StoryEditor
Sieci i centra handlowe
30.01.2025 15:43

Action z rekordowym wzrostem sprzedaży i ekspansją na nowe rynki

Oferta kosmetyczna Action rozwija się od lat. / Agata Grysiak

Sieć sklepów Action zakończyła 2024 rok z imponującymi wynikami finansowymi i dynamicznym rozwojem. Sprzedaż netto wzrosła o 21,7 proc., osiągając 13,8 miliarda euro, a liczba sklepów w Europie zwiększyła się do niemal trzech tysięcy. Sieć przyciągnęła także więcej klientów, co potwierdza jej rosnącą popularność. W 2025 roku Action planuje dalszą ekspansję, debiutując w Szwajcarii i Rumunii.

W 2024 roku sieć sklepów Action odnotowała znaczący wzrost sprzedaży, osiągając 13,8 miliarda euro, co stanowi wzrost o 21,7 proc. w porównaniu do 2023 roku. Sprzedaż porównywalna, obejmująca jedynie istniejące sklepy, wzrosła o 10,3 proc., co wynikało z większej liczby klientów odwiedzających placówki sieci. Wyniki te potwierdzają rosnącą popularność Action jako sklepu oferującego szeroki wybór produktów codziennego użytku w atrakcyjnych cenach.

Dynamiczny rozwój sieci znalazł odzwierciedlenie w liczbie nowo otwartych lokalizacji. W 2024 roku Action uruchomił 352 nowe sklepy, zwiększając ich łączną liczbę do 2 918 w 12 krajach Europy. Każdego tygodnia zakupy w tej sieci robiło średnio 18,7 miliona klientów, co oznacza wzrost o 3,4 miliona w porównaniu z rokiem poprzednim. Kluczowym elementem strategii Action pozostaje polityka niskich cen – tylko w czwartym kwartale sieć obniżyła ceny ponad 650 produktów, co dodatkowo zwiększyło ruch w sklepach.

Plany na 2025 rok obejmują dalszą ekspansję, w tym wejście na dwa nowe rynki – szwajcarski i rumuński. Pierwsze sklepy w Szwajcarii zostaną otwarte w pierwszej połowie roku, zarówno w regionie niemieckojęzycznym, jak i francuskojęzycznym, natomiast jesienią Action zadebiutuje w Rumunii. – „W Action naprawdę stawiamy naszych klientów na pierwszym miejscu! Dzięki temu jestem jednocześnie dumna i wdzięczna i chciałabym podziękować wszystkim moim kolegom za ich wspaniałą pracę. Jestem również podekscytowana nadchodzącym czasem, ponieważ planujemy powitać klientów w dwóch nowych krajach, Szwajcarii i Rumunii. Rok 2025 będzie dla nas pierwszym rokiem, kiedy pojawimy się na dwóch nowych rynkach w ciągu dwunastu miesięcy” – podkreśla Hajir Hajji, CEO Action.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
03.03.2025 17:36
Rituals otwiera 66. sklep w Polsce, i zarazem pierwszy w Olsztynie
Sklep Rituals w Złotych Tarasach (Warszwa)M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Już 5 marca o godzinie 10 Rituals otworzy swój 66. sklep w Polsce, tym razem w olsztyńskiej Galerii Warmińskiej. Z okazji otwarcia na pierwszych 50 odwiedzających czekać będą specjalne torby z upominkami.

Na klientów z okazji otwarcia czeka również szereg specjalnych promocji cenowych. Na dodatkowe korzyści mogą liczyć także członkowie programu lojalnościowego My Rituals, którzy dokonają zakupów za minimum 190 zł (otrzymają oni mini patyczki zapachowe w prezencie). 

Czytaj też: Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]

Jak podkreśla Rituals, otwarcie sklepu w Olsztynie to kontynuacja dynamicznego rozwoju marki w Polsce.

W lutym Rituals Cosmetics powitało swoich klientów w trzech nowych lokalizacjach: 5 lutego w CH Pogoria w Dąbrowie Górniczej, 12 lutego w Port Łódź, a 26 lutego w Galerii Olimpia w Bełchatowie. 

Każdy nowy sklep to nie tylko przestrzeń zakupowa, ale też miejsce, gdzie można odnaleźć chwilę wytchnienia i radości w swojej codziennej pielęgnacji.

Już niedługo ogłoszone zostaną kolejne otwarcia – zapowiada Rituals.

Czytaj też: Rituals podsumowało 2024 rok, wśród osiągnięć m.in. pierwszy sklep w Japonii

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
24.02.2025 11:22
Małe galerie rosną, średnie tracą klientów – zróżnicowane wyniki centrów handlowych w 2024 roku
(fot. Shutterstock)Shutterstock

W 2024 roku centra handlowe w Polsce odnotowały niewielki spadek odwiedzalności, jednak mimo to ich obroty utrzymały się na dodatnim poziomie. Według Retail Institute liczba klientów zmniejszyła się o 1 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a wskaźnik L4L – oparty na analizie tych samych galerii i liczby dni handlowych – spadł o 0,2 proc. Pomimo tego, obroty najemców wzrosły o 1,4 proc. rok do roku, co wskazuje na zwiększoną wartość pojedynczych transakcji i większe wydatki konsumentów w sklepach stacjonarnych.

Sytuacja na rynku detalicznym pozostawała pod wpływem ogólnej kondycji gospodarki, która po okresie spowolnienia zaczęła się stopniowo stabilizować. Inflacja na koniec roku wyniosła 3,6 proc., co było znaczną poprawą w porównaniu do 2023 roku, jednak dodatkowe obciążenia, takie jak przywrócenie 5-procentowego VAT-u na żywność i wzrost cen energii, osłabiły siłę nabywczą Polaków. Jednocześnie pozytywnymi czynnikami dla handlu były rosnące wynagrodzenia oraz niskie bezrobocie, co pozwalało konsumentom na dalsze zakupy, choć w bardziej przemyślany sposób.

Handel stacjonarny od kilku lat mierzy się z dynamicznymi zmianami na rynku – od pandemii COVID-19 i ograniczeń handlowych po skutki wojny w Ukrainie i rosnących kosztów życia. Konsumenci dostosowują się do tych wyzwań, kupując rzadziej, ale bardziej świadomie, a także wybierając różne formaty handlu, zarówno tradycyjne, jak i online. Według ekspertów Retail Institute kluczowymi kategoriami wzrostu w centrach handlowych pozostają moda, usługi beauty oraz rozrywka, które wciąż przyciągają klientów mimo zmieniających się nawyków zakupowych.

Różne formaty centrów handlowych radziły sobie odmiennie w 2024 roku. Małe galerie handlowe odnotowały wzrost odwiedzalności o 0,7 proc. oraz wzrost obrotów o 6,3 proc., szczególnie w sektorach gastronomii, zdrowia i urody oraz elektroniki. Centra średniej wielkości miały trudniejszy rok, z 2,1-procentowym spadkiem odwiedzalności i 2-procentowym spadkiem obrotów, co pokazuje ich problem ze znalezieniem niszy na rynku. Duże obiekty handlowe utrzymały swoją pozycję, notując 0,7-procentowy spadek odwiedzalności, ale jednocześnie wzrost L4L o 0,2 proc. i wzrost obrotów o 1,3 proc. Ostatecznie dane pokazują, że mimo spadku liczby klientów, centra handlowe potrafią dostosować się do nowych warunków rynkowych, utrzymując wzrost wartości sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. marzec 2025 07:43