość odwiedzin wzrosła odpowiednio o 14,76 proc. i 13,57 proc. Zainteresowanie ofertą Auchan, Tesco i Carrefoura nieznacznie spadło.

W analizie uwzględniono pozytywne skojarzenia z sieciami handlowymi. Najlepiej w tym zestawieniu wypadły Biedronka i Lidl. Najlepszy stosunek jakości do ceny oraz najlepsze ceny według konsumentów ma Biedronka. Promocje, dobra jakość towarów oraz dobrej jakości świeże produkty i mięso są za to domeną Lidla. Biedronka uzyskała najgorszą notę w kategorii oceny produktów świeżych, klienci również nie doceniają jakości towarów sieci. Lidl uzyskał gorsze noty za stosunek ceny do jakości i ofertę cenową. Źle w badaniu wypadły Lewiatan i Carrefour. Sieci otrzymały słabe oceny za oferty promocyjne, słabo oceniane są również jakość ich towarów i stosunek jakości do ceny.

Wyniki badań Tesco dotyczyły trzech kolejnych lat (2016, 2017 i 2018). Zdaniem respondentów sieć pogorszyła ofertę promocyjną, poprawiła jakość towarów. Postrzeganie Tesco  blednie w porównaniu z konkurentami, a formaty obsługiwane przez Tesco (hipermarkety i supermarkety) nadal tracą przewagę w Polsce.

UBS radzi inwestorom, aby obserwowali handel w Europie Środkowej. Ekonomiści banku doradzają ostrożność i ostrzegają, przed niekorzystnymi czynnikami na rynku sklepów wielkoformatowych w naszym regionie. Zwracają uwagę na to, że rynek prawdopodobnie pozostanie trudny ze względu na podtrzymanie w Polsce zakazu handlu w niedziele i ewentualne przywrócenie podatku od sprzedaży detalicznej, które mogą obniżyć rentowność sklepów. Analitycy UBS prognozują, że poziom sprzedaży LfL w Europie Środkowej wyniesie -1,5 proc. w roku obrotowym 2020.

Magda Głowacka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.07.2024 15:03
Precordia Capital i Septyma nabyły udziały w parku handlowym Vis à Vis Wilanów
Ulokowanie Street Mall Vis à Vis Wilanów w bliskości dwóch dzielnic Warszawy i Konstancina-Jeziorny gwarantuje duży ruch kliencki.Street Mall Vis à Vis Wilanów
Precordia Capital Sp. z o.o., której właścicielem jest Jerzy Motz, oraz spółka Septyma Sp. z o.o., należąca do Piotra Beaupre, nabyły 66 proc. udziałów w parku handlowym Street Mall Vis à Vis Wilanów. Sprzedającym udziały była firma Capital Park Sp. z o.o. Nowymi zarządcami nieruchomości została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A.

Street Mall Vis à Vis Wilanów zlokalizowany jest w południowej części Warszawy, przy ul. Przyczółkowej 219. Jego lokalizacja przy głównej drodze łączącej Centrum z Wilanowem i Konstancinem-Jeziorną sprawia, że jest łatwo dostępny dla mieszkańców zarówno miasta, jak i okolic. Park handlowy oferuje 17 sklepów oraz lokali usługowych i gastronomicznych o łącznej powierzchni najmu 4300 mkw., a także 104 miejsca parkingowe. Wśród najemców Vis à Vis Wilanów znajdują się takie marki, jak Decathlon, Deseo, Drogeria Hebe, MAX Premium Burgers, RTV EURO AGD, Sakana Sushi&Sticks oraz ZooZoo.pl. Obiekt jest obecnie w pełni wynajęty.

Prezes Zarządu Precordia Capital Sp. z o.o., Jerzy Motz, wyraził zadowolenie z przeprowadzonej transakcji. Wskazał, że parki handlowe typu convenience, takie jak Vis à Vis Wilanów, okazały się najbardziej odporne na skutki pandemii COVID-19. Lokalny charakter tego typu obiektów idealnie wpisał się w nową rzeczywistość, zaspokajając potrzeby konsumentów, którzy zaczęli spędzać więcej czasu w swoim sąsiedztwie. Analizy wykazały, że centra convenience osiągają najlepsze wyniki wśród formatów handlowych, co potwierdza zasadność inwestycji w tego typu nieruchomości.

Nowym zarządcą Vis à Vis Wilanów została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A. Spółka ta przejęła odpowiedzialność za bieżące zarządzanie nieruchomością, dbając o utrzymanie wysokiego standardu obsługi najemców oraz klientów parku handlowego. Przejęcie zarządzania przez doświadczoną firmę ma zapewnić dalszy rozwój i stabilność obiektu, podnosząc jego wartość na rynku nieruchomości komercyjnych.

Czytaj także: Nowy park handlowy pod Warszawą: na granicy z Konstancinem powstanie nowy obiekt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.07.2024 16:03
Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?
Kaufland Global Marketplace obejmuje 64 kategorie produktów, w tym kosmetyki i perfumyfot. Kaufland
Kaufland Global Marketplace będzie dostępny także w Polsce. Sieć podała datę premiery platformy, przez którą sprzedawcy będą mogli sprzedawać we wszystkich krajach, gdzie marketplace jest dostępny. Na jakich warunkach z biznesem e-commerce niemieckiego detalisty będą mogli współpracować sprzedawcy z Polski?

Jak podaje Kaufland, na polskiej platformie sprzedażowej Kauflad.pl zarejestrowanych jest obecnie 2 tys. sprzedawców. Ma ona ruszyć 7 sierpnia br.

Polska platforma będzie kolejnym rynkiem, na którym będzie działał Kaufland Global Marketplace. W takiej formule niemiecki detalista sprzedaje już w Niemczech, Słowacji  i Czechach. Platformy w Austrii i w Polsce zostaną wkrótce odpalone.

Sprzedaż online odbywa się na zasadzie współpracy z zewnętrznymi przedsiębiorcami, którzy rejestrują się na marketplace i samodzielnie wystawiają i sprzedają swoje produkty. Sami są również odpowiedzialni za wysyłkę towaru i wystawianie faktur Kaufland zajmuje się działaniami marketingowymi. Można także skorzystać z międzynarodowej usługi logistycznej sieci (Fullfilment by Kaufland).

Sprzedawca wnosi miesięczną opłatę podstawową w wysokości 175 zł i zmienną prowizję od sprzedaży, od 7 do 16 proc. Np. dla kategorii perfum prowizja na start na polskiej platformie wynosi 8 proc., na pozostałych rynkach 10 proc. Dla kategorii pielęgnacja ciała i zdrowie w Polsce prowizja od sprzedaży wynosi 8 proc. na start, na pozostałych rynkach 13 proc. Prowizja jest naliczana za zakupione produkty, które nie zostały anulowane lub zwrócone.

Dodatkowo płatne jest dodanie na marketplace bezpośredniego linku do sklepu sprzedawcy, w tej opcji miesięczna opłata wynosi 220 zł.

Kaufland obiecuje sprzedawcom dostęp do wszystkich platform, którymi dysponuje, a tym samym do 56 mln potencjalnych klientów.

Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 17:51