StoryEditor
Drogerie
05.10.2023 11:43

Rossmann zapewnia, że nie prowadzi działalności politycznej. To efekt pytania internautki o ulotki wyborcze w gazetkach drogerii

Rossmann uważa, ze sugerowanie, iż popiera jakiegoś konkretnego kandydata lub partię jest nadużyciem, próbą „podparcia” się jego popularną marką  / wiadomoscikosmetyczne.pl
Na stronie internetowej Rossmanna pojawiło się oświadczenie, w którym sieć wyjaśnia, że nie prowadzi działalności politycznej. To reakcja na film jednej z internautek, na którym widać, że w gazetkach reklamowych drogerii dystrybuowane były ulotki kandydata PiS.

Ulotki wyborcze kandydata do Sejmu z ramienia PiS znalazła w gazetce reklamowej Wioletta Pyzik, znana w mediach społecznościowych jako Niewyparzona Pudernica, a równocześnie mieszkanka Krasnegostawu, miasta w województwie lubelskim. O sprawie zrobiło się głośno, gdy na swoim koncie na Tik Toku opublikowała film, na którym pokazała całą sytuacje – w każdej z gazetek znalezionych na chodniku wyjęła ulotkę wyborczą.

 

@niewyparzonapudernica Pisowskie ulotki ukryte w ulotkach @Rossmann Polska ? Co na to Rossmann? Bo mi przypomina się wierszyk jak fekalia owinęły się w papierek i udawały, że są cukierkiem? #wybory #wybory2023 #ulotki #rossmannpolska #rossmann #pis #dlaciebie #viral ♬ Call on Me (Radio Mix) - Eric Prydz

 

Niewyparzona Pudernica znana jest w branży kosmetycznej ze wspołracy z marką LaQ. W 2021 r. dla jej żeli pod prysznic stworzyła kontrowersyjne nazwy i opisy, o których było głośno w mediach społecznościowych. 

Czytaj teżNa półkach znanej drogerii pojawił się kosmetyk, który pachnie jak ja pier**** 

Teraz zadała pytanie: Co Rossmann na to, że PiS-owskie ulotki są w ich gazetkach.

Bardzo chciałabym znać odpowiedź na to pytanie bo wydaje mi się, że ktoś powinien za to kare zapłacić – dodała.

W odpowiedzi Rossmann zamieściła na swojej stronie internetowej oświadczenia podpisane przez Agatę Nowakowską, rzeczniczkę firmy, w którym zapewnia, że nie wydał zgody na umieszczenie ulotek w swoich gazetkach:

Firma Rossmann nie prowadzi działalności politycznej, rozumianej także jako kolportowanie ulotek wyborczych. Wyjaśniamy z firmą kolporterską jak doszło do tego, że jeden z kandydatów posłużył się naszą gazetką w promocji swojej kandydatury. Nie miał na to naszej zgody. Sugerowanie, że Rossmann popiera jakiegoś konkretnego kandydata lub partię jest nadużyciem, próbą „podparcia” się naszą popularną marką wbrew naszej woli.

Także Grzegorz Wróbel, kandydat do Sejmu z ramienia PiS, którego ulotki znalazły się w gazetkach Rossmanna zaprzeczył w rozmowie z Wirtualna Polską, jakoby miał coś wspólnego ze sprawą. Zapewnił, że ulotki roznosi sam, albo ze wsparciem wolontariuszy po takich miejscach jak np. targ.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
12.11.2024 08:30
Drogerie stacjonarne ciągle generują największą sprzedaż kosmetyków
Otwarcie drogerii DM w CH Łopuszańska 22 w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl/K.Bochner

Pomimo rosnącego udziału e-commerce i dyskontów to drogerie stacjonarne generują ciągle największą sprzedaż kosmetyków. W kolejnych latach będą się umacniały silne sieci drogeryjne i perfumeryjne kosztem placówek działających samodzielnie – pokazują dane PMR.

Według raportu PMR Market Experts „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2024. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2024-2029”, drogerie stacjonarne z blisko 37 proc. wartościowym udziałem w rynku są nadal największym kanałem sprzedaży kosmetyków, mimo że znaczenie dyskontów i internetu rośnie.

Wartość sprzedaży kosmetyków przez drogerie stacjonarne w 2024 roku wyniosła ponad 12,4 mld zł i w latach 2024-2029 ma wzrosnąć do blisko 17 mld zł.

– Mimo, że w ostatnich latach znaczenie drogerii stacjonarnych spada na rzecz sprzedaży kosmetyków w dyskontach i za pośrednictwem internetu, ich dominująca pozycja pozostanie w najbliższych latach niezagrożona – mówi Karolina Szałas, Senior Analyst w PMR Market Experts.

Udział kanału online w sprzedaży kosmetyków, według PMR, wynosi obecnie ponad 17 proc.

Większość sprzedaży w segmencie sklepów drogeryjno-kosmetycznych generują sklepy sieciowe. Główną siłą napędową tego kanału są duże sklepy kosmetyczne, które odpowiadają za około 75 proc. ogólnej sprzedaży (ponad 9 miliardów złotych w 2024 roku). Drugim pod względem wartości sprzedaży formatem w tym kanale są sklepy perfumeryjne, których wartość w 2024 roku wyniosła ponad 1 miliard złotych (11 proc. udziału w rynku). Według PMR, realizujące strategię omnichannel, wprowadzające produktową ofertę premium oraz innowacyjne technologie, drogerie sieciowe będą się nadal umacniać na rynku kosztem mniejszych podmiotów działających niezależnie.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.11.2024 17:24
Hebe najlepszą siecią drogeryjną według konsumentów w rankingu Drogeria Roku 2024
Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe ze statuetką Best of The Best w rankingu Drogeria Roku 2024fot. Shootit

Sieć Hebe zwyciężyła w rankingu Drogeria Roku 2024 zyskując najlepszy wynik w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne, jak i w całym badaniu.

Sieć Hebe zwyciężyła w tegorocznym rankingu Drogeria Roku zajmując pierwsze miejsce w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne oraz zdobywając statuetkę Best of The Best.

O takim wyniku zadecydowali konsumenci w badaniu przeprowadzonym na panelu 1600 internautów kupujących produkty kosmetyczne przez firmę Mobile Institute na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu br. a statuetki rozdaliśmy 24 października br. podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.

Respondenci biorący udział w badaniu zostali poproszeni o wskazanie miejsc, gdzie najczęściej kupują kosmetyki oraz o ocenę znanych im sieci drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz e-drogerii i e-perfumerii. Konsumenci przyznawali oceny oceniając firmy handlowe w kilkunastu kategoriach takich jak m.in.: najszerszy i najciekawszy asortyment, śledzenie trendów i wprowadzanie nowości, najbardziej atrakcyjne ceny i promocje, przyjazna i profesjonalna obsługa, komunikacja z konsumentami, wygoda i estetyka kupowania, programy lojalnościowe i oferta dla stałych klientów.

O wygranej decydowała najwyższa średnia ocena uzyskana we wszystkich kategoriach.

Hebe uzyskało największą średnią wśród sieci drogeryjnych i perfumeryjnych oraz w całym rankingu.

image
Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe; Katarzyna Bochner, Wiadomości Kosmetyczne
fot. Shootit

Na drugim miejscu w kategorii sieci drogeryjne i perfumeryjne znalazła się Sephora, na trzecim Douglas.

Natomiast pierwsze miejsce w kategorii E-drogerie zajęła Cocolita.pl. Miejsce drugie Douglas.pl, trzecie – Wizaz24.pl.

Respondenci wskazali także spontanicznie miejsce, gdzie zwykle kupują kosmetyki. Mieli za zadanie podać pierwszą nazwę, która nasuwa im się na myśl. Najsilniejszą markę okazała się mieć sieć Rossmann. Na drugim miejscu znalazło się Hebe, na trzecim Super-Pharm.

Po raz pierwszy Wiadomości Kosmetyczne zdecydowały się przyznać także nagrodę redakcyjną. W uznaniu odwagi biznesowej, trafiła ona do firmy Super-Pharm Poland, za wprowadzenie na polski rynek nowego formatu sklepów Skin & Beauty by Super-Pharm.  

Czytaj także i zobacz galerię zdjęć: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024

image
Drogeria Roku 2024: Tomasz Tomczyk, współwłaściciel Wizaz24.pl; Piotr Piech, dyrektor handlowy i Wojciech Dyja, dyrektor operacyjny Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja; Monika Kolaszyńska, prezes zarządu i Martyna Bobowik, członek zarządu Super-Pharm Poland; Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute; Beata Madeja, marketing manager Douglas Polska; Paweł Zaorski, head of e-commerce Cocolita.pl
Shootit

Drogeria Roku to ranking organizowany od kilkunastu lat przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków. Od edycji 2023 laureatów rankingu wskazują konsumenci. We wcześniejszych edycjach laureatów wskazywało jury złożone z menedżerów z czołowych firm kosmetycznych oraz firm badawczych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2024 07:48