StoryEditor
Drogerie
09.02.2022 00:00

Zmarł założyciel dm, prof. Götz W. Werner

Założyciel dm-drogerie markt, prof. Götz W. Werner, zmarł we wtorek 8 lutego późnym rankiem w wieku 78 lat.

Götz W. Werner urodził się w Heidelbergu w 1944 roku jako syn aptekarza. Jego największym pragnieniem było, aby pewnego dnia zostać aptekarzem. Odbył praktykę w Konstancji, a po ukończeniu szkolenia pracował w aptece swojego ojca. Jednak jego pomysły nie zostały w niej dobrze przyjęte, więc w 1969 opuścił rodzinne miasto Heidelberg i dołączył do drogerii Roth w Karlsruhe.

W niej również nie zdobył akceptacji dla swoich pomysłów, dlatego w 1973 roku stworzył dm-drogerie markt. To tu realizował swoją wizję, która początkowo przez wielu postrzegana była jako niezwykła, ale z czasem jako wizjonerska.

Jego maksyma „trwałego, konstruktywnego niezadowolenia z zaistniałych warunków” i wynikająca z tego wola zmian ukształtowała sukces dm. Sieć działa obecnie w 14 krajach europejskich i zatrudnia ponad 66 tys. osób. Z obrotami w wysokości 12,3 miliarda euro dm jest liderem rynku w Europie.

Twórca dm był wizjonerem, który nie ograniczał się do swojego biznesu. Od początku lat 90., a jeszcze mocniej po odejściu z zarządu dm w 2008 r., poświęcił się promowaniu idei bezwarunkowego dochodu podstawowego.

Uważał, że 1 tys. euro dla wszystkich to podstawa, dająca ludziom swobodę podejmowania inicjatywy i uczestniczenia w życiu społecznym. Był przekonany, że ludzie nie pozostaną bezczynni tylko dlatego, że będą mieli dość pieniędzy na życie. Mimo że miał świadomość, iż nie dożyje realizacji tej idei, poświęcał się jej z wielką energią, promując ją w programach typu talk-show i wydając na ten temat kilka książek.  

Götz W. Werner znalazł również uznanie w świecie akademickim, kiedy Uniwersytet w Karlsruhe zlecił mu w 2005 roku kierowanie Międzywydziałowym Instytutem Przedsiębiorczości. Wtedy też otrzymał tytuł profesora.

Christoph Werner, dyrektor generalny dm i syn założyciela poinformował, że jego ojciec odszedł w spokoju, po tym jak w ostatnich kilku miesiącach musiał ograniczyć swoją aktywność z powodów zdrowotnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. kwiecień 2025 00:23