StoryEditor
Sieci i centra handlowe
26.06.2024 10:38

Action rusza z promocją swojej aplikacji mobilnej w Polsce

Nowa aplikacja Action jest aktywnie promowana w sklepach. / Action
Action, popularna sieć dyskontów niespożywczych, uruchomiła w Polsce nową aplikację mobilną My Action. Dzięki aplikacji użytkownicy mogą korzystać z różnych funkcji, takich jak przeglądanie aktualnych promocji, tworzenie list zakupowych oraz śledzenie historii zakupów.

Aplikacja My Action oferuje program lojalnościowy, który pozwala użytkownikom zbierać punkty za zakupy. Zebrane punkty można wymieniać na nagrody lub zniżki na przyszłe zakupy. Program lojalnościowy jest dostępny dla każdej osoby, która utworzy konto w aplikacji. Korzystanie z aplikacji My Action jest bezpłatne. Aby rozpocząć, wystarczy pobrać aplikację i zarejestrować się, podając podstawowe dane osobowe. Użytkownicy mogą zarządzać swoim kontem, zdobywać nagrody i korzystać z wyjątkowych ofert dostępnych tylko dla użytkowników aplikacji.

image
Przykładowy zrzut ekranu z aplikacji My Action.
Wiadomości Kosmetyczne
Action zapewnia, że wszystkie dane osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych. Firma deklaruje, że aplikacja jest bezpieczna i łatwa w użyciu, mając na celu poprawę doświadczeń zakupowych swoich klientów. W aplikacji My Action znajduje się także bogata oferta kosmetyków i produktów prozdrowotnych. Użytkownicy mogą przeglądać szeroki asortyment kosmetyków pielęgnacyjnych, makijażowych oraz artykułów do higieny osobistej. Ponadto, dostępne są różnorodne produkty wspierające zdrowy styl życia, w tym suplementy diety i artykuły medyczne. W sklepie klienci i klientki znajdą produkty marek takich jak Gloria Vanderbilt, Nivea, Palmolive, Gilette, Cameleo czy Head & Shoulders.

Historia działalności Action w Europie Środkowo-Wschodniej jest stosunkowo krótka. Pierwszy sklep w Polsce otwarto w 2017 roku, następnie w Czechach w 2020 i na Słowacji w 2023 roku. W 2023 roku te trzy kraje odpowiadały za jedną trzecią z ponad 300 nowych sklepów w Europie. Polska stała się czwartym co do wielkości rynkiem Action z 322 sklepami na koniec ubiegłego roku, w porównaniu do 414 w Holandii, 526 w Niemczech i 799 we Francji. Mimo konkurencji, Action odnotował przychody netto 480 mln euro i zysk przed opodatkowaniem 15 mln euro, co daje marżę 3,2 proc. W Polsce, Action konkuruje z dyskontami wielobranżowymi takimi jak Pepco, Tedi, Kik i Dealz. Pepco, lider rynku, osiągnął w roku finansowym 2021/2022 obroty netto na poziomie 2,2 mld euro oraz zysk przed opodatkowaniem 210 mln euro, co przekłada się na marżę 9,5 proc.

Czytaj także: Action nie planuje otwarcia e-sklepu w Polsce. Chce skupić się na poszerzaniu sieci sklepów stacjonarnych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
15.11.2024 13:37
Action zwiększa sprzedaż o prawie 21 proc. i otwiera kolejne sklepy w Europie
Action

Po trzech kwartałach 2024 roku sieć Action odnotowała znaczący wzrost sprzedaży netto, osiągając 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka dynamicznie rozwija się w Europie, otwierając nowe sklepy i inwestując w zrównoważony rozwój.

W trzech pierwszych kwartałach 2024 roku Action zwiększyło sprzedaż netto do 9,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 20,9% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyklucza wpływ nowych sklepów, wzrósł o 9,8%. Rozwój sieci jest napędzany rosnącą liczbą klientów, a dodatkowo sprzyja mu obniżenie 4 000 cen, co podkreślił Hajir Hajji, CEO Action. Do tej pory w 2024 roku Action otworzyło 189 nowych sklepów, co podniosło ich całkowitą liczbę do 2 755 w 12 krajach europejskich. Do końca roku firma planuje otwarcie około 350 nowych obiektów, co przekracza wcześniejsze prognozy o 20 placówek.

Ekspansja Action jest szczególnie widoczna na rynkach Europy Południowej. Sieć świętowała ważne momenty, takie jak otwarcie setnego sklepu we Włoszech w miejscowości Nola, co oznacza osiągnięcie liczby 2 000 pracowników w tym kraju. W Hiszpanii, w Santiago de Compostela, otworzono pięćdziesiąty sklep, a w Portugalii, w Guarda, siódmy od początku działalności na tym rynku w lutym br. Action zyskało uznanie włoskich konsumentów, zdobywając nagrodę „Insegna dell Anno”.

Zrównoważony rozwój jest priorytetem Action, czego dowodem jest nowo otwarte Centrum Dystrybucyjne w Illescas, Hiszpania. Obiekt ten, obsługujący sklepy w Hiszpanii i Portugalii, spełnia najwyższe standardy ekologiczne i otrzymał certyfikat BREEAM „Outstanding”. Centrum to jest pierwszym w sieci, które do ogrzewania nie używa gazu. Action planuje dalsze inwestycje w infrastrukturę, z zamiarem wybudowania pięciu nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie w ciągu najbliższych dwóch lat, opierając się na standardach zrównoważonego budownictwa, takich jak w Illescas.

Czytaj także: Woolworth rozszerza sieć sklepów w Polsce – 12 nowych placówek jeszcze w 2024 roku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
13.11.2024 11:13
W Polsce przybywa komercyjnych powierzchni handlowych. Parki handlowe w czołówce komercjalizowanych obiektów
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Rok 2024 przyniósł znaczące zmiany na polskim rynku handlowym. Do użytku oddano aż 37 nowych obiektów handlowych, a 12 zostało rozbudowanych. Poniżej przybliżamy szczegóły dotyczące najnowszych inwestycji oraz kluczowe dane liczbowe, które obrazują rozwój tego sektora.

Według najnowszego raportu CBRE, w 2024 roku na polski rynek wprowadzono 37 nowych obiektów handlowych, z czego aż 35 to parki handlowe, co podkreśla wzrost zainteresowania mniejszymi formatami w mniejszych miejscowościach. W budowie pozostaje 588,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni, z których 69 proc. stanowią parki handlowe, a 27 proc. – centra handlowe o powierzchni przekraczającej 10 tysięcy. mkw. Największe ukończone obiekty to OTO Park w Koszalinie (38 tysięcy. mkw.), BIG Ostróda (27 tysięcy. mkw.) oraz BIG Gorzów (25 tysięcy. mkw.).

Zgodnie z danymi CBRE, powierzchnia handlowa w Polsce osiągnęła 14,42 milionów mkw. W okresie od stycznia do września 2024 roku przybyło 337,1 tysięcy. mkw. nowej powierzchni. W budowie znajduje się cztery duże centra handlowe, m.in. Galeria Podhalańska w Nowym Targu (50 tysięcy. mkw.), Nowa Sukcesja w Łodzi (35 tysięcy. mkw.) oraz Brama Jury w Zawierciu (16,2 tysięcy. mkw.). Inwestorzy coraz częściej wybierają małe miasta, które już teraz stanowią 28 proc. całkowitej powierzchni handlowej na polskim rynku.

Pomimo spadku sprzedaży detalicznej o 3 proc. we wrześniu, trend wzrostowy sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach roku był widoczny, z ogólnym wzrostem o 2,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z 2023 roku. Wartość inwestycji od stycznia do września 2024 roku sięgnęła 612 milionów euro. Eksperci z CBRE prognozują, że inflacja, wynosząca 4,9 proc. we wrześniu, może jeszcze wzrosnąć, ale nie osiągnie poziomów z ubiegłych miesięcy.

Wśród nowych marek na polskim rynku pojawiły się znane międzynarodowe firmy, takie jak TAG Heuer ze Szwajcarii, Arket ze Szwecji czy GAP z USA. Widoczny jest również wzrost zainteresowania inwestycjami zgodnymi z zasadami zrównoważonego rozwoju, co staje się priorytetem zarówno dla inwestorów, jak i właścicieli starszych obiektów, którzy dążą do zgodności z unijną taksonomią i strategii dekarbonizacji.

Czytaj także: Ile powierzchni handlowej powstanie w Polsce w najbliższych latach?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 16:07