
Nagroda przyznana Rossmannowi była zwieńczeniem Tygodnia Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu (TOKB), zorganizowanego przez LodzArte. Wydarzenie jest okazją do wymiany doświadczeń i zdobycia praktycznej wiedzy, przede wszystkim jednak do spotkania i rozmowy przedstawicieli dwóch środowisk – jedno związane z kulturą, drugie z biznesem – którym zdarza się mówić zupełnie innym językiem.
Ostatecznie podczas TOKB udało się przygotować Kartę Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu, w której zapisano najważniejsze korzyści wynikające ze współpracy biznesu ze światem kultury, takie jak wzmacnianie wizerunku marek, zaangażowanie pracowników, włączanie twórczości kulturalnej bezpośrednio do biznesu.
Tytuł Lidera Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu otrzymały firmy: Amcor Speciality Cartons Polska, Virako oraz Rossmann. Przedstawiciele wyróżnionych firm stali się również pierwszymi sygnatariuszami Karty Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu.
Pomysłodawcą nagrody i dokumentu jest Fundacja LodzArte założona przez przedstawicieli firm zrzeszonych w Łódzkiej Izbie Przemysłowo-Handlowej.