StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.06.2021 00:00

Auchan świętuje 25-lecie na polskim rynku i angażuje się w pomoc dla dzieci i młodzieży

Z okazji jubileuszu firmy, Fundacja Auchan na rzecz młodzieży zorganizowała nabór projektów na rzecz zdrowia i zdrowego odżywiania. Dofinansowanie otrzymało 11 stowarzyszeń i fundacji współpracujących ze sklepami sieci na terenie całej Polski. Wartość przyznanych dotacji to prawie 100 tys. euro, pomocą objętych zostanie prawie 5 tys. beneficjentów.

Projekty zakwalifikowane do realizacji podczas jubileuszowego naboru zakładają m.in. stworzenia ogródków  terapeutycznych i sensorycznych, budowę placu zabaw dla dzieci poruszających się na wózkach inwalidzkich, naprawę boiska dla dzieci z różnymi niepełnosprawnościami, remont sali do zajęć terapeutycznych, warsztaty na temat zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia, spotkania z dietetykiem.

Dorota Patejko, dyrektor komunikacji i CSR  w Auchan Retail Polska podkreśla, że odpowiedzialność społeczna stanowi jeden z filarów strategii #Auchan2022.

- Nasza firma aktywnie angażuje się lokalnie, tworząc w swoim otoczeniu relacje, więzi i partnerstwa w perspektywie długoterminowej. Projekty zatwierdzone do realizacji przez Fundację Auchan na rzecz młodzieży we współpracy z lokalnymi  stowarzyszeniami i fundacjami, są dla nas szczególnie ważne. Misją Fundacji jest dawanie dzieciom i młodzieży środków do tego, by żyć lepiej, cieszyć się lepszym zdrowiem, być aktywnym, zdrowo się odżywiać i dbać o siebie. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy pomagać. Jesteśmy również dumni z zaangażowania naszych pracowników – wszystkie projekty w ramach Fundacji realizowane są z ich inicjatywy oraz w ramach wolontariatu pracowniczego - komentuje.

W ramach urodzinowego naboru projektów dofinansowanie otrzymały: Stowarzyszenie Pomocna Dłoń w Kielcach i Płocku, Stowarzyszenie Karuzela z Radomia, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę z Gdańska, PCK oddział w Lublinie, Fundacja Daj Szansę z Torunia, Fundacja Nadzieja ze Słupska, Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło z Żor, Stowarzyszenie Uśmiech z Mikołowa, Fundacja Art z Warszawy  oraz Fundacja Zobacz Mnie z Wrocławia.

Fundacja Auchan na rzecz młodzieży działa w Polsce od 2011 roku. Od tego czasu  wsparła realizację ponad 100 lokalnych projektów o różnym zasięgu, na łączną kwotę 1 052 490 euro.

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
23.12.2024 15:00
The Body Shop wraca na prostą; sieć osiągnęła 2 miliony funtów zysku w 100 dni
The Body Shop

Po trzech miesiącach od uratowania przed upadłością The Body Shop powróciło do zysków. Nowy właściciel i dyrektor generalny, Charles Denton, poinformował pracowników o osiągnięciu 2 milionów funtów zysku w pierwszych 100 dniach pod nowym zarządem. Sprzedaż w tym okresie wyniosła 28 milionów funtów.

The Body Shop znalazło się na krawędzi bankructwa na początku tego roku, jednak we wrześniu firma została uratowana przez konsorcjum kierowane przez brytyjskiego potentata kosmetycznego Mike’a Jatanię. Obecnie sieć prowadzi 113 sklepów w Wielkiej Brytanii i zatrudnia ponad 1 200 osób, w tym w swojej głównej siedzibie. Charles Denton w świątecznej wiadomości do pracowników podkreślił, że firma jest na dobrej drodze do odbudowy i zakończyła rok 17 proc. powyżej wewnętrznych prognoz sprzedażowych.

W ciągu pierwszych 100 dni pod nowym zarządem The Body Shop nie tylko osiągnęło zysk, ale również udowodniło swoją odporność na trudne warunki rynkowe. „Storm Darragh może próbowała nas złamać, ale daliśmy radę. Możecie rzucać nam kolejne wyzwania – wróciliśmy na dobre!” – napisał Denton, z optymizmem patrząc na przyszłość marki.

Eksperci podkreślają jednak, że mimo pozytywnych wyników należy zachować ostrożność w ocenie kondycji finansowej firmy. The Body Shop działa obecnie na mniejszą skalę niż wcześniej, a dobre wyniki mogły być wsparte wyprzedażami i obniżkami cen. Przed firmą wciąż wiele pracy, by na stałe odbudować swoją pozycję na rynku.

Czytaj także: Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.12.2024 11:24
Mystery boxy ze zwrotów konsumenckich w Kauflandzie — w paczkach wszystko, od szamponów do smartfonów
Kaufland ma w Polsce ok. 250 sklepówShutterstock

Kaufland wprowadza innowacyjne automaty Mystery-Pack, oferujące paczki zwrotów w atrakcyjnych cenach. Pierwsze urządzenia pojawiły się w grudniu w Niemczech, a w planach jest ich obecność w 100 lokalizacjach. Jak działa nowy projekt i czym przyciąga klientów?

W grudniu sieć sklepów Kaufland uruchomiła automaty Mystery-Pack, które oferują paczki ze zwrotami konsumenckimi, nieodebranymi przesyłkami i niedoręczalnymi paczkami. Wprowadzenie nowatorskich urządzeń rozpoczęto od 50 lokalizacji w Niemczech, jednak firma zapowiada, że w przyszłości automaty pojawią się w około 100 sklepach. Pierwsze urządzenie stanęło w Höchstadt w Bawarii i odniosło natychmiastowy sukces – w ciągu kilku tygodni sprzedano aż 1500 paczek.

@ichbinbilliger.de Kaufland Penny und sogar Action Mystery Box zu einem Hammer Preis ist wieder da #mysterybox #mysterygift #mysteryboxviral #kaufland #penny #action ♬ Originalton - RetourenBros

Automaty z „Mystery-Packs” znajdują się w strefach przedkasowych wybranych marketów Kaufland. Klienci mogą nabyć jedną z paczek w cenie od 10 do 15 euro. Wewnątrz znajdują się produkty pochodzące z przesyłek, które nie zostały odebrane przez adresatów po zamówieniu w sklepach internetowych. Zawartość paczek, obejmująca zarówno drobne akcesoria, jak i urządzenia elektroniczne, jest starannie zabezpieczona i pozostaje tajemnicą aż do chwili ich otwarcia.

Claudia Gurr, starsza kierowniczka w Kaufland, podkreśla, że automaty są uzupełnieniem oferty usług dodatkowych, które umożliwiają klientom załatwienie innych spraw podczas codziennych zakupów. Firma od dawna rozwija podobne rozwiązania, jak fotokioski czy jeździki dla dzieci, by zwiększyć komfort klientów.

Za projekt odpowiadają zarówno firmy, jak i osoby prywatne, które uzupełniają automaty Mystery-Pack. Przesyłki przechodzą wyrywkowe kontrole jakości, a ich zawartość musi spełniać standardy odpowiednie dla osób niepełnoletnich. Kaufland, będący częścią Grupy Schwarz, działa w 1500 lokalizacjach w Europie i zatrudnia ponad 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada już 250 sklepów i konsekwentnie rozwija swoją ofertę.

Czytaj także: Kaufland uruchamia marketplace w Polsce. Jakie są warunki współpracy dla sprzedawców?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. grudzień 2024 01:16