StoryEditor
Drogerie
02.06.2021 00:00

Ulta Beauty odnotowuje rekordowy pierwszy kwartał ze sprzedażą wyższą o 65,2 proc.

Sieć drogerii w USA, Ulta Beauty, ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 1 maja 2021 r. Sprzedaż amerykańskiego sprzedawcy kosmetyków wzrosła o 65,9 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, osiągając 1,9 miliarda dolarów w porównaniu do 1,2 miliarda dolarów w analogicznym kwartale poprzedniego roku.

Chociaż w analogicznym okresie w 2020 r. Stany Zjednoczone były w lockdownie, a wiele sklepów zostało zamkniętych, nadal jest to znaczący wzrost w ciągu tych samych trzech miesięcy w 2019 r., kiedy sprzedaż wyniosła 1,743 mld dol. Ulta przypisała ten wzrost zwiększeniu zaufania konsumentów w USA, rządowym płatnościom stymulacyjnym i złagodzeniu ograniczeń COVID-19.

Zysk również wzrósł, osiągając 753,8 mln dol. w porównaniu do 303,6 mln dol. zgromadzonych w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Amerykański detalista zwiększył również swoją powierzchnię w porównaniu do pierwszego kwartału 2020 roku, kończąc pierwszy kwartał roku fiskalnego 2021 z 1290 sklepami.

Ulta odpowiednio zaktualizowała swoje prognozy na rok finansowy 2021 i obecnie przewiduje wzrost sprzedaży o 23 do 25 proc. w porównaniu do wcześniej prognozowanych 15 - 17 proc.

Mary Dillon, dyrektor generalna, skomentowała: „Zespół Ulta Beauty zapewnił znakomity początek roku, ze sprzedażą i zyskami przekraczającymi poziom w roku fiskalnym 2020 i pierwszym kwartale 2019 roku. Chciałabym podziękować wszystkim naszym współpracownikom za ich nieustanne wysiłki na rzecz dostarczania wspaniałych doświadczeń i wspierania naszej działalności w bardzo dynamicznym środowisku”.

Wyszliśmy z 2020 roku z dużą dynamiką w naszych trendach sprzedaży, wzrostach udziału w rynku i nastrojach konsumentów” — powiedział Dave Kimbell, prezes sieci.Rosnące zaufanie konsumentów, złagodzenie ograniczeń i pragnienie nowości napędzają większe zaangażowanie w kategorię urody, a nasz zróżnicowany model, w połączeniu z naszymi nieustannymi wysiłkami na rzecz tworzenia znaczących kontaktów z konsumentami, pozycjonuje nas dobrze w kierunku przewodzenia w tej kategorii”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. kwiecień 2025 10:06