StoryEditor
Drogerie
11.10.2022 00:00

Właściciel sieci Hebe oraz Rossmann na liście największych płatników CIT

Jeronimo Martins Polska (właściciel Biedronki i Hebe) znalazł się w pierwszej dziesiątce największych płatników podatków CIT za 2021 r. Znaczące wpływy do budżetu państwa odprowadził też Rossmann.

Ministerstwo Finansów przedstawiło indywidualne dane z zeznań podatników CIT za 2021 r. Wynika z nich, że największe wpływy do budżetu państwa zapewniają w Polsce PKN Orlen (z kwotą 1,5 mld zł), spółka P4, czyli operator sieci Play (1,4 mld zł) oraz PGNiG (1,2 mld zł). Jednak już na czwartym miejscu w rankingu największych płatników podatku CIT jest Jeronimo Martins Polska, czyli właściciel Biedronki i Hebe (724 mln zł).

Pierwszą dziesiątkę uzupełniają: Cyfrowy Polsat, Bank Pekao SA, Santander Bank Polska, Arcelormittal Poland, Polkomtel (operator sieci Plus) oraz FRF Beteiligungs-GMBH. Łącznie cała dziesiątka liderów zapłaciła za 2021 r. 7,8 mld zł CIT-u.

Wśród sieci handlowych warto wspomnieć też o firmie Rossmann SDP, która z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) za 2021 r. zapłaciła do budżetu państwa 238 mln zł. Z danych opublikowanych przez Ministerstwo Finansów wynika, że Rossmann jest jednym z najefektywniejszych podatników CIT wśród firm handlowych. Dla porównania Carrefour Polska zapłacił za 2021 r. 43,6 mln zł CIT-u, a Auchan Polska ok. 31 mln zł.  

Rossmann Polska poinformował, że w sumie zasilił budżet państwa kwotą 354 mln zł: 238 mln zł z tytułu CIT za ubiegły rok oraz 116 mln zł podatku od sprzedaży detalicznej. Kolejne 73 mln zł wyniósł zapłacony w ubiegłym roku podatek PIT od wynagrodzeń pracowników, a 5 mln zł wpłynęło do samorządów z tytułu podatków od nieruchomości.

Sieć Rossmann zaznacza też, że jej podatek CIT stanowił 2,5 proc. przychodów. Dla porównania w przypadku Biedronki było to 1 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.02.2025 14:38
Słodkie wsparcie: walentynkowe lizaki w Rossmannie pomagają potrzebującym
Agata Grysiak

W tym roku Walentynki mogą być nie tylko okazją do obdarowania bliskich, ale także sposobem na wsparcie osób w trudnej sytuacji życiowej. Rossmann ponownie angażuje się w działania charytatywne, oferując walentynkowe lizaki, z których całkowity dochód zostanie przekazany na rzecz Szlachetnej Paczki.

Walentynkowe lizaki dostępne w Rossmannie to wyjątkowa propozycja dla tych, którzy chcą połączyć przyjemne z pożytecznym. Cały dochód ze sprzedaży trafi do Szlachetnej Paczki – organizacji, która w 2024 roku połączyła ponad 700 tysięcy darczyńców i wolontariuszy, by pomóc 44 tysiącom rodzin w potrzebie. Wartość przekazanej pomocy wyniosła blisko 72,5 miliona złotych, a zakup każdego lizaka to kolejny krok w stronę dalszego wspierania najbardziej potrzebujących.

Lizaki zostały przygotowane przez Manufakturę Cukierków, co oznacza, że każdy z nich wykonano ręcznie, bez użycia konserwantów, glutenu i sztucznych barwników. Produkt jest również bezpieczny dla alergików i osób z nietolerancją laktozy. Cena jednego lizaka wynosi 6,49 zł, a akcja potrwa od 4 do 14 lutego lub do momentu wyczerpania zapasów. Kupując ten drobny upominek, klienci Rossmanna mogą nie tylko sprawić radość bliskim, ale też realnie przyczynić się do pomocy innym.

Lizaki są porównywane do sławetnych misiów, które co roku elektryzują konsumentki i konsumentów w okresie świat bożego narodzenia; akcja “Podaruj Misia”, wobec której wytworzył się już uzus językowy "misie w Rossmannie", to coroczna inicjatywa charytatywna organizowana przez sieć drogerii Rossmann we współpracy z Fundacją TVN. Jej celem jest wsparcie potrzebujących dzieci i młodzieży poprzez sprzedaż specjalnie zaprojektowanych pluszowych misiów. Całkowity dochód ze sprzedaży tych maskotek przeznaczany jest na cele dobroczynne.

Czytaj także: Rossmann startuje z programem edukacyjnym dla najmłodszych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
03.02.2025 08:00
Aplikację Rossmanna pobrało już 10 mln Polaków

Coraz więcej Polaków kupuje z aplikacją Rossmann PL, która jest najlepszym źródłem informacji o promocjach, akcjach specjalnych i organizowanych przez sieć wydarzeniach. To również przydatne narzędzie w codziennych zakupach w drogeriach.

W swoich smartfonach aplikację Rossmann PL ma już 10 mln Polaków. Nie tylko coraz więcej osób korzysta z aplikacji Rossmann PL, ale rośnie również częstotliwość jej używania. Aplikacja pełni bowiem rolę „asystenta” na zakupach: przypomina o kuponach zniżkowych, ulubionych produktach w promocji, daje możliwość zakupów Rossmann GO (bez konieczności podchodzenia do kasy, wygodna płatność przez telefon). 

Czytaj też: Raport EY: Allegro i Rossmann liderami zaufania polskich konsumentów

 – Klienci bardzo chętnie korzystają z funkcji i akcji, które dają im oszczędność na zakupach w Rossmannie: „Kupon za uśmiech” oraz „Cena z apką” – podkreśla sieć w swoim komunikacie.

Aby skorzystać z opcji „Kupon za uśmiech”, wystarczy wybrać odpowiedni kafelek w apce i uśmiechnąć się do telefonu. Po chwili wyświetli klientowi informację o specjalnej ofercie. Kupon można zrealizować w drogerii stacjonarnej do końca danego dnia. Każdego dnia (z wyjątkiem niedziel i świąt) od godziny 6.00 można, uśmiechając się do telefonu, zdobyć nowy kupon  – z innymi produktami. 

Na użytkowników (zarejestrowanych w Klubie Rossmann) czekają kupony rabatowe z atrakcyjnymi promocjami: 1+1, 2+1 lub 2+2.

„Cena z apką” to promocyjne ceny na wybrane, specjalnie oznaczone produkty. Należy ich szukać na półkach, w aplikacji i na stronie internetowej. Żeby kupić wybrany produkt w niższej cenie wystarczy zeskanować aplikację przy kasie, skorzystać z zakupów z funkcją Rossmann GO lub zrobić zakupy w drogerii internetowej Rossmann.

Czytaj też: Rossmann zaczął podbój kolejnego rynku. Czy powtórzy sukces z Polski? [GALERIA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. luty 2025 09:46