Zgodnie z przepisami Federalnej Komisji Wyborczej (FEC), korporacje nie mogą bezpośrednio finansować kampanii wyborczych kandydatów. Dane FEC nie wykazują żadnych donacji od Sephory ani jej spółki macierzystej, LVMH, na rzecz kampanii Trumpa w 2024 roku. Analiza przeprowadzona przez OpenSecrets wskazuje, że osoby powiązane z LVMH przekazały 318 dolarów na kampanię Trumpa, podczas gdy na kampanię Kamali Harris wpłynęło od nich 35 423 dolarów.
Sephora podkreśla, że nie angażuje się w finansowanie kampanii politycznych, a jej misją jest tworzenie przyjaznego środowiska zakupowego dla wszystkich klientów. Firma zaznacza również, że informacje krążące w mediach społecznościowych są nieprawdziwe i nie mają oparcia w faktach.
Rzecznik Sephory poinformował Check Your Fact, że „zauważyliśmy, że w mediach społecznościowych krążą błędne informacje na temat darowizn przekazywanych przez firmę”. „Sephora nie przekazuje darowizn korporacyjnych na rzecz kandydatów politycznych. Misją Sephory jest zapewnienie przyjaznego doświadczenia zakupowego w dziedzinie piękna dla wszystkich” – dodał rzecznik. Serwis Snopes również obalił te twierdzenia. Check Your Fact skontaktowało się z zespołem komunikacyjnym Trumpa z prośbą o komentarz, jednak do dnia dzisiejszego nie został on udzielony.
Czytaj także: E.l.f. Beauty ostrzega przed podwyżkami cen w przypadku wygranej Trumpa
Sephora jest częścią koncernu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodącej na świecie grupy dóbr luksusowych. Jest ważnym omichannelowym graczem z rynku beauty obecnym w 35 krajach świata i posiada ponad 2,5 tys. perfumerii.
Sephora jest obecna w Polsce od 1999 roku. Jej pierwsza polska placówka ruszyła w Bydgoszczy w Centrum Handlowym King Cross. Obecnie posiada około 90 perfumerii w Polsce. Od 2014 roku oferuje klientom również zakupy online w swojej perfumerii internetowej. Koncept został założony we Francji przez Dominique‘a Mandonnaud w 1970 roku.