Dla drogerii internetowej SuperKoszyk.pl lipiec był przełomowym miesiącem. Po wzbogaceniu oferty o kosmetyki kolorowe, przyszedł czas na pójście krok dalej. Firma idąc z duchem ogólnoświatowych trendów postawiła na zdrową żywność i rozpoczęła sprzedaż produktów tej kategorii.
To już kolejna drogeria, która robi ukłon w kierunku zdrowej żywności. Asortyment tej kategorii od kilku lat ma na swoich półkach popularna sieć drogerii Rossmann, która również prowadzi sprzedaż on-line.
Mocny trend
Polacy zwracają coraz większą uwagę na to, co jedzą. W opublikowanym przez Open Research raporcie „Zdrowa żywność – zachowania zakupowe 2017” można dowiedzieć się, że 2/3 ankietowanych wybiera zdrową żywność w codziennych zakupach raczej często oraz bardzo często, ale tylko 58 proc. określa dostęp do niej jako łatwy.
Robienie zakupów spożywczych w e-sklepach nie jest jednak jeszcze zbyt popularne. Według raportu „E-grocery w Polsce - zakupy spożywcze online” zaledwie 16 proc. badanych regularnie kupuje produkty spożywcze w Internecie. Jednocześnie 28 proc. internautów wskazuje, że żywność on-line kupiło przynajmniej jednorazowo (źródło: Raport Portfel Polaka, lipiec 2017).
Wskazuje to, że ten kanał sprzedaży posiada duży potencjał, a konsumenci są zainteresowani wypróbowywaniem nowych form zakupów.