StoryEditor
Drogerie
23.10.2020 00:00

Tak wygląda modelowy sklep Drogerii Polskich. Zobacz zdjęcia!

Drogerie Polskie pokazały najnowszy koncept swoich sklepów. Modelowa drogeria została otwarta w nowopowstałej Galerii Handlowej „Wiślanka” w Żorach.

W czwartek 22 października w Galerii Handlowej „Wiślanka” w Żorach została otwarta najnowsza drogeria w sieci DP Drogerie Polskie. Jest to kolejna drogeria własna DP należąca do spółki Visage zarządzanej przez Bartosza Jonasa.

To modelowy sklep o podwyższonym standardzie, który został wprowadzony z myślą o najbardziej wymagających franczyzobiorcach oraz konsumentach. – Będziemy go rekomendować w galeriach handlowych oraz reprezentacyjnych placówkach DP. Projekt zakłada m.in. większą przestrzeń dla konsumenta i ograniczenie oferty do art. kosmetycznych, przy rezygnacji z chemii gospodarczej i detergentów – mówi Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie.

Drogeria ma bardzo rozbudowaną strefę makijażu z ofertą polskich i międzynarodowych marek kosmetycznych, akcesoriami oraz stanowiskiem do wykonywania make-upu. Szeroki wybór marek, również selektywnych, znajduje się w strefie zapachów.

Znakomity efekt dają jasne, drewniane meble, nowoczesne visuale i kolorowe dodatki. Wyraźnie oznaczone zostały poszczególne kategorie, kasetony z hasłami „Znamy się na urodzie”, „Znamy się na pielęgnacji”, ale też takie jak „Zarażaj uśmiechem”, „Prowokuję, bo jestem dziewczyną", „Najlepszy towarek w mieście" przyciągają uwagę i pokazują, że drogeria jest bardzo otwarta na młode konsumentki. Główne hasło „Bo Polki są najpiękniejsze" wita klientki w strefie kasy. Eleganckie końcówki regałów, kobiece koszyki na zakupy, nowoczesne POS-y reklamowe dopełniają całości.

DP Drogerie Polskie to franczyzowa sieć drogeryjna, pod której szyldem działa około 300 sklepów kosmetycznych. Spółka Visage należy do Bartosza Jonasa, wiceprezesa sieci. W jej sklepach są wprowadzane i testowane nowe produkty, marki i rozwiązania przed wprowadzeniem do całej sieci.

Galeria Handlowa „Wiślanka” została otwarta 22 października w Żorach. To również inwestycja rodziny Jonasów. Prezesem zarządu Wiślanka SA jest Teresa Jonas, założycielka, właścicielka i prezes firmy Błysk z Jastrzębia-Zdroju zajmującej się hurtową sprzedażą kosmetyków i chemii gospodarczej oraz prezes sieci DP Drogerie Polskie.

„Wiślanka” jest pierwszym tego rodzaju centrum handlowym w Żorach i jednym z większych w regionie. Położona przy skrzyżowaniu dwóch ważnych tras: DK 81 i DW 935 może liczyć na klientów z okolicznych miejscowości, a także z aglomeracji śląskiej podróżujących w stronę Beskidów. Na 20 tys. mkw. znalazły się sklepy najpopularniejszych marek odzieżowych, w tym Grupy LPP - Reserved, Mohito, House, Cropp oraz Sinsay, salon CCC, popularne Pepco, Empik, Smyk, RTV AGD, Douglas, Rossmann i wiele innych punktów sprzedażowych, usługowych i gastronomicznych, 4-salowe kino Helios, wielki plac zabaw dla dzieci i szereg innych atrakcji, które mają przyciągać klientów do obiektu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
20.12.2024 11:11
Hubert Iwanowski odchodzi z dm Drogerie Markt Polska — kto go zastąpi?
Hubert Iwanowski, dyrektor obszaru marketingu i zakupów, DM Drogerie MarktKatarzyna Bochner

Drogeria dm ogłosiła istotne zmiany personalne w swoim zarządzie, które mają zapewnić dalszy dynamiczny rozwój marki w Polsce. Wprowadzenie nowych dyrektorów oraz podsumowanie wyników finansowych mają pomóc utrzymać silną pozycję dm w Europie.

Drogeria dm, lider na rynku europejskim, poinformowała o zakończeniu współpracy z dotychczasowym Dyrektorem Obszaru Zakupów i Marketingu, Hubertem Iwanowskim. Jego miejsce zajmą Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus, wybrani z wewnętrznych struktur firmy. Zmiana ta ma na celu utrzymanie ciągłości strategii i dalsze wzmacnianie pozycji dm na polskim rynku. Hubert Iwanowski odegrał kluczową rolę w budowaniu struktur dm oraz przygotowaniu jej debiutu w Polsce, przyczyniając się do stabilnego rozwoju marki.

W roku obrotowym 2023/2024 drogeria dm osiągnęła imponujące wyniki finansowe. Łączna sprzedaż w 14 krajach europejskich wyniosła 17,74 miliardów euro, z czego aż 12,47 miliardów euro pochodziło z działalności w Niemczech. Firma zatrudnia ponad 89 100 pracowników w Europie, z czego ponad 60 300 w Niemczech. Popularność marki potwierdza tytuł najchętniej wybieranej drogerii według ankiety Kundenmonitor 2024.

Nowi dyrektorzy mają przed sobą wyzwanie związane z kontynuacją dynamicznego rozwoju dm w Polsce, obejmującego kolejne otwarcia drogerii oraz skalowanie działalności. Zarząd dm podkreśla, że strategia marki na rynku polskim pozostaje niezmienna, a wprowadzone zmiany mają przyczynić się do dalszego wzmacniania pozycji dm jako lidera w branży.

Czytaj także: Henri Hampe i Markus Trojansky, dm Drogerie Markt: Pojawiliśmy się w Polsce i nie zamierzamy już się wycofać

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Apteki
19.12.2024 11:44
Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach
Szefowie DM wyjaśniają, że apteka internetowa jest odpowiedzią na spodziewane zmiany na niemieckim rynku opieki zdrowotnej.    fot. DM mat. prasowe

Niemiecka sieć drogerii, która w Polsce rozwija się dopiero drugi rok, przygotowuje się do uruchomienia apteki internetowej z lekami bez recepty. Na początek OTC będą dostarczane klientom z Niemiec za pośrednictwem apteki internetowej DM w Czechach.

Sprzedaż wysyłkową leków bez recepty DM chce rozpocząć już w przyszłym roku za pośrednictwem własnej apteki internetowej. Zdaniem sieci sprzedaż wysyłkowa OTC to najszybciej rosnący sektor rynku. 

Kiedy start apteki z OTC?

Dokładna data startu projektu nie została przez DM potwierdzona. Szefowie DM wyjaśniają, że apteka internetowa jest odpowiedzią na spodziewane zmiany na niemieckim rynku opieki zdrowotnej. Czekając na nowe regulacje prawne tego sektora w Niemczech (spodziewane w nadchodzącym roku), firma spełniła tymczasem wymogi prawne, pozwalające na uruchomienie internetowej apteki w Czechach, gdzie DM również prowadzi swoje drogerie.

DM prowadzi obecnie rozmowy z producentami i dostawcami OTC, a także z firmami start-up’owymi, które pomogą “wnieść nowe pomysły i bodźce na rynek ochrony zdrowia.

Niemcy opóźnione cyfrowo, nadganiają inne kraje

Warto przypomnieć, że Niemcy pozostają na tle krajów europejskich w tyle, jeśli chodzi o cyfryzację w ochronie zdrowia. Przedsięwzięcie podobne do polskiego Internetowego Konta Pacjenta (działającego u nas od 2018 roku) Niemcy zaczęli wdrażać dopiero w połowie Niemcy bieżącego roku, a start systemu przewidziany jest na styczeń 2025.

Jak przyznał federalny minister zdrowia Karl Lauterbach, Niemcy czekały za długo z tymi zmianami. Dlatego przyszły rok będzie czasem rewolucyjnych zmian w niemieckim systemie opieki zdrowotnej, gdy zostaną uruchomione takie usługi jak wystawianie e-recept czy cyfrowa dokumentacja pacjenta. 

Jedna apteka mniej każdego dnia

Z danych statystycznych wynika, że każdego dnia w Niemczech zamykana jest co najmniej jedna apteka. W ciągu ostatniej dekady liczba aptek stacjonarnych spadła z ponad 20 tys. do niecałych 17,3 tys. Spada też gwałtownie liczba lekarzy pierwszego kontaktu. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady ponad połowa (60 proc.) wszystkich lekarzy pierwszego kontaktu przejdzie na emeryturę – wskazują managerowie drogerii DM, tłumacząc wprowadzanie OTC do oferty sieci.

image
Zdaniem DM kwestie zdrowia to “megatrend”, który wywrze duże zmiany w strukturze rynku
fot. DM mat. prasowe

Rynek OTC i suplementów przechodzi do internetu - to megatrend

Jak podaje federalne Stowarzyszenie Przemysłu Farmaceutycznego, łączna sprzedaż leków dostępnych bez recepty i suplementów diety w 2023 roku wyniosła 11,2 mld. Z tego prawie jedna czwarta (2,54 mld euro) zostało sprzedane przez internet, a apteki stacjonarne coraz bardziej tracą udziały rynkowe w OTC na rzecz aptek internetowych.

Apteki wysyłkowe, mające najwyższą sprzedaż w Niemczech, to Doc Morris i Shop Apotheke (firmy z siedzibami w Holandii).

Już pod koniec 2023 roku szefowie DM podkreślali, że kwestie zdrowia to “megatrend”, który prędzej czy później wywrze duże zmiany w strukturze rynku.

Czytaj też: Sieć DM otworzy tuż przed Świętami 50. drogerię w Polsce

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 14:00