StoryEditor
Drogerie
02.11.2020 00:00

Sprzedaż Hebe w IV kwartale roku niepewna, ale bez wpływu na plany ekspansji

Hebe koncentruje się na tym, aby złagodzić wpływ pandemii na wyniki finansowe. Mimo wysiłków firm zarządzających centami handlowymi, w których Hebe ma dużą część swoich drogerii, widać, że konsumenci wciąż niechętnie chodzą  na zakupy do tych obiektów. To z pewnością odbije się na naszych wynikach w czwartym kwartale – przyznała Ana Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins.  

Zdradziła jednocześnie, że obecna sytuacja prawdopodobnie nie będzie miała wpływu na ekspansję Hebe. Jednak zmianie może ulec harmonogram otwarć. – W tej chwili o wiele lepiej radzą sobie drogerie w parkach handlowych, z wejściem z ulicy. Pozwalają na lepsze zachowanie dystansu społecznego, a to jest ważne dla konsumentów podczas pandemią – wyjaśniła Ana Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins.  

Mimo to Hebe nie rezygnuje z dotychczasowego modelu, w którym, w ramach sieci funkcjonują różnorodne sklepy – zlokalizowane w centrach handlowych, ale i w parkach handlowych i przy ulicach.  – Właśnie takie podejście pozwala nam na bezpieczne zarządzanie ryzykiem – powiedziała dyrektor finansowa Hebe.  

Dodała również, że Hebe liczy na udaną sprzedaż w okresie świątecznym, który w ubiegłym roku był bardzo dobry dla firmy. Przyznała równocześnie, że ewolucja zachowań konsumenckich wynikających z pandemii może przybrać niekorzystny kierunek, a to z kolei będzie wpływać na sprzedaż w tym i w przyszłym roku.

W III kw. 2020 roku, mimo lockdownu, spadku wizyt w centrach handlowych i spadku zainteresowania zakupami z kategorii beauty w czasie pandemii, Hebe udało się zwiększyć sprzedaż o 6,4 proc., przy 1,7 proc. wzroście sprzedaży. Sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 3 proc. rdr (+ 6,4 proc. w III kwartale).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.11.2024 17:24
Hebe najlepszą siecią drogeryjną według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024
Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe ze statuetką Best of The Best w rankingu Drogeria Roku 2024fot. Shootit

Sieć Hebe zwyciężyła w rankingu Drogeria Roku 2024 zyskując najlepszy wynik w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne, jak i w całym badaniu.

Sieć Hebe zwyciężyła w tegorocznym rankingu Drogeria Roku zajmując pierwsze miejsce w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne oraz zdobywając statuetkę Best of The Best.

O takim wyniku zadecydowali konsumenci w badaniu przeprowadzonym na panelu 1600 internautów kupujących produkty kosmetyczne przez firmę Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu br. a statuetki rozdaliśmy 24 października br. podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.

Respondenci biorący udział w badaniu zostali poproszeni o wskazanie miejsc, gdzie najczęściej kupują kosmetyki oraz o ocenę znanych im sieci drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz e-drogerii i e-perfumerii. Konsumenci przyznawali oceny oceniając firmy handlowe w kilkunastu kategoriach takich jak m.in.: najszerszy i najciekawszy asortyment, śledzenie trendów i wprowadzanie nowości, najbardziej atrakcyjne ceny i promocje, przyjazna i profesjonalna obsługa, komunikacja z konsumentami, wygoda i estetyka kupowania, programy lojalnościowe i oferta dla stałych klientów.

O wygranej decydowała najwyższa średnia ocena uzyskana we wszystkich kategoriach.

Hebe uzyskało największą średnią wśród sieci drogeryjnych i perfumeryjnych oraz w całym rankingu.

image
Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe; Katarzyna Bochner, Wiadomości Kosmetyczne
fot. Shootit

Na drugim miejscu w kategorii sieci drogeryjne i perfumeryjne znalazła się Sephora, na trzecim Douglas.

Natomiast pierwsze miejsce w kategorii E-drogerie zajęła Cocolita.pl. Miejsce drugie Douglas.pl, trzecie – Wizaz24.pl.

Respondenci wskazali także spontanicznie miejsce, gdzie zwykle kupują kosmetyki. Mieli za zadanie podać pierwszą nazwę, która nasuwa im się na myśl. Najsilniejszą markę okazała się mieć sieć Rossmann.

Po raz pierwszy Wiadomości Kosmetyczne zdecydowały się przyznać także nagrodę redakcyjną. W uznaniu odwagi biznesowej, trafiła ona do firmy Super-Pharm Poland, za wprowadzenie na polski rynek nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.  

Czytaj także i zobacz galerię zdjęć: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Shootit

Drogeria Roku to ranking organizowany od kilkunastu lat przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków. Od edycji 2023 laureatów rankingu wskazują konsumenci. We wcześniejszych edycjach laureatów wskazywało jury złożone z menedżerów z czołowych firm kosmetycznych oraz firm badawczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.11.2024 15:26
Pelion sprzedaje Drogerie Natura funduszowi Mutares
fot. Drogerie Natura

Drogerie Natura zmieniają właściciela. Międzynarodowy fundusz Mutares SE & Co. KGaA przejmuje drogeryjną sieć od Pelion SA. Przedwstępna umowa wymaga zatwierdzenia przez UOKiK.

Spółka Pelion S.A., będąca właścicielem Natury, 6 listopada 2024 r. zawarła z Mutares SE & Co. KGaA przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. udziałów w Natura Sp. z o.o. 

Umowa między Pelion i Mutares wymaga zatwierdzenia przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Po uzyskaniu zgody UOKiK Mutares stanie się nowym właścicielem Natury.

Jak podkreśla zarząd Mutares w komunikacie: "Natura jest ugruntowanym graczem w stale rozwijającym się sektorze urody, posiadającym szeroką ofertę o znacznym potencjale wzrostu, obejmującą zarówno uznane międzynarodowe brandy, jak i wysokiej jakości marki własne".

Jak podaje Pelion: "dla Natury transakcja jest szansą na dalszy i dynamiczny rozwój, dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb konsumentów, a także umocnienie pozycji na konkurencyjnym, ale perspektywicznym rynku kosmetycznym i drogeryjnym w Polsce". 

Strony liczą, że transakcja zakończy się w IV kwartale 2024 r.

Drogerie Natura prowadzą sieć blisko 300 sklepów kosmetycznych w Polsce i sklep internetowy drogerienatura.pl. W ostatnich latach spółka borykała się z rentownością. 

Czytaj więcej: Drogerie Natura zamykają nierentowne sklepy

Mutares to międzynarodowy inwestor private equity skoncentrowany na inwestycjach w spółki w sytuacjach szczególnych (special situations). Siedziba firmy znajduję się w Monachium, a swoją aktywność inwestycyjną prowadzi ona poprzez 11 europejskich biur lokalnych, w tym biuro w Warszawie. 

Firma specjalizuje się w szczególności w inwestycjach w części dużych korporacji (carve-outs) oraz w średnie i duże przedsiębiorstwa, które wymagają restrukturyzacji operacyjnej.

Jak podaje Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych, Mutares poszukuje celów inwestycyjnych o wysokim potencjale poprawy działalności operacyjnej, które mają już ugruntowany model biznesowy, często połączony z silną marką. Spółki, które potencjalnie mogą znaleźć się w portfolio funduszu powinny generować nie mniej niż 30 milionów euro przychodów rocznie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. listopad 2024 20:31