W drogeriach Ziko Dermo od maja trwa akcja społeczna #pielegnujeniefiltruje propagująca pozytywne podejście do własnego wizerunku oraz zdrowej i świadomej pielęgnacji.
Jednym z elementów te akcji jest badanie społeczne, które sieć realizuje z agencją badawczą BCMM – badania marketingowe. Odzew na akcję jest bardzo duży. W ciągu zaledwie miesiąca 7100 klientów wypełniło ankiety i odpowiedziało na szereg pytań dotyczących samoakceptacji, aktywności w social mediach, korzystania z filtrów upiększających, podejścia do własnego wizerunku czy stylu życia i stosowanej rutyny pielęgnacyjnej. Badanie będzie prowadzone do końca sierpnia (https://www.zikodermo.pl/podziel-sie-opinia.html), a w październiku 2023 roku Ziko Dermo opublikuje raportu podsumowujący.
Drugi filar akcji to szereg działań edukacyjnych, w prowadzenie których włączyli się specjaliści z zakresu psychologii, trychologii, dietetyki i dermatologii. Na stronach drogerii Ziko Dermo oraz na kanale YouTube Ziko Uroda i Zdrowie pojawiła się nowa seria wywiadów prowadzonych przez Magdalenę Wieliczko dermokonsultantkę Ziko Dermo z dr. n.med. dermatologiem Magdaleną Podolec-Rubiś. Główne tematy to problemy ze skórą twarzy i ciała, takie jak suchość, trądzik, przebarwienia, znamiona, również porady dotyczące pielęgnacji skóry głowy i ochrony przeciwsłonecznej.
Oprócz cyklu wideoporad z dermatologiem na stronie internetowej Ziko Dermo znajduje się szereg porad z zakresy zdrowej pielęgnacji. Krótkie filmy i animacje poruszające tematykę urody i zdrowia publikowane są także cały czas na profilach sieci w mediach społecznoścowych.