StoryEditor
Drogerie
30.09.2020 00:00

Rossmann startuje z nowościami na sezon jesienno-zimowy. To aż 3 tys. produktów!

3 tys. nowości pojawi się w drogeriach Rossmann w sezonie jesienno-zimowym, który zaczyna się w czwartek 1 października. Producenci, którym udało się wprowadzić swoje innowacje na półki, mogą się czuć wygrani. Konkurencja staje się coraz bardziej zaciekła.

– W kwestii nowości jesteśmy liderem. Nikt na rynku nie wprowadza ich tak dużo, w jednym czasie – mówi Agata Nowakowska, rzecznik sieci Rossmann. Zapewnia, że wszystkie zostały skrupulatnie dobrane przez ekspertów, „prześwietlone” pod względem składów, jakości, technologii ich wytwarzania, atrakcyjnych i ekologicznych opakowań.

Dla Rossmanna liczyła się też zgodność produktów z najnowszymi światowymi trendami, takimi jak: profesjonalna pielęgnacja w domu (witamina C, retinol, a także botaniczny retinol, czyli bakuchiol, kwasy), fokus na włosy (już nie tylko szampon i odżywka, ale także peelingi, wcierki, oleje, maski dobrane odpowiednio do porowatości włosów), dbanie o mikrobiom, pielęgnacja wegańska (także dla przyszłych mam), produkty wykonane w sposób przyjazny dla środowiska np. szampony waterless czy pędzle z bambusowymi rączkami.

Co miesiąc sieć będzie wybierać spośród nowości kilkanaście „gwiazd”, „najlepsze z najlepszych”. Zaprezentuje je w wyeksponowanych, podświetlonych kubikach na półkach w drogerii. W październiku i listopadzie będą to m.in.: humektantowa odżywka do włosów Only Bio, mus do mycia ciała o zapachu jagód leśnych Fluff, balsam do ciała z rozmarynem i miętą Kneipp, liftingujący krem na dzień z retinolem Lift4 by Oceanic, booster na trądzik dr. SkinCinic, balsam do ciała ze Starej Mydlarni, wegański krem do twarzy z witaminami C i B5 marki Oblepikha C-Berrica, perfumowana mgiełka Glow by so…?, podpaski z organicznej, niebielonej chlorem bawełny firmy Vuokkoset oraz zestaw Coco Glam do wybielania zębów.

Wśród nowości makijażowych pojawią się nowe marki: NAM Professional by Wibo, Soda oraz Flormar. Także wśród marek własnych oraz tych do kupienia wyłącznie w Rossmannie pojawią się atrakcyjne i innowacyjne produkty np. szampon w kostce z pomarańczą i wanilią Alterry czy produkty holenderskiej marki Originals – kremy, peelingi i toniki zawierające aloes, olejek z drzewa herbacianego i witaminę E.

Rossmann w tym roku zmienił proces wprowadzania nowości do sprzedaży w swojej sieci. Odbywa się to tylko dwa razy w roku, wówczas następuje częściowa wymiana asortymentu. Jak przyznają producenci, walka o miejsce na półce w Rossmannie, stała się jeszcze bardziej zaciekła. Żartobliwie określają starania o wprowadzenie nowości do Rossmanna "konkursem piękności".

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2024 18:37
Boots tnie koszty i zamyka kolejne sklepy i apteki
mat. prasowe
W połowie 2023 r. drogeryjno-apteczna sieć Boots poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek. Realizuje ten plan, ale z nawiązką.

Jak podaje Financial Times, 27 czerwca br. do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd wpłynęło zgłoszenie od Walgreen Boots Alliance (właściciel Boots), że sieć planuje zmniejszyć swoją liczebność nawet o 650 sklepów w ramach wieloletniego planu redukcji kosztów, a do końca maja 2024 zamknęła już 581 placówek w Wielkiej Brytanii.

Do końca 2024 r. WBA chce znaleźć „roczne oszczędności kosztów” w wysokości 4,5 miliarda dolarów – takie założenia znalazły się w kwartalnym raporcie finansowym firmy.

Walgreen Boots Alliance planuje także zamknąć około 2 tys. aptek z ponad 8 tys., które prowadzi w USA.

W ostatnim komunikacie prasowym dyrektor  Boots UK, Sebastian James, poinformował, że firma Boots odnotowała „trzynasty z rzędu kwartał wzrostu udziału w rynku”, przy „porównywalnym wzroście sprzedaży detalicznej o 6 proc.”, „sprzedaży w aptekach o 5,8 proc.” i „wzroście na całym świecie”.  

Natomiast podczas konferencji 27 czerwca br.  chief executive WBA, Tim Wentworth, powiedział, że międzynarodowa działalność WBA „nadal osiąga dobre wyniki i zgodnie z oczekiwaniami”, a całkowita sprzedaż Boots wzrosła o 1,6 proc.

Według doniesień światowych mediów, Walgreen Boots Alliance próbuje sprzedać sieć Boots i oczekuje z tej transakcji ponad  mld dolarów.  

Czytaj więcej: Brytyjska sieć Boots na sprzedaż?

Boots to brytyjska sieć apteczno-drogeryjna. W 2023 r. detalista otworzył pierwszy sklep oferujący wyłącznie kosmetyki Boots Beauty. Stało się to po tym, jak sieć poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek.

Czytaj więcej: Boots otwiera pierwszy sklep wyłącznie z kosmetykami

Walgreens Boots Alliance, Inc. to amerykański międzynarodowy holding z siedzibą w Deerfield w stanie Illinois, będący właścicielem sieci aptek Walgreens w USA i Boots w Wielkiej Brytanii, a także kilku firm zajmujących się produkcją i dystrybucją produktów farmaceutycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2024 14:15
Drogerie Natura zamknęły swój kultowy sklep przy Metro Centrum w Warszawie
Drogeria Natura przy stacji Metro Centrum w Warszawie została zamkniętafot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Drogeria Natura, która działała w jednym z najbardziej ruchliwych miejsc w Warszawie, przy stacji Metro Centrum, została zlikwidowana. W 2016 r. sklep przeszedł modernizację i był na nowo otwarty. Od tamtej pory działał tu cały czas jako jedyna sieciowa drogeria będąca deską ratunkową dla osób w podróży lub spieszących się do pracy.

Plac przed wejściem do stacji Metro Centrum to wyjątkowa lokalizacja, bo „patelnia” – jak mówią o nim Warszawiacy jest miejscem spotkań młodzieży, happeningów, obwoźnego handlu. To przez plac, lub wokół niego, przechodzą też wszystkie manifestacje.

Do „patelni” muszą dojść osoby z całej Warszawy kierujące się metrem z centrum w różne dzielnice Warszawy, przyjezdni idący do metra z Dworca Centralnego i Dworca Śródmieście, to też punkt przesiadkowy do tramwajów i autobusów.

Lokalizacja może być kontrowersyjna, bo jest to też miejsce stałej obecności osób bezdomnych i trudniących się żebractwem. Zapewnia jednak ogromny przepływ potencjalnych klientów. 

Drogeria Natura działała tu od wielu lat i była jedyną sieciową drogerią z wejściem bezpośrednio z poziomu placu. W 2016 r. drogeria przeszła gruntowną modernizację.

Czytaj: Ponowne otwarcie drogerii Natura w Warszawie

Sąsiadowała z apteką, w której zawsze jest bardzo duży ruch. Z perspektywy osoby kupującej wydaje się, że również Natura cieszyła się sporym zainteresowaniem klientów.  

W Naturze można było kupić kosmetyki ze wszystkich kategorii, trochę pasmanterii – np. rajstopy (zbawienie dla kobiet będących w nagłej potrzebie), artykuły higieniczne, zdrowe przekąski. Przed sklepem zawsze były wystawione ekspozytory z aktualnymi gazetkami promocyjnymi. 

Sieć zdecydowała jednak o zamknięciu sklepu. Lokal opustoszał. Pozostał jeszcze jedynie szyld. Jak dowiedzieliśmy się w Naturze, drogeria nie będzie już działała w tej lokalizacji.

– Decyzja o zamknięciu drogerii Natura zlokalizowanej przy stacji Metro Centrum w Warszawie była dla nas bardzo trudna i długo odwlekaliśmy ją w czasie. Do jej podjęcia zmusiły nas jednak rosnące z roku na rok stawki czynszu oraz brak możliwości renegocjacji z wynajmującym warunków najmu lokalu. Aktualnie jesteśmy w trakcie poszukiwań nowej, równie atrakcyjnej lokalizacji dla drogerii, do której zaprosimy nasze klientki i klientów. Mamy nadzieję, że już w niedalekiej przyszłości będziemy mogli poinformować o jej otwarciu – skomentował Edward Komendacki, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych spółki Natura. 

Czytaj także: Drogerie Natura w Gorzowie Wielkopolskim w nowej lokalizacji

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 09:26