StoryEditor
Sieci i centra handlowe
27.05.2024 14:40

14 tys. osób odwiedziło pop-up Shein w Warszawie: kosmetyki w czołówce sprzedaży

Pop-up Shein cieszył się wyjątkową popularnością. / Michał Kokoszkiewicz
Ponad 14 000 osób odwiedziło pierwszy w Polsce pop-up store globalnego sprzedawcy mody Shein, który przez pięć dni był otwarty w Warszawie, w Galerii Młociny. Wydarzenie to przyciągnęło entuzjastów mody, którzy mieli okazję osobiście zapoznać się z najnowszymi trendami oraz produktem oferowanym przez markę. Klienci mogli nie tylko zobaczyć i przymierzyć ubrania, ale również skorzystać z dodatkowych atrakcji, takich jak stacje skanowania kolorów i profesjonalne porady wizażystów.

Największym zainteresowaniem cieszyły się kosmetyki marki SheGlam, w tym rozświetlacze, róż w płynie i błyszczyki do ust, które były bestsellerami. Goście Galerii Młociny pokazali również duże zainteresowanie akcesoriami domowymi i wieczorowymi kreacjami, co wskazuje na rosnącą popularność marki i jej produktów. Klientki i klienci docenili przede wszystkim funkcjonalność pop-upu połączoną z estetyką, co znajduje odzwierciedlenie w wyborach dokonywanych podczas tego rodzaju eventów.

Sukces pierwszego pop-up store Shein w Warszawie stanowi zobowiązanie dla firmy do dalszego rozwoju i ekspansji na polskim rynku. Plany otwarcia kolejnych tymczasowych sklepów w innych miastach Polski są już rozważane, co pokazuje zaangażowanie Shein w dostarczanie produktów spełniających oczekiwania polskich konsumentów oraz rosnące zainteresowanie tą marką na lokalnym rynku.

Po sukcesie warszawskiej lokalizacji, marka planuje odwiedzić inne miasta Polski. O kolejnych otwarciach pop-up store Shein będziemy informowali na bieżąco

- powiedziała Marion Bouchut, dyrektorka komunikacji na rynek europejski w Shein.

Marka Shein często znajduje się w centrum kontrowersji ze względu na swoje praktyki biznesowe, które obejmują zalewanie rynku rekordowymi ilościami towaru — do 6 tys. SKU dziennie. Krytycy zarzucają firmie przyczynianie się do zwiększenia konsumpcjonizmu oraz generowania znacznych ilości odpadów tekstylnych, co stoi w sprzeczności z rosnącą świadomością ekologiczną. Dodatkowo, Shein bywa krytykowany za podejrzenia o nieetyczne praktyki w łańcuchu dostaw, w tym wykorzystywanie pracy nisko wynagradzanych pracowników w warunkach, które mogą nie spełniać międzynarodowych standardów pracy. Te kontrowersje rzucają cień na wizerunek marki, mimo jej popularności i szerokiego asortymentu dostępnego globalnie; na oficjalnym polskim profilu Shein na Instagramie trwa gorąca dyskusja, w której wielu konsumentów zarzuca Shein wykorzystywanie niewolniczej pracy i materiałów szkodliwych dla zdrowia.

Czytaj także: Shein otworzy centrum dystrybucji na Europę Środkowo-Wschodnią we Wrocławiu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
08.01.2025 14:00
The Body Shop zamyka podwoje w Brazylii
Lily Dixon via Pexels

Brytyjska marka kosmetyczna The Body Shop ogłosiła zamknięcie swojej działalności w Brazylii. Po dziesięciu latach obecności na tym rynku firma poinformowała o swojej decyzji w emocjonalnym wpisie na Instagramie opublikowanym 2 stycznia 2025 roku.

The Body Shop, sieć założona w 1976 roku w Brighton w Wielkiej Brytanii, zyskała globalne uznanie dzięki swoim wartościom etycznym i zrównoważonym praktykom. Przez ostatnią dekadę marka działała w Brazylii, gdzie zaangażowała się w kampanie przeciwko testom na zwierzętach, promowała różnorodność i wspierała ideę piękna w każdej formie. Decyzja o zamknięciu brazylijskiego oddziału to część szerszej globalnej restrukturyzacji firmy. W 2024 roku The Body Shop zamknęło swoje oddziały m.in. w Stanach Zjednoczonych, Francji, Belgii i Holandii.

Ważnym elementem tej decyzji była sytuacja właścicielska. Marka była kilkukrotnie przejmowana: w 2006 roku przez L’Oréal, a następnie w 2017 roku przez brazylijską firmę Natura. W listopadzie 2023 roku Natura sprzedała The Body Shop funduszowi Aurelius, który ogłosił bankructwo firmy-matki wkrótce po transakcji. W czerwcu 2024 roku marka została przejęta przez fundusz inwestycyjny Auréa Holding, który podjął szeroko zakrojoną restrukturyzację, przywracając firmę na ścieżkę rentowności.

Na brazylijskim rynku Natura zachowała prawa dystrybucyjne do marki na mocy umowy franczyzowej, która wygasła w grudniu 2024 roku i nie została przedłużona. Decyzja o wycofaniu się z Brazylii oznacza koniec dziesięcioletniej obecności marki w kraju, która odniosła wiele sukcesów i zyskała grono wiernych klientów. Zamknięcie działalności w Brazylii, choć trudne dla marki i jej konsumentów, wpisuje się w nową strategię zarządzania marką po przejęciu przez Auréa Holding.

Czytaj także: Wielka Brytania: przez zamykanie sklepów w rok znikło 170 tys. miejsc pracy w handlu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
27.12.2024 10:00
Action ostrzega konsumentki i konsumentów: ten puder dla dzieci należy zwrócić do sklepu
Produkt Puder dla dzieci Nuagé bez talku o wadze 284 g został wycofany z uwagi na przekroczenie dopuszczalnych norm drobnoustrojów w partiach o numerach 2023304822 i 2024052175.Action

Action informuje, że dostawca, firma 151 Products Ireland, ogłosiła wycofanie ze sprzedaży pudru dla dzieci Nuagé bez talku (284 g) z powodu przekroczenia dopuszczalnego limitu drobnoustrojów. Klienci proszeni są o zwrot produktu, który mógł stanowić zagrożenie dla zdrowia.

18 grudnia 2024 r. firma 151 Products Ireland podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży pudru dla dzieci Nuagé bez talku o numerach partii 2023304822 i 2024052175. Przyczyną tej decyzji jest stwierdzenie przekroczenia dopuszczalnych limitów drobnoustrojów, co może prowadzić do reakcji alergicznych oraz innych zagrożeń zdrowotnych. Produkt był dostępny w sieci sklepów Action od stycznia do października 2024 r. Numer artykułu to 3204019, a kod EAN wynosi 5053249268132.

image
Action

Osoby, które zakupiły wspomniany produkt, powinny natychmiast przerwać jego używanie i zwrócić go do sklepu Action. Klienci mogą liczyć na pełny zwrot kosztów zakupu, nawet bez konieczności okazania dowodu zakupu. Firma 151 Products Ireland zapewnia, że dokłada wszelkich starań, aby wycofanie przebiegało sprawnie i minimalizowało niedogodności dla klientów.

Firma przeprasza za wszelkie niedogodności i zachęca do kontaktu w razie pytań pod adresem e-mail: [email protected]. W dokumencie szczegółowo opisano przyczyny oraz dane identyfikujące produkt, a komunikat zawiera wyraźny apel: „Podziel się informacją o wycofaniu, szczególnie jeśli wiesz, że produkt został przekazany, wypożyczony lub sprzedany innej osobie” – czytamy w oświadczeniu.

Czytaj także: Revers i Verona Products Professional w czołówce zakwestionowanych do 2024 r. przez Safety Gate polskich produktów kosmetycznych [ANALIZA]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. styczeń 2025 22:10