Auchan Polska i Intermarché zamierzają zawrzeć długoterminowy sojusz zakupowy na polskim rynku. Porozumienie zostało już przyklepane listem intencyjnym. 24 maja br. do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafił także dwa wnioski o zgodę na koncentrację.
Współpraca ma przełożyć się na wzmocnienie relacji z dostawcami oraz na niższe ceny dla konsumenta w efekcie połączenia siły nabywczej obu marek.
Intermarché i Auchan Polska chcą być równoprawnymi właścicielami nowopowstałych podmiotów prawnych, które jako centralne jednostki zakupowe reprezentować będą obie sieci w rozmowach z kontrahentami. W pierwszym ze złożonych do UOKiK wniosków zakres współpracy zakłada prowadzenie wspólnych negocjacji warunków zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych i międzynarodowych z wybranymi dostawcami dostarczającymi te artykuły bezpośrednio do każdej z sieci. Drugi wniosek odnosi się do towarów lub usług, które Auchan oraz Intermarché nabywać będą na potrzeby prowadzenia własnej działalności.
Podpisanie wiążącej umowy pomiędzy sieciami jest planowane do końca trzeciego kwartału br. i jest uzależnione od stosownych zgód.
Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.
Intermarché to jedna z największych sieci supermarketów franczyzowych w Polsce pod względem obrotów. Intermarché działa na polskim rynku od 1997 roku. Wchodzi w skład Grupy Muszkieterów, którą stanowią niezależni przedsiębiorcy. Sklepy Intermarché działają w formatach Contact oraz Super i zlokalizowane są głównie w małych, a także średnich miejscowościach. Sieć prwadzi ok. 70 przymarketowych stacji paliw.