StoryEditor
Drogerie
25.09.2019 00:00

Rossmann zawiesił bezpłatne dostawy do drogerii zamówień online

Znana z licznych promocji sieć drogerii Rossmann nie nadąża z realizacją zamówień, więc wyłączyła możliwość ich darmowego odbioru w sklepie sieci. Wysoka zdaniem konsumentów cena dostawy kurierskiej spotkała się z krytyką w mediach społecznościowych.

Rossmann, jedna z największych sieci drogeryjnych w Europie, podbiła polski rynek bardzo atrakcyjnymi promocjami, głównie -55 proc. i 2+2 a nawet do - 70 proc. To sprawia, że w okresie obniżek drogerie Rossmanna odwiedzają tłumy.

16 września 2019 roku sieć wystartowała z kolejną akcją obniżania cen - "Do 30 września klienci mogą kupić kosmetyki do makijażu w atrakcyjnych cenach: taniej o 40%, o 50% czy o 60%, a niektóre nawet o 70% taniej” - informuje Rossmann na stronie internetowej drogerii. „Co więcej, pojawią się także oferty, które zakładają konieczność zakupu tylko jednego produktu, a drugi otrzymamy wtedy gratis (1+1 gratis)” - czytamy dalej.

W ramach promocji można będzie kupić tylko jeden produkt, a nie aż trzy jak do tej pory, a także kilka sztuk tego samego produktu. Co więcej, z promocyjnej oferty mogą skorzystać wszyscy klienci, nie tylko posiadacze karty Rossmann.

Jednak tym razem sieć nie jest w stanie szybko realizować zakupów w sieci, więc wydłużyła okres realizacji zamówień i zablokowała opcję darmowej dostawy do sklepu.

- Czy na zamówienie serio trzeba czekać ponad tydzień? Złożyłam zamówienie 17 września i do tej pory nie zmienił się nawet jej status. Nie było możliwości odbioru osobistego, a koszt 13 zł za wysyłkę w tak dużej firmie to na prawdę duża kwota. Tym bardziej przy takiej kwocie aż śmieszny jest termin tak długi, jakbyście co najmniej produkowali te kosmetyki. Promocja promocją, ale szacunek do klienta tez powinien się liczyć. Jeszcze w żadnym sklepie nie czekałam tyle czasu. Porażka - narzeka w komentarzu na stronie FB Rossmann Polska jedna z klientek drogerii.

Inna z klientek drogerii, pani Anna zapytała na profilu firmy dlaczego w aplikacji Rossmann nie ma odbioru osobistego w drogerii.

- Wyjaśniamy, że na czas trwania aktualnej promocji wyłączyliśmy możliwość zamówienia zakupów do wybranej drogerii. Zachęcamy do wybrania kuriera lub odwiedzenia pobliskiej Ci naszej drogerii - tłumaczy klientce na FB przedstawiciel sieci Rosssmann.

- W Rossmann Polska były już nie raz promocje na makijaż do -70 proc. i jakoś był aktywny odbiór osobisty zamówionych towarów w drogerii. Nic nie było na ten czas wyłączone. Takim działaniem traci się klientów niestety  - odpisała pani Anna.

Dotąd dla tych, którzy nie chcieli robić zakupów w tłumie w klepie stacjonarnym tylko woleli opcję online, Rossmann zawsze oferował bezpłatny odbiór w sklepie zamówienia zakupionego przez sklep internetowy.

Teraz, jak podały Finanse WP, robiąc zakupy w sieci nie mamy możliwości darmowej dostawy zamówienia do dowolnej drogerii Rossmann. Przy zakupie kosmetyków online, należy uwzględnić 13 złotych za dostawę kurierem. Klientki są zaskoczone i oburzone tą decyzją sieci. Niektóre klientki piszą w internecie, że nie zdecydują się na zakupy ani stacjonarnie ani online, ponieważ do ich miejsca zamieszkania nie dociera kurier.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.02.2025 15:41
Rossmann wprowadza do drogerii soundtrack, którego stworzenie wspomagało AI
Rossmann

Od niedawna klienci drogerii Rossmann mogą doświadczać zakupów w zupełnie nowy sposób – przy akompaniamencie specjalnie skomponowanej muzyki. Nie są to popularne utwory z list przebojów ani przypadkowa muzyka tła znana z centrów handlowych. To unikalna, starannie dobrana ścieżka dźwiękowa, która ma nie tylko umilić czas spędzony w sklepie, ale także wpłynąć na atmosferę i komfort zakupów.

Decyzja o wprowadzeniu muzyki w drogeriach Rossmann była poprzedzona dogłębną analizą preferencji klientów oraz charakterystyki ich wizyt. Kluczowe było zrozumienie, jak dźwięki wpływają na samopoczucie i decyzje zakupowe. Badania wykazały, że aż 75 proc. osób deklaruje, że odpowiednia muzyka poprawia ich nastrój, a 60 proc. przyznaje, że wpływa na długość ich pobytu w sklepie. Z tego względu Rossmann postawił na spersonalizowaną oprawę muzyczną, dostosowaną do pory dnia i tygodnia.

W procesie tworzenia muzyki wykorzystywana jest sztuczna inteligencja, jednak to człowiek ma decydujący głos w ostatecznym kształcie dźwiękowej oprawy. Analiza danych oraz algorytmy AI pomagają w dopasowaniu tempa i nastroju utworów do oczekiwań klientów, ale finalne decyzje podejmowane są na podstawie czynnika ludzkiego, zapewne badań opinii (sieć nie precyzuje tej kwestii). Dzięki temu muzyka w drogeriach Rossmann nie jest przypadkowa – ma za zadanie wspierać klientów w ich codziennych rytuałach pielęgnacyjnych i wprowadzać atmosferę harmonii.

Nowe rozwiązanie wpisuje się w szerszy trend personalizacji doświadczeń zakupowych, który zyskuje na znaczeniu w branży retail. Wprowadzenie dedykowanej muzyki to kolejny krok w stronę budowania unikalnej tożsamości marki i pogłębiania relacji z klientami. Jeżeli sprawdzi się w praktyce, możliwe, że w przyszłości inne sieci handlowe pójdą w ślady Rossmanna, tworząc swoje własne, rozpoznawalne ścieżki dźwiękowe.

Choć wykorzystanie sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki dla drogerii Rossmann może wydawać się nowoczesnym i praktycznym rozwiązaniem, temat ten wciąż budzi kontrowersje. Krytycy wskazują, że muzyka generowana przez AI może być pozbawiona emocjonalnej głębi i autentyczności, które są charakterystyczne dla twórczości ludzkiej. Obawy dotyczą także etyki i przyszłości pracy muzyków – czy algorytmy zastąpią kompozytorów i producentów muzycznych? Z drugiej strony, zwolennicy podkreślają, że AI nie działa w oderwaniu od człowieka, a jedynie wspomaga proces twórczy, analizując dane i dostosowując dźwięki do preferencji odbiorców. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.02.2025 15:15
Drogerie DM kontynuują ekspansję w woj. opolskim
Powierzchnia sklepu w Opolu przy ul. Dębowej 1 wynosi 500,71 mkw.drogerie DM

Drogeria DM otwiera 20 lutego swoją najnowszą placówkę w opolskim CH Turawa Park. Będzie to tym samym czwarta drogeria sieci w tym województwie, co potwierdza dynamiczny rozwój marki w regionie.

Nowa drogeria DM zlokalizowana jest na terenie CH Turawa Park przy ul. Dębowej 1 w Opolu-Zawada. Na gości w dzień otwarcia czekać będzie wiele atrakcji i niespodzianek, w tym 15-procentowy rabat powitalny. 

Sieć podkreśla swoje unikalne podejście do zakupów oraz z transparentną i przejrzystą politykę cenową. DM gwarantuje atrakcyjną i trwałą cenę półkową, która nie jest podwyższana przez okres minimum 4 miesięcy od daty ostatniej zmiany. Co więcej, w ofercie znajdują się setki produktów, których ceny nie urosły od ponad roku.

Drogeria DM to także szeroka oferta produktów, w tym naturalne i wegańskie kosmetyki oraz autorskie marki, takie jak Balea, alverde i Denkmit. Aplikacja DM to dodatkowe rabaty, oferty specjalne i wygodne zakupy.

Cieszymy się, że możemy zaprosić mieszkańców Opola i okolic do naszej nowej drogerii. DM to marka, która stawia na jakość, ekologię i komfort zakupów. Z myślą o naszych klientach przygotowaliśmy wyjątkowe atrakcje oraz powitalne kupony rabatowe, które umilą pierwsze zakupy w nowym sklepie. Oferujemy szeroki wybór kosmetyków, środków czystości i produktów dla dzieci, ale także innowacyjne rozwiązania, które czynią zakupy wygodniejszymi. dm to miejsce, gdzie można kupować mądrze i świadomie, a nasze zawsze korzystne ceny pozwalają cieszyć się ulubionymi produktami bez czekania na promocję – mówi Marek Mączka, kierownik regionalny DM Polska.

Szczególnie warto odwiedzić sklep w dniach 20 i 22 lutego, by poczuć klimat karnawału – będzie kolorowa wata cukrowa na patyku, popcorn, mini prezenty do zakupów, a także dodatkowe atrakcje dla dzieci. 

Nowa drogeria w Opolu została zaprojektowana z myślą o komforcie klientów. Przestronne alejki, nowoczesny wystrój i intuicyjne rozmieszczenie produktów sprawiają, że zakupy stają się jeszcze przyjemniejsze. Będzie to miejsce, w którym każdy znajdzie coś dla siebie – od kosmetyków, przez ekologiczną chemię domową, aż po produkty dla niemowląt i zdrową żywność. 

Powierzchnia sklepu w Opolu przy ul. Dębowej 1 wynosi 500,71 mkw. Drogeria otwarta będzie od poniedziałku do soboty w godzinach od 9.00 do 21.00.

Warto przypomnieć, że w całej Europie drogerie DM posiadają ponad 4 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 89 tys. osób. W roku obrotowym 2023/2024 DM odnotował sprzedaż w wysokości 17,74 mld euro, wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. 

W tym samym okresie w Niemczech ponad 60 tys. pracowników wygenerowało sprzedaż na poziomie 12,47 mld euro. DM po raz kolejny została wybrana przez niemieckich klientów najpopularniejszą drogerią w ankiecie Kundenmonitor 2024.

Czytaj też: Drogerie DM i Rossmann w Top10 ulubionych private labels na niemieckim rynku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 08:30