Blisko 110 tys. osób uczestniczących w programie Blix Awards wskazało, które sieci handlowe w poszczególnych segmentach oferują najlepsze akcje rabatowe.
– Ta kategoria zawsze wzbudza największe zainteresowanie konsumentów, bo rabaty najczęściej decydują o wyborze danego sklepu. Oferując je, sieci handlowe bardzo agresywnie między sobą konkurują. Jest to widoczne szczególnie teraz, gdy ceny idą mocno w górę. Klienci stają się coraz bardziej oszczędni i uważają, że sklepy powinny o nich walczyć promocjami. Polski rynek jest absolutnym ewenementem na skalę europejską pod względem ilości obniżek – relacjonuje Marcin Lenkiewicz, dyrektor generalny Blix Awards.
W grupie dyskontów zwyciężyła Biedronka. I jak wyjaśniają organizatorzy, o sukcesie tej sieci zadecydowała przede wszystkim jej pozycja rynkowa, która od dłuższego czasu jest bardzo mocna. Do tego wyraźnie widać, że portugalska sieć jest liderem nie tylko w swojej kategorii.
Z kolei w segmencie supermarketów wygrała sieć Auchan. Zwycięskim hipermarketem został Kaufland. W formacie convenience pierwsze miejsce zajęła Żabka, a najlepszą siecią typu cash & carry okazał się Selgros. Wśród sklepów z artykułami budowlanymi konsumenci wskazywali Castoramę, w dziedzinie wyposażenia domu – Salony Agata, a w segmencie RTV AGD – Media Expert. Natomiast w grupie sklepów z artykułami dla dzieci konsumenci wyróżnili Pepco.
Natomiast na rynku drogerii konsumenci zdecydowali, że liderem jest Rossmann. Agata Nowakowska, rzecznik prasowy firmy, podkreśliła, że Rossmann stara się rozumieć potrzeby klienta i odpowiadać na nie jak najlepiej. Zapowiedziała, że nadal będzie robić wszystko, aby oferować konsumentom najlepsze promocje.
Zobacz też: Rossmann z nagrodą Blix Awards Gazetka Roku
Oprócz głosów oddanych na sieci handlowe, konsumenci przekazali swoje opinie na temat tego, w jaki sposób mogą one jeszcze lepiej wyróżniać się na rynku pod względem ofert rabatowych. Stwierdzali, że produkty w promocjach powinny częściej być lepszej jakości. Cena to jedno, a gatunek to druga kwestia, na jaką coraz częściej zwracają uwagę shopperzy.
Konsumenci twierdzą, że rabaty często są słabo widoczne w sklepach. Dlatego do odnajdywania najlepszych promocji coraz częściej wykorzystują nowe technologie, w tym narzędzia porównujące ceny, towary i ich składy. Śledzenie tych informacji i sprawdzanie ich w czasie rzeczywistym coraz bardziej emocjonuje konsumentów. Sieci o tym wiedzą i chętnie podejmują tego typu komunikację.