StoryEditor
Drogerie
15.11.2021 00:00

Sieć DM intensywnie poszukuje pracowników

Sieć drogerii DM, która niedawno rozpoczęła działalność w Polsce, intensywnie poszukuje pracowników na szereg stanowisk w handlu, logistyce, zaopatrzeniu i wiele innych.

Niemiecka sieć DM w kwietniu br. oficjalnie potwierdziła, że Polska jest 14 krajem, w którym powstaną jej drogerie. Od tamtej pory firma intensywnie rekrutuje pracowników. Obecnie poszukiwani są kierownicy drogerii we Wrocławiu, Jeleniej Górze i Lesznie.

Od kandydatów oczekuje się wykształcenia kierunkowego lub co najmniej 3-letniego doświadczenia zawodowe w handlu detalicznym, mile widziany sektor drogeryjny. Dobrze widziana jest znajomość języka niemieckiego. Kandydaci powinni być gotowi do odbycia tymczasowego wdrożenia w Niemczech.

Rekrutacja prowadzona jest również m.in. na stanowiska specjalisty ds. łańcucha dostaw, zaopatrzenia, logistyki e-commerce, kierownika działu administrowania danymi. Poszukiwani są także eksperci z zakresu IT, którzy zajmą się projektowaniem i rozwijaniem procesów oraz aplikacji planowania strategicznego i operacyjnego w środowisku SAP Retail, SAP F&R, SAP CAR z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i nowych technologii.

Chęć pracy w sieci DM mogą też zgłaszać wszystkie osoby, które uważają, że ich doświadczenie przyda się w firmie. Jest to możliwe w ramach tzw. spontanicznej rekrutacji.

Aktualnie jesteśmy w fazie dynamicznego rozwoju naszej firmy w Polsce. Poszukujemy osób z różnymi kwalifikacjami i doświadczeniem. (…) Analizujemy dokładnie każdą aplikację i szukamy osób, którzy tak jak my z pasją tworzą swoje miejsce pracy. Dziś ważna jest dla nas znajomość języka niemieckiego, jednak w przyszłości z dużym prawdopodobieństwem będziemy stawiać również na osoby bez tej umiejętności – czytamy w ogłoszeniu wystosowanym przez DM.

Za budowę sieci i otwarcia sklepów DM w Polsce jest odpowiedzialny Markus Trojansky, dyrektor zarządzający działem ekspansji DM drogerie markt.

Sieć DM w roku obrotowym 2019/20 osiągnęła 11,5 mld euro przychodu (wzrost o 2,9 proc. względem poprzedniego roku). Największym rynkiem są Niemcy, gdzie DM jest liderem i jej przychód wyniósł 8,5 mld euro. DM ma 3700 sklepów i ponad 60 tys. pracowników w 13 krajach. Dla porównania Rossmann, największy konkurent DM, w 2020 r. osiągnął 10,3 mld euro przychodu. Prowadzi 4200 drogerii w 8 państwach.

Zobacz także: Czy DM zagrozi konkurentom w Polsce?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. kwiecień 2025 23:47