StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.09.2023 10:09

Action otwiera 500. sklep w Niemczech

Sklep sieci Action (shutterstock.com) / Shutterstock
Dyskont Action otworzył swój 500. sklep w Niemczech – na rynku, na którym jest obecny od 2009 roku. Jak podała w oświadczeniu firma, zlokalizowany przy Aachener Straße w Düsseldorfie sklep o powierzchni 780 metrów kwadratowych będzie oferował ponad 6000 artykułów w 14 kategoriach produktowych. Asortyment Action obejmuje szeroką gamę artykułów codziennego użytku, od środków czystości i higieny osobistej, przez przekąski i artykułu szkolne po produkty do użytku domowego.

Dyskont niespożywczy Action otworzył swoją 500. placówkę w Niemczech, co jest ważnym osiągnięciem na rynku, gdzie działa od 2009 roku. Nowy sklep, mieszczący się przy Aachener Straße w Düsseldorfie, zajmuje obszar o powierzchni 780 metrów kwadratowych i oferuje ponad 6000 różnych produktów z 14 różnych kategorii.

Heiko Großner, dyrektor zarządzający Action Germany, powiedział:

500 sklepów to dla nas znaczący kamień milowy, ale bynajmniej nie koniec. Wierzymy, że rynek niemiecki ma ogromny potencjał dla wielu kolejnych lokalizacji [...] Sklep w Düsseldorfie jest już trzecim sklepem w stolicy kraju związkowego i 160. w Nadrenii Północnej-Westfalii. Jednakże firma działa również we wszystkich pozostałych krajach związkowych. W przyszłości chcemy nadal silnie się rozwijać, zwłaszcza w miastach i regionach, w których do tej pory byliśmy mniej obecni.

Sieć dyskontów rozpoczęła swoją działalność na polskim rynku w 2017 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Lesznie. Od tego czasu Action kontynuuje ekspansję i inwestycje w Polsce. W ciągu ostatnich pięciu lat firma stale zwiększa liczbę otwieranych sklepów, osiągając obecnie prawie 300 placówek na terenie kraju. W związku z dynamicznym rozwojem Action zatrudnia już ponad 3,6 tysiąca pracowników, a planuje zwiększyć tę liczbę o kolejne 1 tysiąc miejsc pracy w bieżącym roku.

Jednak to nie jedyne działania inwestycyjne podejmowane przez Action na polskim rynku. W czerwcu otworzyli trzecie centrum dystrybucyjne w Zakroczymiu, co stanowi 13. takie centrum w Europie. To dowodzi zaangażowania firmy w rozwijanie swojej obecności w Polsce i zaspokajanie rosnącego zapotrzebowania klientów na produkty dostępne w dyskontach Action. Według European Supermarket Magazine, wraz z uruchomieniem każdego nowego sklepu Action tworzy około 20 nowych miejsc pracy.

Dzięki dużemu zainteresowaniu ze strony ponad 14 milionów klientów tygodniowo, przychody holenderskiej sieci Action w pierwszym półroczu tego roku wzrosły o 33,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, osiągając poziom 5,2 miliarda euro. Jeśli uwzględnić jednostki sklepów działające już w poprzednich okresach i wykluczyć wpływ nowo otwartych placówek, wzrost sprzedaży wyniósł 21,8 proc.

Czytaj także: Action rozwija się w Polsce. Ruszyło trzecie centrum dystrybucyjne sieci

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
07.04.2025 12:21
Biedronka wkracza w świat kosmetyków do włosów
Biedronka uruchomiła stronę internetową, która m.in. wyjaśnia, na czym polegają zasady stosowania i pielęgnacji PEHshutterstock

Sieć spożywcza Biedronka wchodzi na kolejny rynek. Tym razem – kosmetyczny. Największa sieć handlowa w kraju w ramach swojej marki własnej NIUQI wprowadza nową linię produktów do włosów. Biedronka zapowiada również działania edukacyjne: chce pomagać swoim klientom, zainteresowanym świadomą pielęgnacją, rozwiązanie na problemy z włosami.

NIUQI to marka własna Biedronki, którą do tej pory klienci kojarzyli z kosmetykami do makijażu i paznokci. Od teraz dołącza do niej dziewięć produktów z nowej linii do włosów. 

Włosy w zależności od struktury dzielą się na trzy rodzaje – wysokoporowate, średnioporowate i niskoporowate. Diagnoza porowatości włosów to pierwszy krok do ich świadomej pielęgnacji. I właśnie na tej filozofii i równowadze PEH, czyli dostarczeniu pasmom kluczowych składników protein (P), emolientów (E) oraz humektantów (H) opiera się nowa linia produktów - wyjaśnia Biedronka.

Sieć systematycznie rozszerza swój asortyment, odpowiadając na potrzeby klientów. 

Tym razem odpowiadamy na trend świadomej pielęgnacji włosów w oparciu o równowagę PEH, oferując nową linię kosmetyków w ramach lubianej przez klientów marki NIUQI. Mamy nadzieję, że wraz z rozpoczęciem wiosny i pożegnaniem sezonu na zimowe czapki nasze produkty zyskają uznanie wśród klientów zainteresowanych przywróceniem równowagi swoim włosom, którzy docenią wysokiej jakości produkty w bardzo atrakcyjnej cenie – komentuje Paulina Kmita, Kupiec odpowiedzialna za kategorię kosmetyków w markach własnych w sieci Biedronka.

Nowa linia składa się z trzech produktów – szamponu, odżywki i maski, z których każdy występuje w trzech wariantach. Szampon nawilżający, balansujący lub oczyszczający jest dostępny w cenie 14,99. W tej samej cenie klienci kupią odżywkę humektantową (z betainą i treharozą), emolientową (z olejem z czarnuszki i bawełny) czy proteinową zawierająca proteiny ryżu i soi. Maski w cenie 16,99 zł można wybierać w zależności od stopnia porowatości włosów – niskoporowate z olejem słonecznikowym i ekstraktem z brokuła, średnioporowate – z proteinami ryżu i masłem capuacu oraz wysokoporowate z olejem z czarnuszki i słodkich migdałów.

Biedronka uruchomiła również specjalną stronę internetową, która nie tylko wyjaśnia, na czym polegają zasady stosowania i pielęgnacji PEH, ale pomaga rozwiązać wszelkie problemy związane z włosami. Można tam m.in. dowiedzieć się, jak wykonać test na porowatość włosów i uzyskać wskazówki, dotyczące odpowiedniego doboru rodzaju pielęgnacji i produktów.

Wprowadzeniu przez sieć sklepów Biedronka nowej linii kosmetyków do włosów towarzyszyć będzie kampania w mediach społecznościowych, mediach własnych oraz na YouTube.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
02.04.2025 14:42
Hybrid Europe: 36 proc. Polaków i Polek uważa, że mamy za dużo centrów i galerii handlowych
Shutterstock

Według najnowszego raportu UCE RESEARCH i Hybrid Europe, 46,1 proc. Polaków uważa, że w kraju wciąż nie ma zbyt wielu galerii i centrów handlowych. Przeciwnego zdania jest 36,4 proc. respondentów, którzy twierdzą, że tego typu obiektów jest już za dużo. Natomiast 17,5 proc. badanych nie potrafiło jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wyniki te pokazują, że temat liczby centrów handlowych w Polsce budzi wyraźne kontrowersje wśród konsumentów i dzieli społeczeństwo.

Eksperci podkreślają, że różnice w ocenach wynikają z indywidualnych potrzeb zakupowych oraz lokalnych uwarunkowań. Część konsumentów koncentruje się na dostępności takich miejsc w swojej najbliższej okolicy, co może prowadzić do subiektywnego poczucia przesytu. Pomimo tych różnic, centra handlowe wciąż odgrywają istotną rolę w codziennym funkcjonowaniu wielu Polaków. Co istotne, ich przyszłość uzależniona jest od zdolności do dostosowywania się do zmieniających się nawyków konsumenckich.

Badanie wskazuje również, że pomimo obserwowanego lekkiego spadku ruchu i liczby klientów w porównaniu z rokiem ubiegłym, galerie handlowe nadal pozostają ważnym elementem rynku detalicznego. Eksperci tłumaczą to m.in. wzrostem znaczenia e-commerce oraz zmianą sposobu korzystania z centrów – coraz częściej są one wybierane nie tylko jako miejsca zakupów, ale również rozrywki i spotkań towarzyskich.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI w dniach 22–24 marca 2025 roku na reprezentatywnej próbie 1008 dorosłych Polaków w wieku od 18 do 80 lat. Zdaniem autorów raportu, mimo rosnącej popularności zakupów internetowych, galerie handlowe nadal mają silną pozycję na rynku. Wskazuje to, że istnieje przestrzeń na nowe inwestycje w tym sektorze, jednak muszą być one dobrze zaprojektowane i dopasowane do zmieniających się oczekiwań konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. kwiecień 2025 10:09