StoryEditor
Drogerie
08.12.2021 00:00

Rossmann w opinii konsumentów ma najlepsze promocje

W kategorii „Promocja Roku”, będącej częścią tegorocznej edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”, blisko 110 tys. konsumentów decydowało o tym, czyje akcje promocyjne są najbardziej atrakcyjne pod względem cen, jakości produktów i innych potrzeb konsumenckich. W głosowaniu trwającym 6 miesięcy wyłonili liderów 10 różnych formatów. Wśród drogerii konsumenci wskazali na Rossmanna.

Blisko 110 tys. osób uczestniczących w programie Blix Awards wskazało, które sieci handlowe w poszczególnych segmentach oferują najlepsze akcje rabatowe.

– Ta kategoria zawsze wzbudza największe zainteresowanie konsumentów, bo rabaty najczęściej decydują o wyborze danego sklepu. Oferując je, sieci handlowe bardzo agresywnie między sobą konkurują. Jest to widoczne szczególnie teraz, gdy ceny idą mocno w górę. Klienci stają się coraz bardziej oszczędni i uważają, że sklepy powinny o nich walczyć promocjami. Polski rynek jest absolutnym ewenementem na skalę europejską pod względem ilości obniżek – relacjonuje Marcin Lenkiewicz, dyrektor generalny Blix Awards.

W grupie dyskontów zwyciężyła Biedronka. I jak wyjaśniają organizatorzy, o sukcesie tej sieci zadecydowała przede wszystkim jej pozycja rynkowa, która od dłuższego czasu jest bardzo mocna. Do tego wyraźnie widać, że portugalska sieć jest liderem nie tylko w swojej kategorii. 

Z kolei w segmencie supermarketów wygrała sieć Auchan. Zwycięskim hipermarketem został Kaufland. W formacie convenience pierwsze miejsce zajęła Żabka, a najlepszą siecią typu cash & carry okazał się Selgros. Wśród sklepów z artykułami budowlanymi konsumenci wskazywali Castoramę, w dziedzinie wyposażenia domu – Salony Agata, a w segmencie RTV AGD – Media Expert. Natomiast w grupie sklepów z artykułami dla dzieci konsumenci wyróżnili Pepco.

Natomiast na rynku drogerii konsumenci zdecydowali, że liderem jest Rossmann. Agata Nowakowska, rzecznik prasowy firmy, podkreśliła, że Rossmann stara się rozumieć potrzeby klienta i odpowiadać na nie jak najlepiej. Zapowiedziała, że nadal będzie robić wszystko, aby oferować konsumentom najlepsze promocje.

Zobacz też: Rossmann z nagrodą Blix Awards Gazetka Roku

Oprócz głosów oddanych na sieci handlowe, konsumenci przekazali swoje opinie na temat tego, w jaki sposób mogą one jeszcze lepiej wyróżniać się na rynku pod względem ofert rabatowych. Stwierdzali, że produkty w promocjach powinny częściej być lepszej jakości. Cena to jedno, a gatunek to druga kwestia, na jaką coraz częściej zwracają uwagę shopperzy.

Konsumenci twierdzą, że rabaty często są słabo widoczne w sklepach. Dlatego do odnajdywania najlepszych promocji coraz częściej wykorzystują nowe technologie, w tym narzędzia porównujące ceny, towary i ich składy. Śledzenie tych informacji i sprawdzanie ich w czasie rzeczywistym coraz bardziej emocjonuje konsumentów. Sieci o tym wiedzą i chętnie podejmują tego typu komunikację.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
27.03.2025 10:00
Marka handy lab. z wyjątkową akcją specjalną w Drogeriach Rossmann
Firma obchodziła niedawno swoje 3. urodzinyhandy lab.

W drogeriach Rossmann od 22 marca do 4 kwietnia w ramach kampanii „In Out” dostępne będą cztery nowe produkty do pielęgnacji dłoni z linii Paczuli Mood oraz White Tea marki handy lab.

Szczególną uwagę przyciągają maski w rękawicach, których opakowania zostały zaprojektowane przez studentów Uniwersytetu SWPS – to efekt kreatywnej współpracy, łączącej świat kosmetyki z młodą sztuką i designem. 

To nie tylko kolejny krok w rozwoju marki handy lab., ale również realne wsparcie dla młodych talentów i promocja świeżego spojrzenia na produkt.

Ofertę produktów pielęgnacyjnych handy lab., dostępnych w ramach promocji w drogeriach Rossmann, można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
27.03.2025 09:40
Hebe podsumowuje 2024 rok z imponującymi wynikami i planami ekspansji
Hebe

W 2025 roku Hebe planuje utrzymać tempo rozwoju, zapowiadając otwarcie około 30 nowych sklepów w Polsce. Firma podkreśla, że kanał online nadal będzie jednym z głównych filarów wzrostu, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Połączenie inwestycji w e-commerce oraz rozwój sieci fizycznej ma pozwolić Hebe na dalsze umacnianie pozycji w segmencie kosmetyczno-drogeryjnym.

Sieć drogerii Hebe zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami na przyszłość. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 18,1 proc. w walucie lokalnej, a sprzedaż porównywalna (LFL) zwiększyła się o 8,5 proc. W przeliczeniu na euro obroty osiągnęły 583 mln euro, co oznacza wzrost o 24,3 proc. względem 2023 roku. Istotnym elementem strategii firmy pozostaje e-commerce — sprzedaż online stanowiła około 20 proc. całkowitych przychodów w 2024 roku.

Dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się również na wzrost rentowności operacyjnej. EBITDA Hebe zwiększyła się o 39,4 proc. w ujęciu eurowym, a w walucie lokalnej wzrost wyniósł 32,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 10,2 proc., w porównaniu do 9,1 proc. w 2023 roku, co wskazuje na skuteczne zarządzanie marżami i kosztami operacyjnymi.

Rok 2024 był także okresem dynamicznego rozwoju sieci stacjonarnej Hebe. W Polsce otwarto 36 nowych sklepów, z czego 33 to wzrost netto po uwzględnieniu zamknięć. Ekspansja objęła także rynki zagraniczne — uruchomiono 2 nowe placówki na Słowacji oraz 1 w Czechach, co potwierdza umiędzynarodowienie strategii marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. kwiecień 2025 07:41