
Przedstawiciele Superdrug poinformowali, że nowe sklepy „najlepsze w swojej klasie” odnotują zwiększone inwestycje w produkty do pielęgnacji urody i luksusowe perfumy ze względu na duży popyt ze strony klientów na te właśnie kategorie.
Firma zajmująca się sprzedażą detaliczną, która obecnie posiada 780 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, poinformowała, że w tym roku odnowi również 65 sklepów i rozbuduje kilka placówek, w tym sklepy w Luton i Dundee.
Podkreślono, że inwestycje w największe sklepy w ostatnich latach pomogły firmie osiągnąć wzrost sprzedaży o 25 proc.
Superdrug zamierza skupić swoj inwestycje przede wszystkim na centrach handlowych i parkach handlowych. Firma zainwestowała też w ofertę większej liczby zabiegów kosmetycznych, takich jak przekłuwanie uszu, manicure i regulacja brwi na terenie swoich sklepów. Sprzedaż usług w salonach kosmetycznych sieci wzrosła w 2024 roku o 7 proc.
– Chcemy, aby każdy, kto wchodzi do sklepu Superdrug, miał poczucie, że jest to obsługa na najwyższym poziomie – podkreślił Nigel Duxbury, dyrektor ds. nieruchomości w Superdrug. – Nie chodzi nam o szybkie i łatwe zakupy, lecz o zaangażowanie klientów poprzez oferowanie im dodatkowych funkcji, które naprawdę wzbogacą ich codzienne życie. Mogą to być nowoczesne stoiska z kosmetykami, które można znaleźć w naszym sklepie Brent Cross, świetne zabiegi upiększające, na które każdy może sobie pozwolić, lub prywatne kliniki, zapewniające osobisty dostęp do specjalistów opieki zdrowotnej – wyjaśnił.
Jak stwierdził też Duxbury, z ubiegłorocznych wyników sprzedaży wynika, że inwestowanie w sklepy wielkopowierzchniowe w ramach sieci i zwiększanie ich liczby pozwala na przyspieszanie strategii sprzedaży stacjonarnej, dzięki czemu Superdrug jest w stanie zapewnić jeszcze większej liczbie konsumentów lepsze wrażenia zakupowe, na czym klientom zależy.
W styczniu firma odnotowała najlepsze w historii wyniki w okresie świąteczne po wzroście sprzedaży porównywalnej o 5,1 proc. w ostatnich tygodniach 2024 roku.